Je meest bizarre optreden ooit....

equate

Ouwe rot
Je kent het vast wel...van die memorabele avonden waarbij je live moest optreden of DJ-en terwijl de meest vreemde dingen zich voltrokken...

zoals deze:

Een jaar of wat geleden hadden we met vijf vrienden een soort van gein projectje opgericht onder de "Checksum Five".
Het concept was harde geimproviseerde acid / techno met een beetje een fun gehalt (maar niet overdreven).

Tijdens bij een optreden bij een of andere kunstenaars gathering in de Ekko in Utrecht gebeurde het volgende:

- Meisje van de organisatie: "Oh jullie komen dus draaien?"
- We zijn net 2 minuten begonnen of een of andere gek komt naar mij toe en zegt dat we onmiddelijk moeten stoppen omdat er een act zo gaat beginnen... deze gek blijft zo nog zo'n 10 minuten doorgaan totdat hij uiteindelijk door een bevriende VJ 8> met de dood bedreigd wordt... >:|
- Er komt iemand vragen of we iets van "The Clash" kunnen "draaien"
- Er komt een meisje vragen of we misschien niet muziek kunnen spelen waarop zijn met d'r vriendinnen kan line-dancen.
- Een van onze "band-leden" gaat onder het optreden weg om te pissen en komt pas 10 minuten later weer terug...8)

bizar was het !

maar gelachen hebben we wel !!

wat hebben jullie zoal allemaal meegemaakt??!!

equate

je bent die man vergeten die kwam vragen of we ook iets van dance konden spelen, met een lekkere beat erin... *zucht*

en dat meisje dat vroeg of de lampen wat minder fel konden...
*wederom zucht*

en 2 van de 5 groepsleden ladderzat en nog 1tje stoned...

en... en... en...

ik geef toe, dat was inderdaad ook mijn meest bizarre optreden ooit!

maar wel: live on stage tosti's bakken en uitdelen aan het publiek !!

tosti's met ham, tosti's met kaas, tosti's ham/kaaaaaaaaaaaaaaaas en annnnnaannnnnnaaaaaaas !

Mijn bizarste optreden ooit was volgens mij een maandje terug.
Hele zaal onder de kots. Een roadie die een fan een bloedneus slaat. Kinderen van 13/14 jaar die op hun knieen gaan voor het podium.
Een fles southern comfort en kabels gejat van de locale muziekhandel(sponsor). whoaaa Metal!!!

www.grind.isviolent.com

Oh ja en als het over dance gaat dan was het wel een soundcheck met 1 analoge synth waar iedereen op uit zijn dak ging......vaag!! geen beat nix , alleeen gefreak!!

De mijne:

Op een te klein podium met te veel muzikanten, gitarist die z'n kop stoot aan een of andere niet ter zake doende hangende box, basgitaar bleek achteraf in verkeerde di ingeplugd ('k vond het al zo raar dat ik nix hoorde), drumstel schoof halverwege uit elkaar (geen matje, geen kettingen), iedereen en ik bedoel echt iedereen was z'n partijen vergeten.... we hebben heel wat geimproviseerd... allemaal waardeloos....

En dan nog aan het eind een meisje die beweert dat ze het heel leuk vond, en vraagt of we nog iets van green day kunnen spelen..... AAAAARGH!!!!!! Rot op met je Green Day!!!!

-- HanzZ

Diepenheim..

Diepenheim..

Met TonyBlack speelden we een keer in Diepenheim.. hemelvaartsdag 2000 geloof ik dat het was. Een donderdag in ieder geval (ik moest de volgende dag gewoon werken).

