[techno] underground mayhem

Origineel geplaatst door Steve303
Hey man,

crushed & twisted is zeker een goeie track, als techno dj spreekt hij me zeker aan. Met wat heb je dit gemaakt?

Greetz and keep on that good work

Ableton, SX, Reaktor4, Akai samples, pro53, FM7. :)

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
bullshit - hardware is de shit. Ik hoor altijd als er iets met software is gemaakt - en jullie tracks klinken allemaal zo!
als van plastic

dat betekent niet dat het niet goed klinkt, jouw tracks focus klinken ook echt goed - ik luister er nog wekelijks een keerjte naar (je had laatst iets gepost) - maar je hoort het zeker!

sorry maar hoe meer replies ik van jou lees,
hoe meer ik besef dat je helemaal geen verstand heb van geluid,
en van techno in het algemeen.

oja check jouw monitorboxen,
want volgens mij is daar iets niet goed. :)

En als mijn track zo plastic achtig klinken,
dan zou ik never nooit 1000 stuks hebben verkocht van mijn laatste release.
het is jouw woord tegenover de rest.

Origineel geplaatst door ritzi lee

Om ff je reply te versterken:

Forcesupreme - Sweets (op X-trax)

Volledig met software gemaakt (renoise) en daar zijn er ook ruim 1200 van verkocht...

;)

Laatst gewijzigd:

tuurlijk joh, ritzi superstar

zorg jij nou maar dat je weer eens ergens kan draaien voor je modder gaat gooien
Jij vraagt toch om ieders mening
nou dan

en trouwens wie is "de rest"..
give me a break man

Origineel geplaatst door forcesupreme
Om ff je reply te versterken:

Forcesupreme - Sweets (op X-trax)

Volledig met software gemaakt (renoise) en daar zijn er ook ruim 1200 van verkocht...

;)

en jij ben ook een lekkere

kan jij niet lezen vriend?

ik zeg toch duidelijk dat het best goed KAN klinken?

maar hee - jullie hebben natuurlijk gelijk he?,mannen??

geen verstand van techno in het algemeen - wie ben jij om dat te zeggen?

wat een ongelooflijke eikel ben je zeg - niet te geloven

oh sorry jij bent natuurlijk "dj, producer,remixer Ritzi Lee"die wel 1000 stuks van een plaat heeft verkocht

ojaaa, o ja nou dat veranderd de zaak...tuurlijk heb jij verstand van techno en een ander natuurlijk niet...

en jij ben ook een lekkere

kan jij niet lezen vriend?

ik zeg toch duidelijk dat het best goed KAN klinken?

maar hee - jullie hebben natuurlijk gelijk he?,mannen??

Nou ehh... rustig maar, zo serieus was mijn reply nou ook weer niet bedoelt...
Maar de ene keer heb je t over plastic, en de andere keer is t weer wel goed... Of bedoel je dat "plastic" af en toe ook goed klinkt?

Mischien moeten we er maar over op houden, dit zou eigenlijk over de tracks van Ritzi moeten gaan...

geen verstand van techno in het algemeen - wie ben jij om dat te zeggen?

wat een ongelooflijke eikel ben je zeg - niet te geloven

omdat je steeds maar poep lult.
kom nou 's met iets nuttigs.

ik zal je uit je illusie helpen.

zodra de tracks gemasterd zijn en op vynil geperst zijn,
dan hoor je echt niet meer het verschil of nou iets met software of hardware is geproduceerd,
mits het kut gemasterd is ofwel door een slechte platenperser is geproduceerd.

punt 2. alle geluiden wat je hoort zijn afkomstig van echte anaoge geluiden.
dus het verbaasd me gewoon heel erg dat je het verschil niet eens hoort.
vandaar dat ik vroeg of er wat mis is met jouw monitors.

omdat je steeds maar poep lult.
kom nou 's met iets nuttigs.

dit is nou wat zo haat aan fora!

Alle kritiek is natuurlijk welkom ZOLANG het maar positief is! Anders snap je het niet of heb je er geen verstand van,
want tsjah..

HET MOET WEL GOED ZIJN ALS HET DOOR IEMAND GEMAAKT IS DIE EEN PLAAT HEEFT UITGEBRACHT..

ik ga hier natuurlijk niet op reageren want ik lul poep en heb nog geen 1000 platen verkocht. Je hebt niks aan commentaar van iemand die nog geen 1000 platen heeft verkocht en er blijkbaar helemaal geen verstand van heeft.

wat een arrogantie, meneer Lee,anders kan ik het niet noemen.

Wat een gezever weer,techno heeft niks met soft en hard te maken,techno is gevoel,diegene achter welke machine ook moet de kracht bezitten om dat gevoel te kunnen uiten,ongeacht hard of soft.

