Hoe remote 25 updaten via sysex

Bladerunner

Nieuwkomer
Ik heb een kleine vraag over het updaten van mijn novation remote 25.

Ik heb van de novation site een update gedownload. Hoe moet ik nu via sysex mijn novation remote updaten.

Ik vind niets in de handleiding. Ook ben ik in het bezit van een handboek over cubase sx en ook niet in de handleding van de remote.

Muziek maken lukt nog wel, maar al dat technische gedoe..........

Bladerunner

Via je sequencer software

Via je sequencer software

Je had het Laatste OS al gedownload.

Daarin vind je een sysex bestand. Sysex= System Exclusive. Dit bestand kan je gewoon inladen in Cubase SX en vervolgens 'speel' je dit bestand af. Uiteraard moet je Remote met je computer verbonden zijn opdat de Remote die informatie kan ontvangen.

Dat is nu het probleem. Hoe open ik zo'n sysex bestand om hem af te laten spelen. Ik dacht op dezelfde manier als een midi bestand maar helaas. Misschien nog maar eens de handleiding doorspitten.
Iemand een hint voor een pagina nummer?)

Bladerunner

Ik kreeg het ook niet voor elkaar in cubase, dus dacht ik ik probeer het eens met http://www.midiox.com/
dit programma kan erg veel met midi, en hiermee kwam ik er wel uit. Het is gratis als prive persoon te gebruiken.
Dus dat komt goed uit.

ff de uitleg.

Stel bij Options -> midi devices eerst je porten in ( voor de remote de usb port )(door er op te klikken worden ze blauw.)

Dan ga je naar view -> sysex dan krijg een nieuw venster.

hier ga je naar Command window -> load sysex zoek je bestand op.

Zet je ReMOTE 25 op global en ga met de prog/page knop naar de pagina New O/S from usb en druk op de write knop op je ReMOTE.

Ga terug naar MIDIOX en ga dan in het sysex venster naar Command window -> send sysex

Als hij klaar is met zenden, zet je je ReMOTE uit en weer aan, en klaar.

Je kunt met midiox ook individuele templates opnemen en opslaan, dus een erg handing programma.

Als iemand mij kan uitleggen hoe je dit in Cubase SX kan doen, graag, maar ik kwam er ook niet uit.

Succes en de groeten Djody

Ik heb het nog even nagekeken en in Cubase SX gaat het uiteraard ook, het staat ook gewoon in de help (even naar system exclusive zoeken).

In de list Editor van een midi track, creeer je een sysex event, selecteer dit, ga dan naar Comments en dubbelklik hierop, je kunt dan een sysexbank importeren.
Als dit gebeurt is speel je de file af. Er zijn wat kleine hiaten (sysex filters moeten uiteraard UIT staan en zo) waar je op moet letten, maar dat vind je ook gewoon in de help file.

Ter informatie

Je hoeft niet bang te zijn als je sysex upload halverwege stopt en niet meer verdergaat, dat dan gelijk je Remote25 naar de kloten is..

:D

Hij slaat pas echt de firmware op zodra die helemaal binnen is, en gecontroleerd is op foutjes..

Eraz

Origineel geplaatst door LeonMols
Ik heb het nog even nagekeken en in Cubase SX gaat het uiteraard ook, het staat ook gewoon in de help (even naar system exclusive zoeken).

In de list Editor van een midi track, creeer je een sysex event, selecteer dit, ga dan naar Comments en dubbelklik hierop, je kunt dan een sysexbank importeren.
Als dit gebeurt is speel je de file af. Er zijn wat kleine hiaten (sysex filters moeten uiteraard UIT staan en zo) waar je op moet letten, maar dat vind je ook gewoon in de help file.

Hmm, dit moet ik dan maar eens proberen, maar het opnemen van een dump is mij ook nog niet gelukt in cubase SX
mischien wil je heirover ook wat licht laten schijnen. Ik ben zelf 100% vsti, dus heb totaal geen ervaring met hardware
intergratie e.d. en sysex e.d. En ik werk pas sinse kort in Cubase SX, ( voorheen logic, maar daar lukt het me ook niet in. )

Grr Djody

Jullie geloven het nooit, maar het is gelukt. Het stond inderdaad in de handleiding. Maar ja engels he. Gelukkig ben ik ook in het bezit van het handboek Cubase SX. Is Nederlands en ik haat pdf files.

Bedankt voor de hulp

Bladerunner

Back