Midi voor de ultracurve dsp 8000

quincie

Nieuwkomer
Goedendag heren en dames,

Ik ben in bezit van een Behringer Ultracurve DSP8000

Deze heeft de mogelijkheid tot aansluiting via midi.

Nu wil deze aansluiten op mijn comp.

Amd 600 mghz
500 mb intern
via chipset (waaronder ook de via geluidscard onboard).

Dit wil niet.

Wel heb ik gemerkt dat als ik onder windows mediaplayer een midifile afspeel dan gaat er op de dsp8000 het lampje midi flikkeren op de maat van de muziek dus er is wel een soort verbinding, maar als ik dan een prog. opstart (eqdesign) om het een en ander te kunnen instellen via de comp. dan werkt dat niet.

Na een zoekocht op de VIA site ben ik er achter gekomen dat via dat niet ondersteund en dat ik me moet richten tot microsoft.com.

Nu vraaik uw hulp om mij verder te leiden in deze zoektocht.

Quincie.

hallo,
ik weet niets van via of zo.
wel heb ik ook een ultracurve 8000 en deze draait onder het downloadable editorprogramma van de behringerside , via midi.
het stelt niet zoveel voor dus meestal gebruik ik gewoon de knopjes van de ultracurve zelf.
als systeem gebruik ik een 486'er 66MHZ windows'95 machine met 8 mb. dat gaat zonder problemen.

Re: Midi voor de ultracurve dsp 8000

Origineel geplaatst door quincie
Wel heb ik gemerkt dat als ik onder windows mediaplayer een midifile afspeel dan gaat er op de dsp8000 het lampje midi flikkeren op de maat van de muziek dus er is wel een soort verbinding, maar als ik dan een prog. opstart (eqdesign) om het een en ander te kunnen instellen via de comp. dan werkt dat niet.

Je hoort de muziek van het MIDI-bestand, dus de verbinding MIDI OUT naar je on-board soundcard is op zich goed. Maar het lijkt erop dat je nog een MIDI-out hebt geconfigureerd, die dus naar je DSP geval gaat want je DSP 'swingt' vrolijk mee, of volgt tenminste het clocksignaal dat ie ontvangt.

Lijkt me waarschijnlijk een configuratieprobleem. Trouwens, welke MIDI-interface gebruik je om je DSP aan je computer aan te sluiten?
(je moederboard zal dit waarschijnlijk niet on-board hebben, toch). Heb je al eens gekeken in het control panel hoe je MIDI instellingen daar staan?

Ha, en daar zit nou het probleem nergens in mijn control panel van mijn geluidskaart is een midi configuratie te vinden.

Volgens VIA ondersteunt mijn geluidskaart geen midi (aangesloten devices).

Ik moet daarvoor contact opnemen met microsoft, maar ja, dat kan wel eens jaren gaan duren voordat ik daar enig zinnig antwoord op terug krijg.

Back