Oke nu mijn commentaar:

Als ik het mag vermelden het wil niet zeggen dat jouw track op plaat staat dat het niet klinkt zoals plastic he... wat is dat voor bullshit.

Als ik een track maak en hij klinkt super plastic en ik ken een label die net dit wil uitbrengen omdat het zo heerlijk plastic klinkt dan komt het op vinyl desondanks dat het plastic klinkt.

Dus jouw bewering van: "het staat op vinyl dus het klinkt niet plastic" slaat als een lul op een drumstel vind ik.
Iets wat plastic klinkt kan evenzeer op vinyl

Nu even ontopic:

breakdown.mp3

dit vind ik saai. leuke strings wel, ene paar coole geluiden, maar de "track" zelf is saai, ook al is het een breakdown... ik luister genoeg rustige/downtempo muziek die een chillende sfeer moeten opwekken maar dit vind ik gewoon niet lekker, irriteert me een beetje zelfs...

crushed_and_twisted.mp3

dit daarentegen vind ik echt wel cool :) techno++
ik vind het een klein beetje Jamie Bissmire achtig klinken. heerlijk monotoon maar toch niet saai, zo hoort techno te zijn en te klinken. Het bliepje is lekker. En trouwens ik vind het wel lekker knallen hoor, dikke compressie zeg maar, stoort mij absoluut niet. Andreas Kremer en duitse companen doen er vaker nog een schepje bovenop dus dit is zeker niet extreem in mijn oren.

Ik zou graag van dit stukje wel een volledig techno nummer zien.

keep it up

Ritzi,

ik ga effe je tracks checken... HOOR JE ME DOOR AL DAT GESCHELD HEEN????

;)

Be cool!

-C-

Okay track 1 Breakdown:

Het begin is vlot. Al binnen 30 seconden komt de track helemaal op gang.
Wat strings en een soort van tik-op-een-bierflesje geluid (jaaa ik herken dat geluid uit duizenden met mijn ogen dicht).
Na een korte break gaan de strings een octaafje omhoog. wel een leuke variatie.
De strings zijn wel spannend, maar doordat ze steeds maar een hele noot zijn (4tellen dus) vind ik het wat gehaast overkomen.

Eigenlijk gebeurt er verder weinig. Dit trackie zou je wel meer mee kunnen denk ik. Het idee is leuk maar iets te sober.

Maar voorlopig doe ik het je niet na!

-C-

maar toch vind ik het idee van zgn groove loops helemaal niet tof. Als er straks alleen maar van dat soort platen worden uitgebracht - verliest techno letterlijk zijn inhoud en worden alle platen gewoon inwisselbare stukken klank.
Het kunst van goede techno track is om een verhaal te kunnen vertellen denk ik. Dat schijt (?) het kaf van het koren. Echt goede producers kunnen dat. Naast goede sounds en samples goede en boeiende structuur neerzetten.

De locked grooves zijn echt een kans voor alle zolder kamer muziekanten (want iedereen kan wel een leuke loop maken) om te gaan produceren (een echte track met alles erop en eraan is echter andere koek)
gevolog= er wordt NOG meer shit binnen techno uitgebracht dan nu al (is dat mogelijk?)

Luister man.
Je bent een goeie gozer.
Maar zo'n opmerking als bovenstaand kan echt niet.
Is heel oftopic en heel erg misplaatst.
Daar kan ik gewoon niet tegen. :)

Lees onderstaand stukje tekst geschreven door 1 van de pioneers op het gebied van techno:

OPEN YOUR EYES and see a world in which we live. THE PROSECUTED go without cause, listless and complacent, and as their hate goes into a frenzy, they stand, echoing chants of BURN BABY BURN are heard. So in the underground we search to find, THE ESCAPE. When we speak of the prosecuted we mean those who are constantly subjected to senseless pain in everyday life. NOW THAT'S FUNKY will move you in a way we could only express in lyricless thoughts, it's for those of you that seek the alternative HARMONY. So as you listen deep into the cut, you'll say to yourself "I TOLD YOU NOT TO STOP", and you'll journey on to find, the CELESTIAL UNDERGROUND. - Final Cut: Deep Into The Cut

By using the untapped energy potential of sound we are going to destroy this wall much the same as certain frequencies shatter glass. Techno is a music based in experimentation; H is sacred to no one race; it has no definitive sound. It is music for the future of the Human Race. Without this music there will be no peace, no love, no vision. By simply communicating through sound, Techno has brought together people of all different nationalities together under one roof to enjoy themselves, isn't it obvious that music and dance are the keys to the universe? So called primitive animals and tribal humans have known this for thousands of years! We urge all brothers and sisters of the underground to create and transmit their tones and frequencies no matter how so called primitive their equipment may be. Transmit these tones and wreck [sic] havoc on the programmers! Long live the Underground...

- Underground Resistance: Revolution For Change

Back