kickprobleem (hardcore oversturen op mixer)

Nightstorm

Ouwe rot
maar ff een speciaal topic, staat ie beter dan in het drumsynth voor hardcoretopic

ik heb weer 's geprobeerd een kick te maken door door te lussen via me mixer (kanaal -> bus -> ander kanaal -> bus -> kanaal...en gain voluit)...maar als t echt hardcore begint te klinken gaat 't suizen als de klere...volgens xtrecist is 't niet normaal, volgens mij ook niet (normaal hoor ik ook een piep, maar als ik me linkermuisknop indruk gaat die weg? zo ook met opnemen met soundforge)...denk dat me scsi-kabel stoort ofzo...kan ik hier wat aan doen? zo ja, wat dan? andere opties dan de hele zooi verbouwen? gebalanceerde kabel kopen ofzo? of gaat zo oversturen gewoon te ver?

hier ff een mp3'tje zodat jullie weten waar ik 't over heb...wel oppassen met je volume want hij begint niet overstuurd en dat klinkt nogal zacht, maar daarna niet meer

http://members.chello.nl/ctjj/kickruis.mp3

muisknop? ik vat ff niet of je t nou in je pc doet of op een analoge mixer

Wat ik zelf overigens doe en je ook eens zou kunnen proberen, is i.p.v. een bus een aux gebruiken. Stuur de kick naar de aux, de aux kun je vaak flink oversturen, en dan die aux laten terugkomen op een apart kanaal. Orig kanaal niet in de main mix meepakken. Of wel :)

Origineel geplaatst door Pjotr G
muisknop? ik vat ff niet of je t nou in je pc doet of op een analoge mixer

Wat ik zelf overigens doe en je ook eens zou kunnen proberen, is i.p.v. een bus een aux gebruiken. Stuur de kick naar de aux, de aux kun je vaak flink oversturen, en dan die aux laten terugkomen op een apart kanaal. Orig kanaal niet in de main mix meepakken. Of wel :)
ik doe 't op een analoge mixer, maar me muisklik van me pc heeft, raar maar waar, invloed op het geluid dat uit me (hardware)sampler komt (of waar die piep dan ook vandaan mag komen)

op deze manier pak ik het origineel ook niet mee in de main mix trouwens, volgens mij moet 't sowieso niet uitmaken 't is een of ander signaal dat mee overstuurd wordt ofzo

Dat geruis van de SCSI had ik ook bij mijn EMU e5000 ultra. En precies hetzelfde dat het minder wordt als je de muis indrukt.

Check ff of je EMU in de mastersettings op zijn hardst hebt gezet (das +12dB geloof ik). Kweet niet precies waar dat zit.

Als ik de emu helemaal vol open zet, dan komt ie op ongeveer -20dB binnen op mengpaneel. Dan staat de gain van het mengpaneel dus op 0dB.

Wat je verder kan doen is de SCSI uit de sampler of pc trekken als je gaat opnemen.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Dat geruis van de SCSI had ik ook bij mijn EMU e5000 ultra. En precies hetzelfde dat het minder wordt als je de muis indrukt.

Check ff of je EMU in de mastersettings op zijn hardst hebt gezet (das +12dB geloof ik). Kweet niet precies waar dat zit.

Als ik de emu helemaal vol open zet, dan komt ie op ongeveer -20dB binnen op mengpaneel. Dan staat de gain van het mengpaneel dus op 0dB.

Wat je verder kan doen is de SCSI uit de sampler of pc trekken als je gaat opnemen.
dat geruis komt dat uit de sampler zelf of is dat invloed op de audiokabel? mastersettings staan op z'n hardst

scsi uit de sampler trekken wordt een klotemanier van werken volgens mij, dan moet ik m er iedere keer indouwen als ik een sample wil laden en er dan weer uittrekken als ik verder wil werken

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Ik vind het wel vet eigenlijk!
ik heb 't liever redelijk clean...gebrom kan ik zelf nog wel toevoegen als ik dat wil ;)

He goza ik weet dat je een gruwelijke hekel hebt aan software maar als ik jou was zou ik gewoon met de quadrafuzz en predahtom (of anderen dist.) een bassdrum maken en die samplen, ik zie je nl. al een paar maanden klooien met je kick`s en misschioen moet je toch eens iets met software doen, je gaat er niet van of zo.;)

