On-line "muziek" genereren

thijs_ganger

897878100026
Wie kent er nog leuke online geluidgenerator-dingetjes...

zoals:

soundpad op 5K-org

13ampfuse op 13ampfuse.com van Friendchip. Is dit een suffe site? Ik vind hem gaaf! Ze waren (als ik goed begrijp) kandidaat voor het maken van de site van Kraftwerk.

Phunkbox staat hier. Van Schneider TM . Gave muziek! Check out "Moist" van hem.

En voor de kinderen onder ons Musical scetch pad van Creating music .

Meer...?

Origineel geplaatst door Exzit
Bestaat er ook zoiets als on-line muziek maken?

Er staan toch al enkele links hierboven waarbij zelf muziek maakt? Ik bedoel: ik verwacht geen hoog geavanceerde on-line programma's - ze hebben meestal iets lulligs. Maar misschien vind iemand nog ergens iets.

Ik blijf zelf het lo-fi gereutel van soundpad leuk vinden.

Bij één van de vorige edities van "Festival in de branding" kon je op hun website met een soort multitrackrecorder en preset sample-setjes hele composities maken. Kon hem niet terug vinden.

Origineel geplaatst door thijs_ganger
Er staan toch al enkele links hierboven waarbij zelf muziek maakt? Ik bedoel: ik verwacht geen hoog geavanceerde on-line programma's - ze hebben meestal iets lulligs. Maar misschien vind iemand nog ergens iets.

Ik blijf zelf het lo-fi gereutel van soundpad leuk vinden.

Bij één van de vorige edities van "Festival in de branding" kon je op hun website met een soort multitrackrecorder en preset sample-setjes hele composities maken. Kon hem niet terug vinden.

Nee ik bedoel iets anders:

Stel ik heb bijvoorbeeld een general midi module en een andere internet gebruiker ook.
We spreken een akoorden schema of song af of we laten een GM-midi file meespelen.
Ik speel mee en de ander ook. Ik hoor dus zijn partij die hij speelt en hij de mijne tesamen met de midi file.
Latency zou een probleem kunnen zijn (maar ook daar zijjn oplossingen voor) maar Internet is tegenwoordig snel en gaat het gaat alleen om midi data dus lage bandbreedte.
Dus eigenlijk een gewone lekkere jam sessie via internet en midi met iemand anders.
Ik vroeg me af of zo iets bestaat.

Origineel geplaatst door 6 trak
je kunt nutuulk ook gewoon bij elkaar op bezoek gaan... incl. koffie met gebak...
maar alleen als het echt niet anders kan he... ;)

Is ook goed!

je heb ook: http://www.beatnik.com/

schijnt dat brian eno hier nog achterzit(zat)... dit is wat serieuzere crossplatform gebeuren...

ben benieuwd of de volgende flash-versies meer mogelijkheden qua geluidmodulatie toestaat... dan kun je wel vette online synths bouwen!

Nee ik bedoel iets anders:

Stel ik heb bijvoorbeeld een general midi module en een andere internet gebruiker ook.
We spreken een akoorden schema of song af of we laten een GM-midi file meespelen.
Ik speel mee en de ander ook. Ik hoor dus zijn partij die hij speelt en hij de mijne tesamen met de midi file.
Latency zou een probleem kunnen zijn (maar ook daar zijjn oplossingen voor) maar Internet is tegenwoordig snel en gaat het gaat alleen om midi data dus lage bandbreedte.
Dus eigenlijk een gewone lekkere jam sessie via internet en midi met iemand anders.

bovenstaande kan volgens mij met Macromedia-Director gebouwd worden...! zou wel tof zijn!

Origineel geplaatst door cangoeroes
bovenstaande kan volgens mij met Macromedia-Director gebouwd worden...! zou wel tof zijn!

Ik zie het al voor me iemand met een midi drumstel in Parijs iemand met een midi gitaar en New York en een midisax speler in London en midi keyboard speler in Ede on-line jammen.

Ik zou het niet weten. Maar het lijkt me heel leuk en bijzonder. Helaas weet ik niet genoeg van de techniek om dit op te starten, anders zou ik het meteen doen!

Dit gaat zeker ooit gebeuren (als het er al niet is dus)... *D

Origineel geplaatst door thijs_ganger
Ik zou het niet weten. Maar het lijkt me heel leuk en bijzonder. Helaas weet ik niet genoeg van de techniek om dit op te starten, anders zou ik het meteen doen!

Dit gaat zeker ooit gebeuren (als het er al niet is dus)... *D

Jawel daar heeft een programma voor bestaan (ik weet niet of het nog bestaat).
Ik moet ff in mijn oude muziekbladen snuffelen.
Overigens heb ik zelf de midi sax van Yamaha WX11 ,dus ik kan iook mee doen:halleluja

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Jawel daar heeft een programma voor bestaan (ik weet niet of het nog bestaat).
Ik moet ff in mijn oude muziekbladen snuffelen.
Overigens heb ik zelf de midi sax van Yamaha WX11 ,dus ik kan iook mee doen:halleluja

Lijkt me leuk om dit eens voor de lol uit te proberen.

Bestaat er ook zoiets als on-line muziek maken?

Vroeger Inwire studio's (steinberg)
Tegenwoordig via FTP-sync, omdat inwire er mee is gekapt

----
edit
----

Of de nieuwe netwerkfunctie in Nuendo 2.X :9

----
/edit
----

Zitten dit soort "project-share" opties niet standaard in de laatste cubase? In de laatste nuendo zit dit geloof ik wel standaard. Ideaal trouwens voor grote studio's.

Back