Vraag over No Good melodie

alexander1982

Stamgast
Ik heb onlangs de noten van de No Good(start the dance) kunnen vinden alleen weet ik niet hoe hem helemaal moet lezen. Het gaat over de omgekeerde C. alle andere noten staan naar rechts behalve deze ene, heeft dit te maken met de weergave van duidelijk schrift of zit er wat meer achter.

Attachments

• nogood2.jpg
    nogood2.jpg
    7,9 KB · Bekeken: 131
Probeer een midi file te pakken te krijgen. Inlezen in je sequencer...et voila.

Bedankt voor je reactie maar ik heb niet de apparatur om dat te doen, helaas. Het gaat mij dan ook om die ene omgekeerde C. Heb hem al een keer na gemaakt in Reason 2.5 met een eigen synth en toen klonkt tie toch niet helemaal goed.

Re: Vraag over No Good melodie

Origineel geplaatst door alexander1982
Het gaat over de omgekeerde C. alle andere noten staan naar rechts behalve deze ene, heeft dit te maken met de weergave van duidelijk schrift.

Ja, en dat is ook meteen de enige reden. Het heeft verder niks met het spelen van die noot te maken o.i.d.

Re: Vraag over No Good melodie

Het gaat over de omgekeerde C.

het gaat over een inversie van C mineur... er staat een b voor de E

Het fenomeen "mol" is mij persoolijk al bekent. Het ging mij echt alleen om die ene C, maar daar heb ik al antwoord op gehad. Ben hem nu weer ff aan het maken maar het lukt nog niet helemaal.

Het is gewoon C mineur met de middelste noot telkens een halve lager en hoger...

die c blijft gewoon liggen net zoals de g. Volgens mij klopt het op dat moment wel hoor das g c f en das is csus4 dus......

Het is nu wel gelukt om hem goed na te maken. Denk dat ik bij mijn andere poging een osi2 mischien een semi-noot gepitch had of misschien te veel gedetuned zodat hij er net niet lekker uit kwam. iig bedankt

Het is nu wel gelukt om hem goed na te maken. Denk dat ik bij mijn andere poging een osi2 mischien een semi-noot gepitch had of misschien te veel gedetuned zodat hij er net niet lekker uit kwam. iig bedankt

lukt het jou dan ni om op gehoor(in C) 3klanken & ritme na te maken ?

Origineel geplaatst door JazzMann
lukt het jou dan ni om op gehoor(in C) 3klanken & ritme na te maken ?

Nee, over het algemeen kan ik wel (met veel moeite) een melodie namaken, maar ik kan (nog) niet aan het gehoor/toonhoogte horen welke noot ik moet aanslaan. Misschien moet ik er nog even bij zeggen dat ik een preset heb gebruik van reason om de melodie na te maken en dat ik er niet zelf "mee aan de haal" ben gegaan, dat komt omdat ik toevallig een preset tegen kwam die er op leek.

moest het je interesseren met deze link heb je wat info over gehoor training software. Na een paar weken hiermee te spelen kan je zo zeggen welke vorm van akkoord je hebt & bouw je in no time melodiƫn na.

grz jzz

Tjoungejogne...

Het is gewoon 1 C mineur akkoord met sus2 en sus4 variaties....:erm:

Back