Nieuwe Apple producten: Mini Ipod, GarageBand muzieksoftware

OnAcid

Slager van Schiedam
Vandaag zijn de nieuwe Apple producten gepresenteerd waaronder een nieuwe 4gb mini ipod.
Verder is er nieuwe software gepresenteerd, Garageband.

[19:24] Zo te zien beschikt GarageBand over een donker metal uiterlijk.

[19:22] Steve toont compositie met 4 instrumenten. Steve laat meer functies van GarageBand zien, en het klinkt goed.

[19:17] Steve geeft demo van GarageBand. John Mayer helpt om te demoën. Ze laten een aantal mogelijkheden zien en horen. Instrumenten (piano, bas, koorstemmen, enz.) worden ten gehore gebracht.

[19:14] Features van GarageBand: 200 audio-effecten, Audio live opnemen, software instrumenten, vooruit opgenomen loops. Alles in één applicatie.

http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1253

http://www.apple.com/ipodmini/
http://www.apple.com/ipod/specs.html

Op het eerste zicht lijkt het alsof "Garage Band" een compilatie is van ideeën die ze bij andere fabrikanten hebben gejat :

- softwarematige guitar amp simulators (zoals bv Line6 en Behringer),
- 50 software instrumenten, met oa sounds die verdacht sterk lijken op Emagic EVD6, EVB3 en Steinberg The Grand
- real-time loop stretching (zoals ACID)
- 1000 loops meegeleverd
- 60 audio tracks
- 200 FX presets

en dit alles voor maar 49 €, in 1 doos samen met iMovie, iDVD, iPhoto en iTunes
en standaard bijgeleverd bij iedere nieuwe Mac :okdan:

goeie middag! als ik dat zo hoor! misschien moet mijn volgende computer aankoop maar eens een imac-ibook worden... zo'n oranje geval :)

je zou als pc-slaaf gaan kwijlen eigenlijk. Ik wil ooit eens zelf die dingen gaan vergelijken, of een grondige mening proberen vormen door middel van ervaring en studie :)

maar dat zijn een paar niet misse dingen die mac doet voor de muziek-obssessief verslaafde :)

nou mogen die ipods wat goedkoper en alles is ok..

Wordt tijd dat apple es een iSeq ofzo uitbrengt.. ik wacht al eeuwen op een betrouwbare midi-only sequencer voor macosx.

Attachments

• garageband.jpg
    garageband.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 105
is dus de opvolger van sountrack
zelfde principe .. en volgens mij ook van apple zelf ..

Speelt die iPod mini ook WMA's af?

Maar over een paar jaar krijgen we flash creditcards waar 10Gb op past.
Lekker handig voor je optredens op mee te nemen.

En nog een paar filmpje erbij voor het wachten.
(want om een of andere reden moet je voor optredens altijd gruwelijk lang wachten)

Fuse,
voor zover ik weet kan je geen WMA-files afspelen op de iPods, maar wel wav/aiff (uncompressed), MP3, en AAC/MP4.

Wat betreft je hint voor movie-weergave op iPod, dit is met de huidige displays niet zo interessant. Maar er zijn wel geruchten dat het bij een volgende software-update mogelijk wordt om de "Home" directory van iedere OS X user te synchroniseren met zijn/haar iPod. Dit zou betekenen dat je dan al je eigen user Preferences van OS X, + je eigen audio files + je videofiles + foto library handig mobiel kan meenemen en synchroniseren met iedere OS X mac.

Wat voor moois levert dit op : stel dat je thuis met bv Logic of Cubase op je OS X Mac werkt, en je hebt je systeem volledig ingesteld met jouw eigen lievelingsvoorkeuren/preferences, zowel op OS niveau, als in Logic / Cubase. Als je dan bv op de Mac van iemand anders moet gaan werken die ook Logic /cubase draait, dan zou je via de gesynchroniseerde Home map in je iPod, al jouw eigen instellingen van jouw eigen Mac kunnen meenemen op de iPoc naar die andere 'wildvreemde' Mac, en daar dan meteen al je eigen vertrouwde instellingen meteen bij de hand hebben, zonder risico dat je die ander z'n systeem ver***t.

Beetje off-topic, maar toch interessante perspectieven, nietwaar?

Garageband !

Garageband !

Heb de info gelezen over Garageband......
Nu wordt het tijd voor Reason om daar audiotracks aan toe te voegen en evt VST anders gaan ze de boot missen..............

Ziet er veel belovend uit, net een ibookG4 aangeschaft, maar nog net geen gratis garagband bij gekregen.
Weet iemand trouwens of je er ook externe midi divices mee kunt aansturen, en of je kunt syncen met een harware sequencer?
Zou leuk zijn voor live!

Back