Lord of the Ring

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Net een gerucht opgepikt dat er uit deel drie ongeveer 45 minuten is weggeknipt... In deel één was dat al twintig minuten en deel twee bijna een half uur. In de DvD-Box uitgave worden deze delen wel getoond... Jezus, nog meer dan twee uren film? Het is al negen uren, dat gaan er elf-en-een-half worden? Kan je daarvoor betaald worden, als je kijkt :)

Wout

Elf en half?

Half-elf anders?

Wat dacht je van ze allemaal in de bioscoop zien achter elkaar? :)

En ik maar denken dat het hier over ringmodulators ging. :confused:

Ik heb geen 1 van die films gezien. Het trekt me ook totaal niet. En ik denk dat het thuis op een tv niet echt goed overkomt. De previews heb ik wel gezien in de BIOS, dat zag er wel mooi uit.

Re: Lord of the Ring

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Net een gerucht opgepikt dat er uit deel drie ongeveer 45 minuten is weggeknipt... In deel één was dat al twintig minuten en deel twee bijna een half uur. In de DvD-Box uitgave worden deze delen wel getoond... Jezus, nog meer dan twee uren film? Het is al negen uren, dat gaan er elf-en-een-half worden? Kan je daarvoor betaald worden, als je kijkt :)

Wout

De 9 uur is de moeite waard, de 11 en een half uur is voor de fans. Volgensmij is in deel 2 wel meer dan een half uur weggeknipt, de extended dvd edition van the two towers duurt 43 minuten meer. Zal uiteindelijk wel meer dan 11.5 uur film zijn (met de extended dvd editions). Veel :koffie: drinken dan blijf je wakker.

kijk je moet natuurlijk ook na de hype nog door kunnen verkopen dis na 6 dvd boxen in het totaal ( normale versie en dus de extended versies van alle drie de flims ) kun je eens gaan denken aan de directors cut, en dan heb je snel weer een box og 6 vol.

Marketing heet dat, en nog verdomd goede ook ;)

Over 2 jaar ligt het in de uitverkoopbakken voor weinag denk ik dan.

Marketing schmarketing. :)

Re: Lord of the Ring

Origineel geplaatst door Wout Blommers

Wout

de extended versions zijn wel degelijk veel beter dan de bioscoopversies, het verhaal wordt veel duidelijker gemaakt en loopt veel soepeler (thuis kan je toch even pauzeren en pissen)
hoe meer LOTR, hoe beter, vind ik. een van de betere boekverfilmingen aller tijden.

vond extended editions ook zeer de moeite waard
toch wel mijn favoriete moderne cinema product als het gaat om puur entertainment, special effects etc.. gewoon de grootsheid zeg maar

Ja, ik kwam er net achter dat het om veel meer gaat...
Ze hebben het hele Boromir/Faramir verhaal eruit gehaald.
En de dood van Sauruman.
De herovering van de Gouw is er bewust uitgelaten.
En Shelob is vorm gegeven naar de Nieuw-Zeelandse 'Moordenaarsspin' ipv een taruntula.

Verder schijnt die crew alweer bezig te zijn 'De Hobbit' te gaan verfilmen...

Per slot is dit nu de tweede hype over dit verhaal, want in de zestiger jaren, de hippie-tijd, was het boek populair. Zaten we in en schemerige kamer op kussens, met thee, wijn en hash en lazen om beurten stukken voor. Op de achtergrond Indiase sitar muziek en vraag me niet waarom, want dat hoorde toen gewoon zo (Dat Celtische was er toen nog niet :)

Van die veldslagen, daar hadden we eigenlijk geen voorstelling van; het elfenrijk Rivendell was zoals ik het me voorstelde.
Mooiste beelden? Het oprukken van de Orks in Moria's mijnen; de val van Gandalf met de Balrug boven dat onderaardse meer en het overzicht van het ontsteken van de bakens van Gondor... Pure beeld po-ezie. Nu nog eens naar het geluid (muziek) luisteren.

Wout

Als je echt wilt genieten moet je alle delen beeldje-voor-beeldje kijken.....tegen de tijd dat je klaar bent met deel 1 kun je dan de andere delen in de uitverkoop krijgen....

( overigens heb ik deel 1 ook pas net gekocht,in de uitverkoop bij Batavia-stad )

In deel twee het gevecht met die (ben-de-naam-ff-kwijt) hyena-paarden...errug vet !

