[electro-achtig] nummmmertjee

Arv

Robot
Nou eh, daar ben ik dan weer met een nieuw nummertjuh

Is electro achtig geworden (ja, what else) en ik heb gebruik gemaakt van de RS7000 voor de beats en stuff en die opgenomen in Cubase SX. Daarna de synth partijen erbij opgenomen (geen softsynths), rechtstreeks in SX.. Arrageren, een korte vocal sample erbij genomen en voila!

ps Graag commentaar, liefst opbouwend en niet 'ik vind het nix' :)

save as........

RV

Ik luister nu op pc boxjes, maar ik vind het geluid nogal dof. Vooral in vergelijk met de muziek die ik aan het luisteren was.
De arpeggio bas vind ik erg simpel. Die gaat me snel vervelen.

Ik heb het idee dat je een beetje last hebt van een "alles uit een doos" geluid. Waar blijft nou die lekkere analoge bas? Je had toch een pulse?

Ik denk dat die basnoten langer moeten zijn i.p.v.die 8sten...ze zouden in 4den en dan steeds 1 octaaf omhoog en omlaag...
Klinkt voor de rest leuk maar ik vind dat het tempo te hoog is voor electro...

Sounds zijn goed maar de mix moet nog wat meer 'samensmelten'.

thanx 4 reacting guys!

@onacid: het is zeker geen 1 doos! Het is de pulse die de bass doet en de MicroKorg de 1/8 arp! en nog een paar :D
Misschien dat ik aan het afmixen dat 'doffe' wat in de gaten moet houden. Ik wijt dat gedeeltelijk aan mijn MSP5 monitors, die wat overdreven hoog weergeven zodat op een normaal systeem het dofjes klinkt? kan..

@bass: hmm, maar ik zei ook: electro achtig. Dus misschien wilde ik het wel sneller hebben? :D

greetz
Arv

klinkt leuk, maar inderdaad sluit ik me aan bij het doffe geluid.
verder vind ik hem persoonlijk wat kaal. Dat is voor electro niet zo heel raar, maar ik heb het idee dat er wat weinig in de track gebeurt...

Origineel geplaatst door gijsdebakker
klinkt leuk, maar inderdaad sluit ik me aan bij het doffe geluid.
verder vind ik hem persoonlijk wat kaal. Dat is voor electro niet zo heel raar, maar ik heb het idee dat er wat weinig in de track gebeurt...

hmm, laat ik nou net de vorige keer opmerkingen krijgen over dat mijn songs te druk zijn! Teveel synths tegelijk zegmaar.. Dus ik heb met deze track juist geprobeerd minder drukke dingen te doen..

Arv

oh sorry, just new here, dus ik heb je vorige werk nog niet gehoord, ik zal daar eens in duiken...

maar op basis van wat ik nu heb gehoord: het hoeft niet meteen veel drukker, maar je zou kunnen denken aan bv. wat meer variatie, dat je dat loopje eens afwisselt met eenzelfde, maar dan lichtjes aangepast. meer dat soort dingen.

had je er ook nog iets van zang of woorden bij bedacht, dan ben je nl. al een heel eind denk ik. Dan kan de basis redelijk eenvoudig blijven en zorgt een stem voor de variatie.

Origineel geplaatst door gijsdebakker
oh sorry, just new here, dus ik heb je vorige werk nog niet gehoord, ik zal daar eens in duiken...

maar op basis van wat ik nu heb gehoord: het hoeft niet meteen veel drukker, maar je zou kunnen denken aan bv. wat meer variatie, dat je dat loopje eens afwisselt met eenzelfde, maar dan lichtjes aangepast. meer dat soort dingen.

had je er ook nog iets van zang of woorden bij bedacht, dan ben je nl. al een heel eind denk ik. Dan kan de basis redelijk eenvoudig blijven en zorgt een stem voor de variatie.

thanx! Laat ik nou net aan het denken aan vocals!

Arv

ik vind het nix!

nee hoor geintje ;) Ik vind het eigenlijk best ok klinken. Te snel voor electro? Pfff, als we nou echt al onze stijlen ook nog met aantallen bpm moeten afbakenen kunnen we net zo goed met z'n allen ermee ophouden hoor. Als dit geen electro is weet ik het ook niet meer. Leuke stemsample, maar staat misschien iets te hard en te zeer los van de rest, dat zou ik proberen er beter in te verwerken. Je zou bijv die "break" op 2.52 precies na die sample kunnen plakken, zodat de stem daar naartoe opbouwt. Helaas lijkt het daarna weer een tandje terug te schakelen, terwijl ik eerder zou proberen door te gaan en naar een soort climax te werken want het wordt zo een beetje eentonig (nog wat meer van die gare retro strings erin of zo).
Zeker niet slecht, maar kan wel verbeterd worden.

Origineel geplaatst door King of Snake
ik vind het nix!

nee hoor geintje ;) Ik vind het eigenlijk best ok klinken. Te snel voor electro? Pfff, als we nou echt al onze stijlen ook nog met aantallen bpm moeten afbakenen kunnen we net zo goed met z'n allen ermee ophouden hoor. Als dit geen electro is weet ik het ook niet meer. Leuke stemsample, maar staat misschien iets te hard en te zeer los van de rest, dat zou ik proberen er beter in te verwerken. Je zou bijv die "break" op 2.52 precies na die sample kunnen plakken, zodat de stem daar naartoe opbouwt. Helaas lijkt het daarna weer een tandje terug te schakelen, terwijl ik eerder zou proberen door te gaan en naar een soort climax te werken want het wordt zo een beetje eentonig (nog wat meer van die gare retro strings erin of zo).
Zeker niet slecht, maar kan wel verbeterd worden.

thanx KOS!

Ja, ik ben ook van mening dat er nog wat gesleuteld moet worden :D
Ik heb zelf het volgende:

de drums, die kunnen wat steviger en iets meer variatie
de staccato bass mag wat meer varieren wellicht
geluidskwali mag beter.

he, wat vind je van deze zelf-kritiek eh? ;)

dat van die stemsample, die wil ik eigenlijk zo houden. Ik hou wel van een vage ommekeer in een track.
Ik hoop met de aanpassingen de track klaar te hebben voor de track-contest op i-dance..

greetz
Arv

Ik ben niet zo een strings kenner .. Geef is een paar voorbeelden van gear waar je die uit kan persen?

Arv

thanx 6!

ik ga vanavond weer een sessie plegen, er komt hoop ik wat meer funk in..

iemand nog tips en trix voor wat funky elementen? percussie? slaggitaar?

Back