[Zuco103 Remix] trackje

Soundtrooper

Lieutenant Korg
Zo, na wat te hebben zitten pielen met die samples van de Interface site, is er het volgende uit voortgekomen.
Een vrij rustig remixje. Beetje latino-dub achtig ofzo (vandaar die leipe naam 8o) )

Vandaag naar Interface gestuurd -- en naar:

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=3991

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat er een stuk van de vocals ontbreekt ?? Een stuk in het midden, gaat over carnaval...zit wel in de complete song die je kan downloaden, maar niet in de losse vocal-file...weird. En dan leggen ze er de nadruk op dat de tekst "geen inhoudelijke nonsens" mag worden....hmm..

Affijn, benieuwd wat jullie ervan vinden en of er al anderen een mixje hebben gemaakt.

durf niks te zeggen, omdat ik misschien ook wel met de remix contest wil meedoen...
Maar moest je niet qua vocals ALLEs opknippen?

He DeloN, wat bedoel je, ik durf niks te zeggen ?

Die vocals: tja, misschien moest je wel alles gebruiken, maar 't was al moeilijk genoeg zo. We vonden de rest er niet echt lekker in passen, dus...

Maarreh, wat vind je er van ?? :D

hehe cool, wil ook nog meedoen...

het enige wat ik hier van wil zeggen is dat de vocalen wel heel erg los staan van de rest vind ik...

en het luistert echt heel raar.... sommige stukken te stereo? uit fase? ben nog geen technicus...

op de een of andere manier proberen om alles wat samenhangerder te maken...

verder wel coole draai eraan gegeven... ik dacht er alleen een vette percussie aanval bij rond de 3 minuten... dan gaat ie helemaal open en los!

ik ben slecht in t geven van feedback...
je hebt het leuk gedaan,
ik weet niet of ik hetzelfde had gedaan in die stijl

Ok...thx iig DeLoN.

En Barn, welke geluiden vind je dan te stereo/ uit fase klinken ? Ik had zelf nog nie ech iets vreemds gehoord.
... en die percussieaanval,... mja had er op zich wel in gepast, maar we wliden er ook weer geen Circus Boltini van maken

Bedankt voor de feedback !

ehm het is niet specifiek een geluid, maar vind het erg raar luisteren... nogmaals ben nog te onervaren om precies te weten wat het is...

ook heb ik de neiging dat het stereo-beeld wat naar links helt...

en qua percussie kan je natuurlijk ook erg origineel zijn zonder te bombastisch te worden en hem wel even naar een ander plan te tillen... maar nu zal k het zelf wel doen...:D

Wat mij meteen opviel is dat de baslijn precies naar de achtergrond is gemixt en de gitaartjes en ander gefriemel naar de voorgrond? Ik weet niet waarom je dit gedaan hebt, misschien omdat de baslijn (IMO) net iets te min is? Bij deze muziek vind ik precies dat de BD en baslijn de stuwende kracht moeten zijn samen met percussie en dat het gefriemel een beetje randverschijnselen moeten zijn. Bij sommige filtersweeps resoneert het (de delay) precies ook wat verkeerd (te hard)(ohmboyz?)

@ Barn : idd je hebt wel gelijk over die percussie. We hadden er op een gegeven moment gewoon niet zoveel zin meer in.....het is best wel lastig om percussie te vinden die er echt lekker in past (ben allergisch voor 'opgeplakte' zooi).

@ Toon : ik ben het met je eens over die baslijn. We hadden er bij het afmixen wat meningsverschillen over, m'n maat vond 'm te hard (geluisterd op een stel Philips-zuilen) en dus hebben we 'm maar zachter in de mix gezet....volgende keer drijf IK m'n zin door :duivels:
Het is trouwens de baslijn uit het originele nummer (althans, stukje ervan)

iig dank voor jullie feedback !!
(maar ben nog steeds benieuwd of er al anderen een remixje hebben gemaakt...:) )

kan dat alleen als je een Interface koopt? Ik wil best meedoen maar ik heb dat blad niet.. :stupid

of iemand moet me ff de samples geven ofzo?

Zag em toevallig staan toen ik de deadmurdersite bezocht en MOEST je laten weten dat ik em vet vond. Doe dat bij deze nog eens. Heb de samples zelf ook; maar kon er geen draai aangeven.

hier zijn de samples trouwens te downloaden voor de geinteresseerden...

Echt knap staaltje werk hoor :halleluja

jerzz

wat is dit nou weer voor een gezeik.. je moet dus eerst al je gegevens insturen (alles, inclusief adres, email.. de hele shit) en DAN kan je pas de samples downloaden?? Nouw dat vertik ik lekker..

jazeker, daar woon ik nie!

hmm, ja ik wist niet dat het waarschijnlijk een onnozel scriptje was die niet checked of je email valide is.. De meeste doen dat namelijk wel

dank dank

dank dank

...jerzz voor deze lovende woorden 8)
Ik voel me alweer wat beter ;)

Origineel geplaatst door jerzz
Zag em toevallig staan toen ik de deadmurdersite bezocht en MOEST je laten weten dat ik em vet vond. Doe dat bij deze nog eens. Heb de samples zelf ook; maar kon er geen draai aangeven.

hier zijn de samples trouwens te downloaden voor de geinteresseerden...

Echt knap staaltje werk hoor :halleluja

jerzz

ik hem nog niet gehoord maar ik weet precies wat toon bedoeld
(je andere tracks hadden er ook last van )

laat die starflam remix van toon maar aan die maat van je horen
dan weet ie wel hoe die moet mixen in het vervolg ;)

----
oke ik hoor hem nu .. nice
maar weer dat mix 'probleem' terwijl dat geen probleem moet zijn ...

voor de rest erg oke .. maar hij moet echt opnieuw gemixt worden vind ik :P

voor de rest weer heerlijk arrangement ...
ik zou hem zeeeeeeer diep maken ..

ik hoor de diepe dub effecten nu al .. yummie !

ja MadR, het zou inderdaad opnieuw gemixt moeten worden, maar we hebben 'm nu toch al opgestuurd....mochten we winnen (fat chance) dan gooien we 'm nog wel es door de reutemeteut 8o)

Trouwens ik zie op eBay regelmatig niet al te dure KRK V88's staan...die lijken me wel leuk. Nu gebruiken we Absolute Zero's, die gaan niet echt laag genoeg vinnik. Gaat die maat van me steeds op de installatie van z'n broertje luisteren....die dus kennelijk teveel laag weergeeft :kont:

ik luister altijd ook over een hifi setje
althans als ik aandacht aan me mix wil besteden :D

ik heb ook zo'n soundworks setje met zo'n subwoofer
(is van creative dacht ik )
Die heeft een zeer diepe bas .. en daar kan je prima horen
hoe hard ik hem kan zetten zonder te vervormen
Of wat de balans tussen kick en basslijn is ..

Ik ben zelfs opzoek naar een compactere versie voor op reis want deze is wel massive ...
de subwoofer is 30 bij 30 centimeter of`ofzow
net te groot voor me rugzakje ...

maar ik drijf al weer af ...

Origineel geplaatst door Toon
Bij sommige filtersweeps resoneert het (de delay) precies ook wat verkeerd (te hard)(ohmboyz?)

Nee....Tapedelay van Logic...

Back