Oproep tot BOYCOT !!!!!

ik zie het zo

de muziekindustrie heeft niet op tijd gereageerd op de MP3 generatie en probeert nu met ALLE middelen toch nog hun winst te behalen.. Sad but true..en dus vind ik nog steeds niet dat we als consument de dupe moeten worden van het feit dat de industrie de mp3 wave vergat al die jaren..
Eigenlijk vind ik het ook een leuk 'what goes around comes around' of 'what goes up must come down' voorbeeld. De muziekindustrie heeft jarenlang geteerd op ultra hoge CD prijzen en nu zien ze wat het gevolg ervan is.. Als ze meteen hadden gereageerd met goedkopere cd, had het er NU heel anders uitgezien. Daar ben ik van overtuigd!

ARv-out

Zo is het...

Als CD's nou eens geen 22 Euro maar gewoon 10 Euro zouden zijn ( in USA zijn ze gewoon 10-12 dollar) dan zou ik overwegen om CD's aan te schaffen ipv mp3en/kopieren!!!

Origineel geplaatst door Bass
Zo is het...

Als CD's nou eens geen 22 Euro maar gewoon 10 Euro zouden zijn ( in USA zijn ze gewoon 10-12 dollar) dan zou ik overwegen om CD's aan te schaffen ipv mp3en/kopieren!!!

Op dit moment koop ik mijn cd's bij een cd zaak waar de prijs van een cd gemiddeld 15 euro is. Even wat voorbeeldjes:

Nieuwe Basement Jaxx: 11 euro
Nieuwe Goldfrapp: 14 euro
Nieuwe UNKLE: 14 euro

Deze cd zaak is net zoals veel cd zaken de dupe geworden van het hoge prijzen beleid (dit probleem begint namelijk al bij de grote distributeurs), en hij heeft nu een import manier gevonden waarop hij cheap cd's kan verkopen. Het is ook een cd zaak waar ik graag kom om muziek te kopen (hij verkoopt ook nette 2dehands cd's). Van leest, free record shop en andere zaken kom ik niet eens meer. Ik vind 19 euro de max voor een enkele cd. Ik koop gemiddeld 4 cd's per maand. heb ondertussen een collectie van 1800 cd's opgebouwd (en een evengroot aantal vinyl).

Origineel geplaatst door Bass
Zo is het...

Als je gelijk hebt en ze van america hier naar toe laat komen dan kosten ze dus hier ook 10 euro incl. verzendkosten, dus wat is het probleem?

Maar nogmaals.. Deze discussie hebben we al veel vaker gezien. Aub niet weer. Ga aub weer op het onderwerp. Het ging over CD's met dit
copy-control-1.gif
teken erop. Niet over wel of niet copieren.

Inderdaad, zielige poging om illegaal kopieren te stoppen. Maar dit zal helaas niet werken, omdat het tegen de "natuurlijke"evolutie van de technologische ontwikkeling is.

Als ze eens goed nadachten komen ze automatisch bij zichzelf terecht als oorzaak.

Zoals ik eerder ergens las: illegaal kopieren en p2p is niet de oorzaak van de dalende cijfers, p2p en illegaal kopieren is eerder het GEVOLG van de kunstmatig hoog gehouden prijzen.

Verlaag de prijzen!!!! Het kopieren wordt dan vanzelf minder interessant. Dat kan toch niet zo moeilijk.

Zoniet, onderga dan de gevolgen van je eigen hebzucht!

Maar verder geen enkele reden om je druk over te maken: Er is een "onzichtbare"hand die vanzelf de economie en alles wat daarmee samenhangt, zachtjes reguleert. Het komt derhalve langzaam maar zeker in orde.

de dinosaurussen van de platenindustrie zijn gedoemd om te vervagen, de artiesten vinden andere wegen om inkomsten te verwerven, de overheid zal ook wel ergens weer iets vinden om taksen te heffen LOL

Maar het belangrijkste is dat de muziek zelf wordt bevrijd, en daar het tenslotte om.

Verbazingwekkend allemaal, wat nu allemaal mogelijk wordt met soft- en hardware, en heel spannend

Take care

EF

Origineel geplaatst door C-Code
Op dit moment koop ik mijn cd's bij een cd zaak waar de prijs van een cd gemiddeld 15 euro is. Even wat voorbeeldjes:

Nieuwe Basement Jaxx: 11 euro
Nieuwe Goldfrapp: 14 euro
Nieuwe UNKLE: 14 euro

de nieuwe goldfrapp is hier in antwerpen zelfs maar 7.5 euro.

ik koop massa's cd's want ik vind gekopieerde dingen maar niks. maar inderdaad: cd's met dat label koop ik gewoon niet. mijn cd-speler leest de digitale artefacts, wat als resultaat heeft dat er luide digitale clicks aritmisch door de muziek barsten en de muziek echt he-le-maal niet te genieten is. net een slecht geconverteerde mp3! en als ik slecht geconverteerde mp3's zou willen, betaal ik daar toch niet voor? op mijn iMac spelen de meeste van die cd's overigens wél in iTunes (ja, ik heb me eens laten vangen en toen toevallig een paar cd's met dat logo gekocht), en ze zijn zonder probleem met toast te kopiëren. de sabotage die voor kopieerbeveiliging moet doorgaan schiet zijn doel dus helemaal voorbij in mijn geval. kopiëren gaat, luisteren op een goede cd-speler niet... welwelwel.

