Oproep tot BOYCOT !!!!!

C-Code

Addicted to Breaks
Ja mensen ik heb een verzoek.

Tegenwoordig zie je steeds vaker dit logo op cd's staan:
copy-control-1.gif

Cd's met dit logo leveren steeds meer gezeik op in diverse afspeelapparatuur.
Zo kan het voorkomen dat je een mac hebt en hij daarop continu na 4 seconden ermee kapt (in mijn geval). Maar zo zijn er ook dvd spelers cd spelers en auto cd spelers en pc's die deze cd's niet lezen. Aangezien het maken van thuiskopieen mogelijk moet zijn (daar betaal je ook voor) is dat bij deze cd's niet mogelijk. Ik las pas een heel leuk artikel hierover die opriep tot een landelijke boycot.......ik sluit me daarbij aan en koop geen cd's meer met dat logo erop !

Doen jullie mee....?!

Steun de boycot tegen copy controlled cd's !!

Ik koop zowiezo geen cd's en als ik het wel doe, dan luister ik em in een CD speler.(als ie het daarin niet doet, breng ik em terug). Kan me niet echt boeien dat ie het niet in een pc/mac zou doen.
En wie maakt er nu thuiskopieen.

Ik doe mee,

Maar er zijn meer producten die een boycot verdienen. Denken we daar ook eens over na? zei demian belerend :engel:

Dan lees dit maar eens:

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/news/0201/philips_protected_cd.shtml (behoorlijk stuk)

CD copy protection technologies are designed to prevent people "ripping" music for distribution via the internet. But the technique has proved controversial because protected CDs can cause problems for some older players, portable devices and in-car stereo systems. They may refuse to play or only play with errors on these machines.

Ook philips geeft aan dat dit soort cd's geen toekomst hebben, en dat het bekende compact disc logo niet op deze cd's mag staan aangezien zij niet aan de kwaliteitseisen voldoen !

Philips, the Dutch company which co-created the Compact Disc format along with Sony almost 20 years ago, is standing defiantly against the industry's use of copy-protected CDs.

The firm has warned that discs protected with such technologies could not be classed as compact discs and can't use the 'Compact Disc' logo that has been stamped on every CD since the format was developed.

Record labels are also being pressured by Philips to include warnings to consumers that copy protection techniques are used on a CD and may cause problems with some devices.

The big five record companies - Bertelsmann BMG, Vivendi Universal, Sony, EMI and AOL Time Warner - have been steadily introducing the controversial formats which prevent the copying or 'ripping' of CDs to MP3 since last year.

But Philips, which also governs the Compact Disc trademark, is refusing to follow suit under the acknowledgement that the introduction of such technology could do more harm than good.

Designed to protect the copyright of record companies in the wake of such technologies as Napster, which sparked a flood of copyright infringements, a variety of protection technologies have been tested on an uninformed public.

Ach ja, ergens kan ik wel begrip tonen voor de fabrikanten die deze stuntelige beveiligingen invoeren. Als ieder netjes z'n muziek zou kopen en alleen voor eigen gebruik zou kopieren...

Kijk, ik hekel die beveiligingen ook wel, maar het zal me niet weerhouden die cd te kopen.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ach ja, ergens kan ik wel begrip tonen voor de fabrikanten die deze stuntelige beveiligingen invoeren. Als ieder netjes z'n muziek zou kopen en alleen voor eigen gebruik zou kopieren...

Kijk, ik hekel die beveiligingen ook wel, maar het zal me niet weerhouden die cd te kopen.

Tja als je je onverschillig opstelt tegenover dit soort onbenullige beveiligingen komen we er nooit vanaf. Kijk ik koop mijn muziek ALTIJD netjes, maar wat is mijn verbazing........ ik draai de copy controlled cd thuis in mijn cd speler en hij doet het. Kom ik bij mijn ouders op bezoek en wil de cd op hun rotec cd speler afspelen en hij doet het niet....enz enz.

