A
Almeros
Guest
Okay het gaat er dan eindelijk van komen... eindelijk een degelijke synth die ik kan gaan gebruiken!
Maar we zitten hier heel erg te twijvelen voor welke we nou precies moeten gaan!
Ik heb de specificaties op de Korg-site gelezen.
Ik zie als belangrijkste verschillen:
-1 insert FX vs. 5 insert FX (wat wordt hier precies mee bedoeld? Het aantal FX tegelijk over 1 midi kanaal?)
-512 vs 640 sounds (zitten hier nog extra goede dancesounds bij die extra 128 )
-0 vs 64 drumprograms?? (Wat kenk daarmeuj... met die programs?)
-2 vs 6 outputs
-klein schermpje vs groot touchscherm
Verdere vragen:
-Hoeveel EXB boards kan je in beide synths stoppen?
-Wat is het verschil in prijs (ongeveer)? De Triton LE zag ik ergens voor Euro 1525 staan.
-Zitten er goede bassdrumsounds in de Triton?
-Heeft iemand toevallig 1 van deze twee synths te koop of anders een goed adres voor 2ehands danwel nieuw?
De sampler doet me er niet echt toe en sequencen doen we via de computer. Het gaat ons vooral om de warme en volle sounds.
Al vast heel erg bedankt voor alle mogelijke tips en/of opmerkingen!! Hoe snelelr jullie ons duidelijk kunnen maken wat de beste keus is, hoe sneller ik mijn handjes aan 1 van de monsters kan laten zitten
Maar we zitten hier heel erg te twijvelen voor welke we nou precies moeten gaan!Ik heb de specificaties op de Korg-site gelezen.
Ik zie als belangrijkste verschillen:
-1 insert FX vs. 5 insert FX (wat wordt hier precies mee bedoeld? Het aantal FX tegelijk over 1 midi kanaal?)
-512 vs 640 sounds (zitten hier nog extra goede dancesounds bij die extra 128 )
-0 vs 64 drumprograms?? (Wat kenk daarmeuj... met die programs?)
-2 vs 6 outputs
-klein schermpje vs groot touchscherm
Verdere vragen:
-Hoeveel EXB boards kan je in beide synths stoppen?
-Wat is het verschil in prijs (ongeveer)? De Triton LE zag ik ergens voor Euro 1525 staan.
-Zitten er goede bassdrumsounds in de Triton?
-Heeft iemand toevallig 1 van deze twee synths te koop of anders een goed adres voor 2ehands danwel nieuw?
De sampler doet me er niet echt toe en sequencen doen we via de computer. Het gaat ons vooral om de warme en volle sounds.
Al vast heel erg bedankt voor alle mogelijke tips en/of opmerkingen!! Hoe snelelr jullie ons duidelijk kunnen maken wat de beste keus is, hoe sneller ik mijn handjes aan 1 van de monsters kan laten zitten

en retesnel, En je kan er vette geluiden uit toveren
.

:o 
En de OASIS schijnt na gebruik van een paar instrumenten al haast aan z'n top te zitten...ook wat jammer natuurlijk..