toevallig zijn het ook meestal net de duurdere cd's die dat logo dragen. heb ik even geluk dat ik vooral muziek uit de industriële scene koop, waar de normale prijs van een cd'tje 12.5 euro is en de lay out telkens erg bijzonder is (of handgemaakt!) zodat je nog een reden erbovenop krijgt om het origineel aan te schaffen. ik vind het in ieder geval leuk dat de meer mainstream zaken die me interesseren (bv goldfrapp) druppelsgewijs in de midprice bakken terechtkomen. tegenwoordig heb ik gewoon geduld als ik een 'bekende' cd wil kopen en dat loont, want uiteindelijk vind ik ze meestal aan 7-8 euro. maar soit, daar ging het hier niet over. ook voor die prijs koop ik geen copy-protected cd's meer.

wat kopiëren betreft: voor cd's met het genoemde logo maak ik een uitzondering. ik ga niet betalen voor een product dat met opzet 'kapot' gemaakt is en dan nog eens meer kost. ik hoop dat ze hun vingers daar stevig aan verbranden.

had deze week overigens in de krant gelezen dat 'de' 5 grote platenlabels ergens een proces daarover hebben verloren, maar weet er het fijne niet meer van en heb die krant al weggegooid. kan iemand me daar meer over vertellen?

Mag ik hier ook even zeuren?

De nieuwste CD van Massive Attack is ook beveiligd. En aangezien ik helemaal geen cd-speler heb zal ik al mijn cd's met de PC moeten afspelen. Tja, er komt geluid uit de CD, maar je moet het doen met een vervelende slecht geprogrammeerde audio speler. En er staat ook nog een dat ie op 96Kbit afspeelt. Graag zou ik Mp3's (voor eigen gebruik!!!) met een zo hoog mogelijke kwaliteit ervan willen maken. Maar dit kost mij veel moeite. En daar baal ik van!!!

Dank U :)

Aan de boycot mee doen zie ik niet zo zitten. Als ik een cd mooi vind, dan wil ik die gewoon kopen.

Origineel geplaatst door Svart Rose
Mag ik hier ook even zeuren?

De nieuwste CD van Massive Attack is ook beveiligd. En aangezien ik helemaal geen cd-speler heb zal ik al mijn cd's met de PC moeten afspelen. Tja, er komt geluid uit de CD, maar je moet het doen met een vervelende slecht geprogrammeerde audio speler. En er staat ook nog een dat ie op 96Kbit afspeelt. Graag zou ik Mp3's (voor eigen gebruik!!!) met een zo hoog mogelijke kwaliteit ervan willen maken. Maar dit kost mij veel moeite. En daar baal ik van!!!

Dank U :)

Aan de boycot mee doen zie ik niet zo zitten. Als ik een cd mooi vind, dan wil ik die gewoon kopen.

doe es googleen naar CDex en gebruik dat eens.. je kan het ook gebruiken om audio mee af te spelen, bij beveiligde CD's die je in CDex meestal een data-track achteraan, en daarboven gewoon de audio-tracks..aanklikken en afspelen, voila.....en je kan ook nog eens de audiotracks selecteren en gewoon naar MP3 of WAV encoden/rippen..

tja weet nog wel in 2002 testify van phil collins. probeerde dat te rippen en daarna de stem weg te filteren. pokke geluiden dat er uit kwamen... kan aan de cd hebben gelegen maar die hele cd was niet eens te bewerken. geluid werd een grote bende erdoor...

Zojuist was de directeur van de NVPI in het tv programma radar, waarin hij geconfontreerd werd met de uitspraak in 2002 dat er een oplossing zou komen voor de problemen met de huidige copy controlled logo cd's, en dat er nog steeds geenoplossing was. Er waren schijnbaar behoorlijk wat consumenten die aangaven dat ze bij weinig platenzaken bereid waren geld terug te geven zodra de zojuist aangeschafte cd zich bij hun thuis niet afspeelde. Daarop werd een slap antwoord gegeven dat ze geen invloed hebben op de internationale platenindustrie, omdat die niet voor 1 land een aanpassing maken. Was overigens wel grappig er werd bij fame music in amsterdam als 1 van de weinige zaken niet moeilijk gedaan over geld terug geven en de verkoper grapte zelfs dat hij het wel op vinyl kon bestellen voor de klant.........de free record shop en van leest waren allebei niet bepaald makkelijk hierin....."nee meneer u krijgt alleen u geld terug als die nog verzegeld is" .........DUH..... ze moeten die copy control ook maar zien als een soort van verzegeling !!!