We zouden om 23:00 uur spelen. Na veel gerommel, twee op het laatste moment ingelaste bands en nog meer gerommel begonnen we tegen 01:30 te spelen.. en waren dus echt pas tegen een uur of drie klaar. Tijdens het optreden lagen er in een hoekje twee (mooie) dames in een innige omarming te knutselen met elkaar.. ;)

Gooed.. na afloop terug naar Nijmegen. Op de bank bij Johnny geslapen. 's Morgens om 7 uur (met amper 2 uur slaap achter de kiezen) op naar de OHRA (waar ik werkte). Tot dan toe was ik altijd met overhemd, stropdas.. jasje.. (je kent 't wel) op mijn werk verschenen.

Nu was het een combinatie van gymschoenen, vuile spijkerbroek en een t-shirtje... stinkend naar alles wat god verboden heeft. In mijn hand een koffertje met een 303 en een 606 erin :)

De schok was groot.. en na een half uurtje wezenloos achter mijn bureau gezeten te hebben werd ik vriendelijk verzocht om toch maar naar huis te gaan.. *D

Keer op een "beachparty" gedraaid, met een waardeloze generator. De snelheid van de draaitafels vloog alle kanten op:( . Probeer zo maar eens een paar platen op de beat te mixen8o) De herrie die het ding maakte steeg boven de muziek uit. En als klap op de vuurpijl was een paar uur later de brandstof op, met als gevolg dat we helemaal in het donker zaten8D Oh, ja. Bij een volgend optreden kwam een halve duinpan uit de hoezen van mun maxi's:stupid
Dat was gelijk ons laatste optreden:o

Heb eens een keer in m'n Fasttracker 2 tijdperk met wat vrienden een optreden gehad tijdens een eindexamenfeest... DAH WAS HEFTIG??? 3 computers naast elkaar... en dan op het juiste moment je nummer starten zodat de nummers goed overvloeiden ;) 8D 8)

Nee was geweldig hoor, die goeie ouwe tijd :)

MAAR we hadden wel iedereen aan het hakkuh <ggg> Dat geeft wel weer een kick natuurlijk!

Tijdens een optreden je standaard afbreken. Da's leuk!
Daar lag m'n Korg N364 op de grond. 2 toetsen gebroken.
Dan worden roadie's snel joh! Binnen luttele seconden
een nieuw standaard. synth er weer opgegooid
(hij deed het nog pfffrt)
wel met 2 toetsen minder.
toets 51 en 53 waren gebroken dit zaten boven aan het keyboard, die gebruikte ik toch niet zoveel.
en een warm onthaal van het publiek. dat maakt alles weer
goed, maar voor lul sta je wel.8)

ergens rond 86/87 met 2 casettedecks acid mixen in een boerenschuur in de middle of nowhere terwijl die hele schuur gevuld wordt door een vette rookmachine en een nog vettere strobe.....als je buiten stond zag je al die rook en het strobelicht door de houten kieren naar buiten schijnen..het leek wel close encounters of the 3th kind!

en in maastricht een keer gedraaid op een feest in een voormalige SS gevangenis waar de cellen nog inzaten die nu tot een soort darkroom waren omgetoverd...keihard the prodigy draaien en dan komt er een vage wazige engelsman naar je toe die vraagt of je ook iets van the prodigy kan draaien ;)

Olaf

Ach, "optreden" kun je het niet echt noemen, maar wel een aardig verhaal:

Mijn vriendin gaf voor haar 16e verjaardag (is dus al wat jaartjes terug, we "hadden" nog nix) een feestje in een oude bunker. Ik zou de muziek regelen. Met 2 gare Technics (SL-D3 en SL1900 :[> ), een discman en een alecto mengpaneeltje de herrie de "zaal" inblazen, en een mooi zelf gefabriceerd "lichtpaneel" met huis-tuin-en-keuken schakelaars en stopcontacten voor de lichteffecten (strobe, zwaailamp, velleman lichtorgeltje, etc.). Helaas kwamen we voor de muziek stopcontacten te kort, dus werd de hele audio set-up met een stekkerdoos op 1 van de stopcontacten van het lichtpaneel geprikt. Tot zover niets aan de hand.
Toen kwam er een meisje 'even bij de DJ kijken'. Ze ziet dat lichtpaneel, en zodra ze doorhad dat het voor de lichteffecten is krijst ze "o, leuk, knopjes!" en begint 1 voor 1 de knoppen in te rammen... poef, weg muziek.

