/edit/ bezig dit te typen terwijl de bovenstaande dingen werden gepost - sommige dingen dubbel/
bij die milennium heb je nog niet geen drummodule. je kan wel meppen, maar je krijgt geen geluid. of toch niet veel
tenzij je al een drummodule met triggeringangen hebt, moet dan dus al even lager op de pagina kijken bij thomann:
165007 Millenium/Alesis - MPS-300/DM5 Set 698 euro
166182 Millenium/Roland - MPS-300/TD6 Set 898 euro
vervelend is dat de roland td6, hoewel die duurder is, maar 1 stereo-uitgang heeft. dat betekent: geen basdrum/snaredrum/hihat/toms/cimbalen apart afmixen dus, maar gewoon 1 stereo drumtrack, die als hij niet goed is opnieuw moet ingespeeld worden. de eerste optie, bovendien de goedkoopste (met de alesis), heeft tenminste al 2 stereo outs...
bij die fame zit er al wel een drummodule (met 1 stereo out, neem ik aan). over de kwaliteit kan ik niets zeggen, van geen van alle boven vernoemde spullen... ik heb ze alleen nog maar op foto gezien en ben bovendien voorlopig nog een vrij erbarmelijke drummer.
de drummer van 1 van de bands waar ik bij speel, speelt op de repetities op een roland td8. die is goed maar wel een heeeeel stuk duurder. alleen de module kost je al 900 euro. en onze drummer heeft dan nog originele roland pads/rack etc. reken maar die fame x 4,5 als je zo wat wil. en dan heb je het rack nog niet gekocht om alle pads aan te hangen... goede e-drums kosten veel geld, ja.