Even doorzeuren over Kurzweil

ISPdeRuiter

Woestijnomroeper
De nieuwe Kurzweil-site is af:

www.kurzweilmusicsystems.com

Bestudeer ook eens de Rumour & Mangler; naar aanleiding van
doorvragen door oa. ondergetekende is duidelijk geworden dat het hier
niet alleen zeer goede effectprocessors met mooie EQ betreft, maar in
bypass-mode ook nog eens kwalitatief zeer goede 24bit/max48khz converters in
deze prijsklasse; een leuke frontend oplossing voor bijv.de VS-recorder serie van
Roland o.i.d.

Nee, ik werk niet voor ze; ik draag deze innoverende & vriendelijke mensen
slechts een warm hart toe,

ISPdeRuiter

Voor info over de situatie in Europa:
www.kurzweil.dk

Wel vreemd maar ook grappig.

Als je een 2661 koopt zit daar al een KSP8 in terwijl die los best wel veel centjes is maar in de k2661 op zich wel weer meevalt. Want de kale versie is goedkoper als die losse KSP8.

Of ik zie iets over het hoofd.

KDFX vs KSP8

KDFX vs KSP8

De KDFX zit in de K2661; dit is de inbouw voorloper van de KSP8.
Minder processor kracht, geen 5.1 algoritmes. Wel de beste en meest
midi bestuurbare van alle inbouwFX in enige synth waar ook ter wereld.
En via live mode of ADATmode ook in je studio aan te wenden.

Ik heb er indertijd (ondanks inkoopkorting) nog altijd veel voor moeten
neertellen (voor in m'n K2500XS).
De KDFX is trouwens in de K2600 veel beter in het systeem geïntegreerd
(dit strikt in digitaal-electronicatechnische zin; qua OS is alles hetzelfde).

Maar mischien moet ik een Rumour aan m'n K2500 SPDIF hangen dan ga ik
van 16 bit samples via KDFX 20 bit uit naar reverbs met 24 bit DA conversie.
Paul White (SOS) vraagt zich met mij af of je zo je resolutie kunt upbitten.
Plus ik hou zo alle processorkracht van de KDFX voor met de VASTmachine
direct communicerende geluidsvervorming (de filters in de KDFX zijn beter dan in de VAST,
dus je houd de VAST vrij voor andere algoritmische verbuigers, gebruikt de filters en andere
effecten uit de KDFX en het hele resultaat plaats je in een ruimte in de Rumour).
Zo maak je van een ouwe weer een hele nieuwe!

Enniewee, Barendsz-zee
ISPdeRuiter

Die KS8P is toch mLan enabled? Of dat je er een (belachelijk dure) expansion daarvoor kan kopen.

Vooralsnog blijft mLan een speelgoedje voor mensen met een groot budget.
Erg jammer.

KSP8 vs. Rumour & Mangler

KSP8 vs. Rumour & Mangler

De KSP8 is nauwelijks te vergelijken met de R & M. Die laatse twee zijn op zijn best de LE-versie van de KSP8.

De KSP8 4 keer de DSP-power van de R & M bij elkaar. Feitelijk vervangt hij 4 Rumours & Manglers doordat hij fx kan chainen. Dat kunnen zijn kleine broertje en zusje niet. Bovendien heeft de KSP8 vele extra opties als 4 extra analoge I/O's (bovenop de 4 die er al inzitten), 8 digitale I/O's (AES/EBU, bovenop de I/O die er al inzit) en 8 ADAT Lightpipe/TDIF I/O's.

R & M zijn leuk en hebben dezelfde converters en algorythms die voldoen aan de kwalitatieve standaard van Kurzweil (hoog dus) maar verder is de KSP8 uit een hele andere klasse.

Ik ga zelf een KSP8 aanschaffen, met RSP8. Ik heb nu de mogelijkheid om meerdere eenheden te bestellen, hetgeen de prijs drukt. Zie mijn thread elders op synthforrum. Je kunt me ook bellen of mailen voor meer info.

Richtprijzen:

KSP8: Eur. 2700,- (Nieuwwaarde in Europa: meer dan 3400,-)
RSP8: Eur. 500,- (Nieuwwaarde in Europa: 699,-)

Ook voor de eerdergenoemde opties zou je ongeveer 70% van de nieuwwaarde prijs betalen.

VOOR DE DUIDELIJKHEID: DE KSP8's ZIJN ALLEMAAL NIEUW EN VOORZIEN VAN FABRIEKSGARANTIE.

groeten,

OJ

Oja, over MLan. Dat kost je vooralsnog inderdaad een dure expansion. Mocht er iemand belangstelling voor hebben dan kan ik voro je informeren.

OJ

Ik wil als aanvulling ook maar even melden dat ik in principe mee doe met die KSP8 deal... Ik heb de KSP8 bij iemand kunnen beluisteren naast o.a. een PCM81, PCM91 en Fireworx en afgezien van misschien de reverb van de PCM91 torent de KSP overal flink bovenuit.

Het ding klinkt echt heel goed, voor zover ik het heb kunnen proberen werkt het heel lekker, zeker met de remote :D en is flexibeler als ik me in eerste instantie kan verwerken :okdan: Realtime modulaties zijn ook heel erg gaaf...

Voor een dergelijk bedrag mag je dit natuurlijk verwachten, maar dit ding heeft 'het' gewoon. Als je een Fireworx wat vind, en dat vind ik, dan is de KSP8 de ultieme overtreffende effectenbouwdoos...

Ik wil het ding compleet maken met de analoge I/O optie en dan heb ik met de remote echt de ultieme creatieve fx studiotool...

Nu nog ff muziek maken :z

Back