Ook leuk was 3 uur later toen iemand op het coole idee kwam de deur dicht te doen, terwijl er een verlengsnoer overheen lag (in bunkers heb je geen stopcontacten, nee...) Dan is het opeens bestwel donker...

Ik heb ooit alleen in Doornroosje op planet rose gestaan met een set (toen nog heeeeeeeeeeeeeeeeel weinig gear..) zwaar gebaseerd op een TB-303... Natuurlijk had ik weer eens SYNC problemen met mijn kleine rakker..... Fijne pluggen. Verder een slechte, goedkope kabel vanuit de drumstation dus bijna alle drums (op de sampler na) alleen links.... kut, kut, kut..

Leuke verhalen allemaal zeg.

Het pijnlijkste wat ik ooit heb meegemaakt is een piano recital wat elk jaar voor de ouders gegeven moest worden (#@*(#@$ recital). Vooral voor de eerste keer vreselijk.
Zit je daar als jochie met zwetende handjes je stukkie vol met fouten te spelen wat nergens op lijkt en slaat en als je klaar bent je bloes uitwringen van't zweet. Noooooiiit meer. Loop nu nog steeds bij de therapeut. ;)

Kheb ook nog wel een aardig verhaaltje.

Vorig jaar in Turkije op vakantie, natuurlijk s'avonds naar de disco bij het hotel. Wat blijkt daar doen ze nog gewoon alles aan elkaar draaien zonder het echt te miksen.

Ik naar die DJ toe van mag ik even draaien, hij begreep wat ik bedoelde deed een stap achteruit en liet mij m'n gang gaan.
Ik keek eens rond wat er stond, 2 gare cd's spelers ( met pitch dat wel ) en een mengpaneeltje ik draai me om om wat aan die gozer te vragen bleek dat ie hem gesmeerd was.

Maar goed, het draaien lukte wel aardig met de cd's die hun daar hadden. Na afloop kreeg ik een applaus en ik werd gelijk gestrikt om de volgende avond weer te draaien.

De volgende dag bij een gozer wat trance-cd's geregeld, tis niet helemaal m'n muziek maar goed, en s'avonds klaar om te draaien. Ik naar de disco, 22:00 uur, ik stap de disco in sta ik gelijk in +/- 10 cm. water. Het kan in Turkije aardig regenen en dat had het die dag ook gedaan. Het water stroomde via de stroboscoop zo op de dansvloer.

Ik balen want ik denk dit gaat vanavond niet meer door, maar verkeerd gedacht. Nadat ik ze had gewezen op het gevaar van het water op de strobo werd deze gewoon aangezet :stupid

Ik moet zeggen het werkte allemaal nog redelijk en ik kon dan ook gaan draaien het enige nadeel was dat om de haverklap de zekering sprong zodat de muziek uitviel en al het licht uitging, maar in Turkije doen ze er een nieuwe zekering in en gaan gewoon weer door.

Tis toch nog een redelijk suk6 geworden :)

Hij zou me dit jaar nog bellen om van de zomer daar te draaien, maar dat zal wel niet door gaan.......