Origineel geplaatst door metatron
He goza ik weet dat je een gruwelijke hekel hebt aan software maar als ik jou was zou ik gewoon met de quadrafuzz en predahtom (of anderen dist.) een bassdrum maken en die samplen, ik zie je nl. al een paar maanden klooien met je kick`s en misschioen moet je toch eens iets met software doen, je gaat er niet van of zo.;)
ja quadrafuzz vind ik helemaal niks, vind ik t leuker om met de para eq van cooledit iets te doen

maar sowieso, doorlussen is cool, kun je veel meer mee klooien en aanpassen in je mix, krijg er hele lekkere kicks uit alleen het bijgeluid is niet te doen...maarja, de pro's kunnen het ook dus waarom ik niet?

die pro's samplen dan de kick of gebruiken een gate om de bijgeluiden te laten verdwijnen....;)

Origineel geplaatst door dione
die pro's samplen dan de kick of gebruiken een gate om de bijgeluiden te laten verdwijnen....;)
heb je me mp3 gehoord? is dit ook op te lossen met een gate? want dan gebruik ik mijn noise gate compleet verkeerd...

Origineel geplaatst door Nightstorm
heb je me mp3 gehoord? is dit ook op te lossen met een gate? want dan gebruik ik mijn noise gate compleet verkeerd...

ja.....en ja ( mits goed afgesteld )...

maar wat is het probleem ? als je die kicks los sampled knip je de brom d'r van af en heb je een vette kick....
lekker smerig.....;)

je hebt toch een esi4000 ? gewoon die sample een beetje filteren en klaar is klara...

oh....en als je een compressor hebt ( met gate ) dan gooi je eerst je kick door de compressor met de gain van de compressor maximaal,dan komt je kick al heel hard binnen op je tafel en dat scheelt al een berg ruis....

maar dat had je zelf hoop ik ook al gedaan ?

ja.....en ja ( mits goed afgesteld )...

maar wat is het probleem ? als je die kicks los sampled knip je de brom d'r van af en heb je een vette kick....
lekker smerig.....;)

je hebt toch een esi4000 ? gewoon die sample een beetje filteren en klaar is klara...
maar dan raak ik al die controle kwijt die ik nu zo mooi had met me eq enzo :( vind ik zo zonde, 't is zo lekker om live aan je midsweep te draaien enzo :D kan dat midsweepfilter op de esi niet tegenop

oh....en als je een compressor hebt ( met gate ) dan gooi je eerst je kick door de compressor met de gain van de compressor maximaal,dan komt je kick al heel hard binnen op je tafel en dat scheelt al een berg ruis....

maar dat had je zelf hoop ik ook al gedaan ?
uiteraard niet geprobeerd :)ben nog niet zo gevorderd in dat soort oplossingen, maar ik zal 't 's proberen...bedankt in elk geval :)

Origineel geplaatst door Nightstorm
maar dan raak ik al die controle kwijt die ik nu zo mooi had met me eq enzo :( vind ik zo zonde, 't is zo lekker om live aan je midsweep te draaien enzo :D kan dat midsweepfilter op de esi niet tegenop

dan neem je toch verschillende samples van verschillende eq-standen ?

"Je moet er wel wat voor doen...doen...doen...." ;)

Hehe. Heb hier ook wat.

Dít is het resultaat van doorlussen bij mij. Ik was aan t pielen met mn compressor, want snap er de ballen van. Ik wilde de ruis kwijt, maar ging niet echt.

Virus-Behr. mixer-Mackie mixer-LunaII-Beh. Compressor-LunaII-Beh. mixer. En als ik dan de afluistering (monitor) meer opendraaide, ging t suizen. Maar ook door t gefreak van mn compressor.

T eerste stukje wat je hoort is van hierboven. Erna wat gekieteld in Wavelab. Hehe. Ruis heerst! :P
T is maar 49 secs btw...

Maar ik snap alsnog dat piepen niet, ondanks dat t dik klinkt. Lijkt op een rondzinger, maar heb alles gechecked.

dan neem je toch verschillende samples van verschillende eq-standen ?

"Je moet er wel wat voor doen...doen...doen...." ;)
doar hedde gij gelijk an...een van mijn grote problemen:

"ik ben liever lui dan moe...moe...moe" :D

Zoals dione al zei, de gate zo dicht mogelijk bij de klankbron gebruiken, op die manier knijp ik ook ruis van m'n 909 bd af. Direct uit de 909 bd uitgang naar de compressor/gate en daarna pas naar de mixer (om vervolgens door te lussen :duivels: )

Niet zoals Xtrevirus pas ergens achteraan, dan heeft t weinig zin over het algemeen.

suc6! :D

Back