Goedkoop electronisch drumstel...?

Jeroen

Music!
Bij Thoman.de verkopen ze dit electronische drumstel voor 411 euro (het is de Millenium MPS-300). Nu ben ik geen drummer maar ik overweeg om zo'n ding in mijn studio te zetten om het makkelijker te maken met een echte drummer dingen op te nemen. Is dit wat? Drumt hier iemand die ervaring heeft met electronische drums?

Grtz,
Jeroen

Attachments

• drums.jpg
    drums.jpg
    11,9 KB · Bekeken: 103
bij musicstorekoeln.de hebben ze ook een aanbieding voor een totaal onbekend merk. De Fame DD602.
DRU0009516-000.jpg

voor 555 ,-

heb nog 6 triggers + een trigger -> midi translator voor je in de aanbieding...

die triggers kun je overal op plakken en zo drums triggeren...

/edit/ bezig dit te typen terwijl de bovenstaande dingen werden gepost - sommige dingen dubbel/

bij die milennium heb je nog niet geen drummodule. je kan wel meppen, maar je krijgt geen geluid. of toch niet veel :D

tenzij je al een drummodule met triggeringangen hebt, moet dan dus al even lager op de pagina kijken bij thomann:
165007 Millenium/Alesis - MPS-300/DM5 Set 698 euro
166182 Millenium/Roland - MPS-300/TD6 Set 898 euro

vervelend is dat de roland td6, hoewel die duurder is, maar 1 stereo-uitgang heeft. dat betekent: geen basdrum/snaredrum/hihat/toms/cimbalen apart afmixen dus, maar gewoon 1 stereo drumtrack, die als hij niet goed is opnieuw moet ingespeeld worden. de eerste optie, bovendien de goedkoopste (met de alesis), heeft tenminste al 2 stereo outs...

bij die fame zit er al wel een drummodule (met 1 stereo out, neem ik aan). over de kwaliteit kan ik niets zeggen, van geen van alle boven vernoemde spullen... ik heb ze alleen nog maar op foto gezien en ben bovendien voorlopig nog een vrij erbarmelijke drummer.

de drummer van 1 van de bands waar ik bij speel, speelt op de repetities op een roland td8. die is goed maar wel een heeeeel stuk duurder. alleen de module kost je al 900 euro. en onze drummer heeft dan nog originele roland pads/rack etc. reken maar die fame x 4,5 als je zo wat wil. en dan heb je het rack nog niet gekocht om alle pads aan te hangen... goede e-drums kosten veel geld, ja.

Laatst gewijzigd:
Thanks, ik heb al een Alesis DM5, dus geluiden zijn geregeld. Ik zal eens checken bij MusicStoreKoln, ziet er best ok uit.
Als je in de US woont heb je voor 699 dollar een V-drum cloon....

Grtz,
Jeroen

E. drumstel

E. drumstel

Bij Feedback staat een Yamaha DD55 voor rond de 260 euro, meen ik zo uit mijn hoofd te weten, compleet met stokken en pedaaltjes.

Maar da's natuurlijk geen drumstel. Een drummer lacht me uit als ik hem vraag om hier mee een groove in te spelen, bovendien heb je bij Thomann iets vergelijkbaars voor 100 euro minder...

Grtz,
Jeroen

Back