Greetinx DJ R2, RSI Records

hahaha..gisteren met mijn maatje in Enschede gedraaid.....toffe set van 6 uur, iedereen had het naar z'n zin.....behalve natuurlijk de standaard trenzhoofden die maar om Triesto blijven zeiken......als klap op de vuurpijl kwam er een gozer die ons 400 euro bood als we trance gingen draaien...haha...vriendelijk voor bedankt ;)

Olaf

Origineel geplaatst door Googol
Tijdens een optreden je standaard afbreken. Da's leuk!
Daar lag m'n Korg N364 op de grond. 2 toetsen gebroken.
Dan worden roadie's snel joh! Binnen luttele seconden
een nieuw standaard. synth er weer opgegooid
(hij deed het nog pfffrt)
wel met 2 toetsen minder.
toets 51 en 53 waren gebroken dit zaten boven aan het keyboard, die gebruikte ik toch niet zoveel.
en een warm onthaal van het publiek. dat maakt alles weer
goed, maar voor lul sta je wel.8)

OOOH! Was JIJ dat? Ik heb toen echt hard gelachen zeg ;) (grapje)

Okee, een van mijn ervaringen dan maar....

Ik was zomer 1998 uitgenodigd om bij een "open air" feestje bij een of ander dorp vlakbij spijkenisse te gaan draaien. Het lag net ietsje buiten het dorp in een soort bosrandje. Ik kwam aardig laat aan, ik was de laatste die daar zou draaien. Ik zet net mijn 2de plaatje op en daar komt me ineens een of andere boer naar me toe, pissed as Hel : "BEN JIJ NOU DIE KLOOTZAK DIE ONS G#$@MME DE HELE NACHT AL AAN HET WAKKERHOUDEN IS?!".

Ik zeg tegen die vent dat ik er pas net was en dat ik niet wist dat we zoveel overlast veroorzaakten. Het bleek dus dat die mensen al 3X waren gaan klagen en de organisatoren hadden mij niks verteld! Tot overmaat van ramp komt de politie er ook nog eens aan en wilde alle gear (incl MIJN PLATEN) in beslag nemen. Ik dus meteen de muziek stopgezet en ben ff rustig gaan praten met ze. Gear weg, maar mijn platen mocht ik meenemen. (de rest kon mij toch niet zoveel schelen). jaja... leuk feestje was dat :(

Mijn eerste optreden was ook het meest bizarre. Ik was uitgenodigd om in Bergen Op Zoom te spelen. Ik had aangegeven dat ik zeker 3 synths nodig had. Dat was geen probleem. Toen ik aankwam zag ik 6 synths staan en een hele rack instalatie. Ik wisty er geen raad mee. Ik zou spelen met midi's en zang van mij. (Toen kon ik het nog. Nu's m'n stem naar de klote). Ik zeg van ik heb hier wat midi's. De synths heb ik voorgeprogrammeerd. Je hoeft de synths alleen even op het juiste kanaal te zetten. Werd dus gedaan. Ik begon dus met In the cage medley (van de mama tour). De pitchbendings van de gitaar waren een zooitje en de synths nog verkeerd geprogrammeerd. Ergens halve wege de 2e synth solo kapte ik er maar mee. Kwerd uitgefloten want de bendings waren om niet aan te horen. Boverndien waren de keys niet goed ingesteld. 1/3e octaaf te hoog. Klonk dus voor geen meter. Daarna alles goed ingesteld en opnieuw gedaan. HBTS/SHBTS gingen perfect. Vooral omdat ik toen op de JD800 speelde. De zelfde als Tony dus de sounds zaten wel goed. Verder was het wel apart om te doen. Schattig toch zo'n knulletje van 13 achter een stel synths waar hij amper boven uitkwam. (Ik zat echt hoog. Ik kon niet eens meer bij de controler pedalen.) Verder was het goed gegaan maar zo doe ik het toch liever niet meer!
Misschien op de diploma uitreiking. Speel ik misschien Fading Lights.

Trouwens wel erg bizarre optredens allemaal. Ik hoop dat ik het niet gou zou meemaken.

Nog meer nachtmerries die uitgekomen zijn?

Als je na een 20 min. opbouwen een kwartiertje aan 't knallen bent en er komt dan iemand met een leeg cd-hoesje van de RedHotChiliPeppers aan met het verzoek om daar ff een nummer van te draaien, is nooit grappig..

Back