JP-8000 probleem

Exxon

Ingeburgerd
hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn JP8000. De JP stuurt de sustain en release van de filter envelope, en de sustain van de amp envelope NIET door als midi naar mijn sequencer (in logic kan je zien wat voor controller er binnen komt + de waarde n het transport venster). Alle andere controllers komen wel binnen. De kanalen staan volgens mij dus juist ingesteld, want alle andere controllers ontvang ik wél

De faders zijn niet stuk want als ik local 'on' zet, dan kan ik de bovengenoemde parameters veranderen (op de JP zelf; niet via de sequencer)

Iemand die hier raad mee weet?

alvast bedankt

heb je ergens een midi filter opstaan?

Je moet zorgen dat je cc nummer voor uitsturen van paramter sustain hetzelfde is als het cc nummer in je handleiding. Je kan de cc nummers van bijvoorbeeld de cutoff veranderen om een parameter op een andere synth mee aan te sturen. Maar dat wil je natuurlijk helemaal niet!

Je moet in menu "midi prm" door klikken tot "tx/rx setting", nu trek je aan een schuif (bijv. sustain) en je kunt het cc-nummer aflezen.
Hier kun je dus de cc-nummers die je schuif UITstuurt veranderen. Dus als die niet goed staan dan ontvangt de JP ook een verkeerd nummer en zal het hele verhaal niet werken.

Je cc instellingen moeten als volgt zijn:

Release cc-72
Attack cc-73

ps. Zorg ook bij het menu "midi sw" Dat alle tx/rx settings op ON staan.

SUCCES!

Back