[creamware users] - Hulp gevraagd bij geluids sterkte probleem

dellai

Ingeburgerd
Ik ben met een website bezig, en maak hiervoor de muziek zelf. Nu heb ik een vraagje waarbij ik eventuele creamware gebruikers om hulp wil vragen.

de website waar het om gaat is : http://212.108.27.70/

Als je over de drie buttons gaat die je aldaar ziet, dan hoor je muziek die ik met behulp van creamware synths gemaakt heb. Als je nou lokaal een stuk muziek (gewoon een eigen stuk of nummer) afspeelt, dan zul je horen dat het geluid van de buttons vrij zacht is in vergelijking met je lokale muziek.

Mijn vraag is dan ook : hoe kan ik het geluid op het zelfde volume krijgen als mijn lokale geluid. Ik heb geprobeerd om door middel van EQ's die op mijn creamware mengtafel zitten eventueel wat te sleutelen, maar dit veranderd bijna niks.

wie heeft er tips voor me?

bij voorbaat dank.

heeft denk ik weinig met Creamware te maken. Bedoel je dat als je dezelfde muziekjes harder klinken als je ze gewoon op je computer afspeelt? Of in vergelijking met andere muziek/geluid?
Als je het geluid zelf harder wilt hebben kun je in je CW mixer met compressie spelen, en daarna in een sample editor even normalisen tot vlak onder de 0 dB en klaar is kees.
Of misschien zit er wel gewoon een volume setting in flash.
Hij klinkt hier trouwens wel ongeveer even hard als wanneer ik een cd op de computer draai, dus misschien valt het allemaal wel mee.

Nee ik bedoel dat als je lokaal bijvoorbeeld een cd opzet(maakt niet uit welke), dat het geluid van die cd veel harder in volume is dan het geluid wat je op mijn website hoort.

De stappen die jij noemt, heb ik ook uitgevoerd, behalve het compressie gedeelte, misschien kan ik dit nog proberen. Het probleem van compressie vind ik, dat je al gauw volumes naar beneden drukt, waardoor je een beetje pompend geluid krijgt, en dat wil ik juist vermijden.

Een setting in flash kan het niet zijn, aangezien ik via code de volume op 100 zet(het hoogst haalbare in flash).

Bij mij klinkt hij een stuk zachter, en dit is niet een instelling in de mixer aangezien ik het kanaal wat ik gebruik voor mijn systeem hetzefde kanaal is als ik gebruik voor wav en mp3 opnames. De geluiden in de flash zijn mp3's op 160kb (weer het hoogst haalbare in flash).

Ik denk ook niet dat het te maken heeft met de Creamware instellingen. misschien moet je de geluiden preloaden (als dat nog niet gebeurd) net zoals op bijvoorbeeld de Native-instruments site. Die klinken bijna als normale mp3's. Daarnaast zit er niet vele hoog in de samples, maar dat zal wel komen door het flash-formaat.

Oh en kijk hier ff, misschien dat het wat helpt.

http://www.flashfocus.nl/showDetail.asp?TypeId=2&NewsId=4160&LinkFile=soundtut/1.html

Greetz FLOW

Origineel geplaatst door dellai
Nee ik bedoel dat als je lokaal bijvoorbeeld een cd opzet(maakt niet uit welke), dat het geluid van die cd veel harder in volume is dan het geluid wat je op mijn website hoort.

De stappen die jij noemt, heb ik ook uitgevoerd, behalve het compressie gedeelte, misschien kan ik dit nog proberen. Het probleem van compressie vind ik, dat je al gauw volumes naar beneden drukt, waardoor je een beetje pompend geluid krijgt, en dat wil ik juist vermijden.

Een setting in flash kan het niet zijn, aangezien ik via code de volume op 100 zet(het hoogst haalbare in flash).

Bij mij klinkt hij een stuk zachter, en dit is niet een instelling in de mixer aangezien ik het kanaal wat ik gebruik voor mijn systeem hetzefde kanaal is als ik gebruik voor wav en mp3 opnames. De geluiden in de flash zijn mp3's op 160kb (weer het hoogst haalbare in flash).

Hmmm, nou dan blijft er niet veel meer over. Zoals ik al zei, hier klinkt het redelijk gelijk met een cd (hoewel die door mooie mastering natuurlijk altijd wel iets harder klinken).

Back