4 to the floor TRANCY track(!)van Bass.

Kvin 'm eigenlijk wel lekker.
Er zit alleen vanaf seconde 1 een secuence in die in 1e instantie op mij overkwam als ruis, later werd het me pas echt duidelijk dat dit toch echt bij de track hoorde..... Hier zou ik persoonlijk iets aan veranderen, andere sound ofzo.
Die lead die er net voor de helft van de track inkomt, doet me wel een beetje aan Barthezz denken. (mag je gerust als compliment opnemen hoor !)
Wel 'n vaag einde, beviel me wat minder eigenlijk.

En of je moet doorgaan met deze stijl: Als je daar zin in hebt ! Aan je skills hoeft het iig niet te liggen.

Bass wat doei je nu? een 4/4 track? schaam je dood!, ga maar eens gauw je bezinnen in de hoek! :)

Dat geruisje neem ik aan heb je er extra in gedaan. zou ik eruitlaten, ik vind de soundscape aan het einde eigenlijk best leuk, de rest van de track niet zo, als ik eerlijk mag zijn.

Dat 'geruisje' zit IN de baslijn, ik heb een LPF-BPF filter combi gebruikt...anders werd het geluid TE diep...=)

origineel nummer, wat de rest al zei, die sequence "ruist" een beetje,

vind em alleen wat meer progressive dan trancy klinken

Aha progressive, dan weet ik wat voor stijl het is...:D

Hij bevalt me wel maar als ik er wat van mag zeggen?
Het synth melodirtje in de break vind ik wat te wazig (te veel delay/reverb).
Verder vind ik dat je vanaf het midden een beetje te veel met soundeffects gaat spelen waardoor het nummer een beetje op twee benen hinkt.
Ik zou zelf na de break doorgaan in de zelfde stijl als in het begin.:dj:

Hmm..

dat deed ik juist om het wat interessanter te houden dan weer het begin...

Ik wacht op wat reacties van wat veteranen hier
en natuurlijk alle Trance-lovers...:D

't heeft idd wat weg van progressive. vind alleen dat ie dan wat meer mag spatten wel in de percussie. een lekkere apparte breakbeat derin doet al wonderen. verder zou ik wat lekkere zwepende fx'en gebruiken. toch wel leuk hoor, alleen haal vooral dat smerige gekraak deruit aub.. ;)

Leuke track. De (eclectische?) stijl valt bij mij erg goed. Beetje 'midden jaren 90 progressive á la Digweed/Bedrock' met een kleine knipoog naar moderne trance. Misschien mist het nog wat, ik kan niet uitleggen wat ik bedoel, maar ik verwijs je gewoon naar een aardig progressive nummer nl: "Atmos - Klein aber Doctor en dan met specifiek de Cass & Slide remix", die heeft namelijk precies wat ik bedoel. Op een of ander manier vind ik dat zowel jouw track als dat nummer een of andere zelfde gevoel van energie opwekken, enerzijds een beetje retro maar verre van ouderwets. Over het einde... Tjah, vraag me af of dat laatste stukje als einde inderdaad goed werkt... ik denk het wel maar dat is persoonlijk, maar als break lijkt het me perfect. dus dan gewoon het thema nog een keer teruglaten komen, en dan een einde afbouwen zodat hij makkelijk over te mixen is naar een nieuw nummer, een beetje op de manier zoals je tussen de helft en tweederde doet. Zelfde geldt trouwens voor het begin: misschien een of twee maten wachten voor je de beat er in smijt, en ik gooi hem in mijn platenkoffer. Maar dit is dus het commentaar van een leek die het niet beter zou doen dan jij dus, succes. ;)

Origineel geplaatst door Fatar
alleen haal vooral dat smerige gekraak deruit aub.. ;)

ja maar dat is gewoon een BPF sound, die heb ik er in laten zitten om het frequentiegebied een beetje te verdelen...
spectrum-mixen heet dat :D

nou bass ik zou doen waar jeje zelf het lekker vind maar je weet trance is voor triesto's

je heb in iedergeval het gevoel voor goede sounds en combinaties, het is zonde als je dat op een 4x4 beat verspilt

peez

TT

Back