Het is gewoon belachelijk dat mensen die eerlijk muziek kopen de dupe moeten worden van beveiligingen tegen piraterij door mensen die er geld mee willen verdienen. Kijk uiteindelijk kunnen mensen die echt iets naar mp3 om willen zetten altijd dit doen door het afspeelsignaal in een computer op te nemen en dit om te zetten naar mp3.

Ik vind dat Philips in dit geval als nederlands bedrijf het goede voorbeeld geeft !

Zonder weer 'n nieuwe kopieƫr-discussie te willen opstarten, moet ik wel ff kwijt dat de hele kopieƫrbeveiligings-toestanden op mij overkomen als consuments-verlakkerij.
Er wordt geroepen door platenmaatschappijen dat muzikanten niks meer verdienen door het gekopieƫr, maar de nodige artikelen op zowel dit forum als andere plaatsen bewijzen het tegendeel.
Het feit dat de nieuwere cd's op deze manier niet meer voldoen aan de eisen zoals vastgelegd in het kleurboek van philips en sony, doen mij denken dat de hele gang van zaken nu met de beveiligingen illegaal zijn.
Ook is een kopieƫrvergoeding reeds ingebed in de prijzen van zowel beschreven cd's, als lege cdr's.

Count me in voor deze boycot !!

hee grappig..ik koop vrij veel CD's en de laatste tijd zie ik idd steeds meer van die logo's voorbij komen, en dan een data-stukje erbij op met zo'n lame player applicatie......bah.....maar ik moet er wel om lachen hoor, want tot nu toe is er geen enkele beveiligde CD geweest die ik niet gewoon met een standaard burn-proggie kon kopieren.....ik wil natuurlijk altijd wel ff testen of het werkt die beveiliging ;)

dus ik snap er nix van, hoezo beveiliging? volgens mij werkt die beveiliging helemaal niet..kan me wel voorstellen dat sommige CD-spelers daarover vallen, maar op het moment dat ik een CD tegenkom die niet goed wordt gegeten ga ik em MP3 encoden voor mijn iPod (doe ik uberhaupt altijd) en de audio-trax kopieren naar een CD-r zodat ik em wel kan afspelen..vervolgens ga ik terug naar de winkel met de originele CD en wil mijn geld terug, en sterker nog, ik ga ze er ook bijvertellen dat ik em gekopieerd heb...... laat de winkels maar lekker met de gebakken peren zitten, ketens als Plato hebben volgens mij meer macht bij de distributeurs en die weer bij de platenmij's dan losse consumenten.....als elke platenzaak elke keer het gezeik van klanten krijgt die hun geld terug eisen (bij voorkeur op een drukke zaterdagmiddag, lekkere rel schoppen ;) houden ze op een gegeven moment wel op met het inkopen van beveiligde CD's..teveel gezeik, te weinig opbrengst..

..als ik me niet vergis is de ConsumentenBond bezig met een zaak hiertegen. o.a. omdat 't apparatuur zou kunnen beschadigen, bv door een PC te laten crashen. en 't is volgens mij ook nog 's onwettelijk (in NL iig) aangezien je zowiezo ƩƩn kopie mag maken voor eigen gebruik volgens de wet.

Maar het probleem is dat ik hem niet eens kan afspelen op een aantal gewone spelers, en dan heb ik het nog niets eens over kopieeren. Ik denk dat je als artiest op die manier meer omzet gaat mislopen dan als hij niet copy controlled is. Want als er meer mensen stampij gaan maken bij grote ketens dan komt er wel een keerpunt. Ik denk dat het tijd word dat meer mensen dit zouden doen.........en als je met een grote groep mensen aangeeft geen cd's te kopen met het copy controlled logo (misschien via consumentenbond) dat platenmaatschappijen het duidelijk word dat dit geen zoden aan de dijk zet. Met afwachten bereik je in ieder geval niks. Zowel als artiest als consument ben je genaaid met dat soort cd's......