Overigens had ik de muziek van de film al langer,heb zelfs al samples van LOR in een track gebruikt,kwam er later pas achter dat het uit LOR kwam ( dat krijg je als je je samples zelf benoemt )

Re: Re: Lord of the Ring

Re: Re: Lord of the Ring

Origineel geplaatst door cyan_circle
hoe meer LOTR, hoe beter, vind ik. een van de betere boekverfilmingen aller tijden.

ben ik het helemaal mee eens:)

@wout

de verovering van de gouw? die was toch nog niet veroverd of wel? De orks zijn toch uiteindelijk alleen tot Minas Tirith gekomen?

Re: Re: Re: Lord of the Ring

Re: Re: Re: Lord of the Ring

Origineel geplaatst door chrizz
de verovering van de gouw? die was toch nog niet veroverd of wel? De orks zijn toch uiteindelijk alleen tot Minas Tirith gekomen?

er is ook een boek van Lord of the Rings, schijnt... ;)

Re: Re: Re: Re: Lord of the Ring

Re: Re: Re: Re: Lord of the Ring

Origineel geplaatst door cyan_circle
er is ook een boek van Lord of the Rings, schijnt... ;)

ja ja, wil ik in beginnen binnenkort, m'n broertje moet het nog uitlezen.:)

Re: Re: Re: Re: Re: Lord of the Ring

Re: Re: Re: Re: Re: Lord of the Ring

Origineel geplaatst door chrizz
ja ja, wil ik in beginnen binnenkort, m'n broertje moet het nog uitlezen.:)

is hij je aan het voorlezen dan? ;)

moet zeggen dat ik niet echt op de Hobbit zit te wachten. LOTR was meesterlijk, maar The Hobbit vind ik een beetje mosterd na de maaltijd.

Ik had in deel 3 eigenlijk wel wat meer magic tricks van Gandalf verwacht :)
Hij moet tch een machtige white wizard voorstellen? ok hij joeg ff de Nazgul weg om Faramir & co te redden, maar in die veldslagen staat ie gewoon met staf en zwaardje tussen de rest te hakken... ik bedoel doe dan een vuurbal op 30 orcs tegelijk ofzo haha :o:

:D Ben naar de marathon in de bios geweest. Is goed te doen. M'n enige opmerking: de pauzes waren te lang: tussen 1 & 2: 1,5 uur en tussen 2 & 3 óók nog eens 3 kwartier.... :(
Maar goed..
Ik wil (ook) 't liefst de 3 delen ZOLANG mogelijk! Alleen zonde dat ik de 1e 2 delen al in de normale versie op dvd heb.. En die 3 dvd's per deel aan extra's boeien me echt geen RUK! 't Gaat me om de film(s)!!

maar ja, 't blijft toch een Synthforum.. ;)

Mooie Muziek idd, b.t.w.!

Ik vond het boek toch beter (alhoewel de film indrukwekkend was).
Dat is een algehele klacht van verfilmingen hoor; kijk bij een boek moeten
de hersenen, speciaal die waar de verbeeldingskracht zetelt, flink hun best doen.
En net zoals met spieren, door ze te gebruiken gaan ze groeien of efficiënter werken.
Een voordeel van het boek was ook dat er niet van die lastige muziek bij zat, die
probeert je een gevoel met betrekking tot de onderhavige scène op te dringen.
Kijk,als je met kloppend hart 's nachts een spannend hoofdstuk leest omdat dat pakkend
is geschreven, is dat toch knapper dan dat er een symfonieorkest staat te drammen van
"dit is spannend, verhoogt de hartslag, zweet winterwortelen".
Filmmuziek zonder de film dat is vaak weer uitstekend. Denk aan de marathonuitzending van
"Senza Parole" van de VPRO uit 1992 (integraal op cassette gezet).

Nee, ik wacht nog liever even op de cybernetic Brain-to-system- interface: directe virtuele
schizofrenie. Dan zullen de ware consudementen gekweekt worden.

Ouderwets sinds 1693,

ISPdeRuiter

P.S. Voor enkelen wil ik mij excuseren, wegens mijn gebruik van moeilijke woorden in
bovenstaand antwoord.

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Ben naar de marathon in de bios geweest. Is goed te doen. M'n enige opmerking: de pauzes waren te lang: tussen 1 & 2: 1,5 uur en tussen 2 & 3 óók nog eens 3 kwartier.... :(
Maar goed...

Vond je dat lang?
Man, had je bij mij moeten timen!
Tussen deel 1 en 2 [392 dagen] en tussen deel 2 en 3 [353 dagen]!
Kan geen popcorn meer door m'n keel krijgen!

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back