Het meest tenenkrommend vond ik de uitspraak van de directeur van de nvpi aan het einde........"mevrouw wij krijgen via onze website http://www.cdlogo.nl veel minder klachten dan u met u programma" (oftewel ontkennen dat er een probleem is) ......... ik denk dat als ze daar een forum openen waar mensen direct hun ongenoegen in kunnen posten ze de beerput pas opentrekken.

Ik blijf er bij....zolang het fenomeen copy controlled op cd's blijft verschijnen er duidelijk een BOYCOT moet zijn tegen dit soort cd's....het komt steeds vaker voor dat juist ook de onbekende artiesten dit soort dingen op hun cd's hebben zitten !!

Ben het eens met C-code (nog steeds)

En als je die CD toch wilt kopen. Denk dat even na dat je dan in principe ook achter het mechanisme staat wat erachter zit.

De platen en filmindustrie is flink aan de weg aan't timmeren om hun eigen belangen te beschermen op een manier wat onze beleving van muziek, prijsgunstige aanbiedingen en zelfs onze privacy aantast.

Ik heb er zelf een goede gewoonte van gemaakt copy controlled CDs te downloaden via een p2p netwerk, en dan te branden op CDr.

Ik ben deze cd's zelf (gelukkig) nog niet tegen gekomen, maar ik moet echt even slikken als ik die website bekeken heb...
een cd die automatisch je PC blokkeert is toch niet normaal meer?! Heeft iemand dit al meegemaakt?

Daarnaast schijn je dus via je stereo-installatie alleen nog maar via analoge uitgangen kopiën te kunnen maken, wat zou betekenen dat ie dus geen digitaal uitgangssignaal kan geven. Maar werkt dat ook?

Daarbij wil ik op een audio-CD gewoon audio hebben en geen vage media-playertjes die vaak te lelijk zijn om naar te kijken en zo onhandig zijn als de <vul hier zelf een minder prettig woord in>...

Misschien is het handiger voor de maatschappijen om met cardridges te gaan werken ofzo... En dat je er dan een gratis speler bij krijgt waar alleen die cartridge inpast. En dat je m nergens anders op aan kan sluiten... En je dan nog afvragen waarom mensen dat niet handig vinden.

Bij deze ben ik tegen de Copy Controlled CD's en al dat gezeur eromheen. Gewoon goede CD's uitbrengen tegen een redelijke prijs. Ik merk aan mezelf dat ik cd's boven de 15 euro bijna altijd links laat liggen in de winkel en als ze dan 3 maanden later in de 9,99 bak liggen neem ik ze alsnog mee.

Tot zover,
:bekdicht:

Origineel geplaatst door bambamstudio
DOWNLOADING MP3'S IS KILLING THE MUSIC INDUSTRY !!

Nou Bambam,

Ik kan mij nog herinneren dat je voor mij een keer (via mijn neef) een MSX2 spel hebt gekopieerd (ja is heel lang geleden - en nog bedankt overigens), we weten inmiddels hoe het met de gamesbizz staat op dit moment!! Dus of dat jou stelling waar is?? De game industrie kan tegenwoordig behoorlijk hangen met de film industrie dus ik geloof niet zo in je uitspraak. En daarbij is het allemaal niet nieuw meer ofzo herken je deze dingen nog? Daar hadden we bakken vol van. En de muziek industrie is desondanks niet dood gegaan. Een wijze zijn onlangs nog "Keep the Soul ALIVE", nou dat zal met de muziek wel lukken denk ik, de komende eeuwen.

;)

Attachments

• compactcas.jpg
    compactcas.jpg
    16,4 KB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
En dan nu nog even een zinnetje neer typen zonder een mening te geven. Ik heb nl het gevoel dat er wat meer CD's gekopieerd en muziek gedownload wordt dan wat valt onder de noemer "kopie voor thuisgebruik' of 'kijken of het wat is'.

En ergens is het dan ook wel logisch dat als iedereen uit jouw groententuin groenten steelt, je er een hek om zet.

Maar van de andere kant CD's zijn ook niet goedkoop. Als je ervan uitgaat dat de CD bij introductie zo'n 35 gulden kostte en je rekent 3 procent inflatie per jaar dan zou die nu idd zo'n 22 euro mogen kosten. Maar als er een nieuw produkt komt betaal je wel altijd eerst de 'premium' prijs en dat is dezelfde prijs die we nu nog steeds betalen.

artiesten kunnen tegenwoordig wel zonder platenmaatschappij. ze kunnen zelf cd's persen of in kleine oplages branden en daarnaast via youtube en myspace bekent worden dus hebben ze geen platenmaatschappijen meer nodig .
ze hebben de mensen toch al jaren lang belazend met veels te hogen prijzen die platenmaatschappijen laat ze maar lekker falliet gaan met hun "geintruceerde" nieuwe sterren zoals Britney Spears, want daar gaat het geld in zitten om die muziek aan de man te brengen en te hypen, snel geld verdienen, one day flies

Geen probleem, ik doe mee met de boycot.
Heb geloof ik 15 jaar geleden mijn laatste cd gekocht.

sinds 1993 niet? hoe kwam je dan aan je muziek ? alles opnemen op cassette ofzo? minidisk?

Back