Origineel geplaatst door oozi
..als ik me niet vergis is de ConsumentenBond bezig met een zaak hiertegen. o.a. omdat 't apparatuur zou kunnen beschadigen, bv door een PC te laten crashen. en 't is volgens mij ook nog 's onwettelijk (in NL iig) aangezien je zowiezo ƩƩn kopie mag maken voor eigen gebruik volgens de wet.

Van dat crashen kan kloppen mn mac is er ook mee vastgelopen via de itunes speler.

de consumentenbond gaat zich ermee bemoeien, nou whoeoehoeoeee! die gaan die platenmaatschappijen is even een poepie laten ruiken!! 8)

nee serieus, ik vind het ook zeer slechte ontwikkelingen.. gelukkig zitten die 'beveiligingen' meestal alleen op cd's van grote bands/artiesten en die koop ik zowieso niet.. Ik hou het bij de onbekendere artiesten..

Arv

Origineel geplaatst door Arv
de consumentenbond gaat zich ermee bemoeien, nou whoeoehoeoeee! die gaan die platenmaatschappijen is even een poepie laten ruiken!! 8)

nee serieus, ik vind het ook zeer slechte ontwikkelingen.. gelukkig zitten die 'beveiligingen' meestal alleen op cd's van grote bands/artiesten en die koop ik zowieso niet.. Ik hou het bij de onbekendere artiesten..

Arv

Nou dat valt erg tegen arv....ik was laatst in een platenzaak waar ik een cd aan het luisteren was van een verzamelcd van een van de sub labels van astralwerks waarop allemaal franse dance staat. Maar ook op steeds meer cd's van onbekende artiesten verschijnen deze logo's (ik ben er HEEL veel tegengekomen)......vandaar mijn zorgen, aangezien de cd's van veel grote artiesten mij ook niet echt boeien.

Origineel geplaatst door C-Code
Nou dat valt erg tegen arv....ik was laatst in een platenzaak waar ik een cd aan het luisteren was van een verzamelcd van een van de sub labels van astralwerks waarop allemaal franse dance staat. Maar ook op steeds meer cd's van onbekende artiesten verschijnen deze logo's (ik ben er HEEL veel tegengekomen)......vandaar mijn zorgen, aangezien de cd's van veel grote artiesten mij ook niet echt boeien.
"

hmm, ja dat is klote ja..
Ik snap het niet, en dan lopen ze te klagen dat mensen MP3's downen.. goh hoe zou dat nou toch komen? ;)

Ben die logo's niet op hoezen van vinyl platen tegengekomen.
vraag ik me toch af hoe dat kan

Zal me jeuken of een platenmij naar de kloten gaat. Als ze zo gaan doen dan gun ik het ze ook nog.

ik heb dit even vluchtig doorgelopen dus als iemand dit al behandeld heeft dan sorry voor de
dubbelheid maar: hoe is zoiets nou copy protected om mp3's tegen te gaan?
je speelt zo'n cd af in een audioset, neemt het op je pc op met een audio app
ala soundforge of zo en je saved als mp3 toch????

copyprotection werkt op zo'n manier toc h helemaal niet eens????

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
ik heb dit even vluchtig doorgelopen dus als iemand dit al behandeld heeft dan sorry voor de
dubbelheid maar: hoe is zoiets nou copy protected om mp3's tegen te gaan?
je speelt zo'n cd af in een audioset, neemt het op je pc op met een audio app
ala soundforge of zo en je saved als mp3 toch????

copyprotection werkt op zo'n manier toc h helemaal niet eens????

copyprotection is altijd te omzeilen natuurlijk ! (net zoals alle andere beveiligingen)

Waar het om gaat, is dat kopieƫren onmogelijk gemaakt wordt, terwijl het gewoon voor de volle 100 % legaal is !
(mits voor eigen gebruik enzo) Je betaalt er nl gewoon voor !

Op deze manier wordt het beluisteren van cd's alleen een activiteit voor enkele whizz-kids die geen moeite hebben met welke beveiliging dan ook. Mijn omaatje zou in principe al moeite gaan krijgen met het beluisteren van de nieuwste Andre Rieu op d'r ouwe brakke stereootje.

Back