Cubase SX input Vertraging

Javascript

Amsterdam West
Hoi,

Gear:
Terratec DMX 6Fire (met laatste drivers)
MPC2000XL
AMD Athlon 2400+XP
512DDR, 80 Gig
Cubase SX

In cubase heb je zeg maar een soort van vu metertje per track. Als ik m'n MPC op play zet dan beweegt dat meterje veelste laat soms wel meer dan 1 sec te laat. Er is dus ergens een vertraging. Dit probleem heb ik dus ook met recorden, dus het is niet een grafische vertraging. In m'n Panel van terratec reageert het meterje wel perfect.
Ik heb in m'n Panel alles al geprobeerd dus er lijkt ergens in Cubase iets mis te gaan\

Wat kan ik hier tegen doen??Ik kan zo namelijk niet gaan sync reccen

Je kan proberen je delay (balkje met klokje ervoor) op -1, -2, etc te zetten, zodat de midi eerder doorkomt dan de audio...Ik heb ook wel eens problemen met het strak lopen van mijn midi en zo kan ik het bij mij oplossen...

Suc6

ik heb heel vaak dat dingen niet meer sync gaan als ik wil opnemen. Dat komt dan meestal omdat ik ergens een plugin heb aan staan (vaak een compressor) in 1 van de al opgenomen audio trax. Probeer dat is?

Arv

Welke versie van SX gebruik je ?
Versie 2 heeft volledige PDC (Plugin Delay Compensation) en zou alle vertragingen veroorzaakt door plugins (inserts, fx, softsynths, etc.) moeten compenseren waardoor het zaakje weer strak loopt.

ik heb het zowel met midi als met geluid....geluid komt veelste laat binnen

Origineel geplaatst door sten
Welke versie van SX gebruik je ?
Versie 2 heeft volledige PDC (Plugin Delay Compensation) en zou alle vertragingen veroorzaakt door plugins (inserts, fx, softsynths, etc.) moeten compenseren waardoor het zaakje weer strak loopt.

versie 1 heb ik nog

ja, ik ook versie 1....

het is super irritant

Je kan proberen je delay (balkje met klokje ervoor) op -1, -2, etc te zetten, zodat de midi eerder doorkomt dan de audio...Ik heb ook wel eens problemen met het strak lopen van mijn midi en zo kan ik het bij mij oplossen...

Suc6
quote]

waar kan ik deze vinden?
[/

ASIO inschakelen?

devices>device setup>VST multitrack>ASIO driver..

Origineel geplaatst door Javascript

Suc6
quote]

waar kan ik deze vinden?
[/

onder het volume en panning balkje....

Back