analoge synths toekomst

Toon

Ursa Major
Dit zou wel eens de toekomst van analoge synths (apparatuur) kunnen gaan worden : FPAA's . Dit is een chip met een groot aantal analoge componenten in waarmee je elektronische schakelingen kunt bouwen. Ben je ze beu dan wis je ze gewoon ;) . Zo kun je bv. oscillatoren of filters maken maar ook andere zaken. Momenteel is de technologie nog redelijk beperkt denk ik ( je kan denk ik maar bepaalde types van oscillatoren/filters maken) maar in de toekomst zal meer en meer mogelijk worden. Watch this :)

http://www.anadigm.com/

bron: mike peake @ namm

http://www.anadigm.com/prs_05_a.asp?prid=34

Laatst gewijzigd:
Als er maar geen combi chips gemaakt gaan worden met meerdere functies in 1 ic
Want dat klinkt meestal toch stukjes minder
Ik vind dingen zonder chips voor vco/vca/vcf zoals de mc beth toch wel vetter dan chip-synths.

Een memory moog klinkt idd zeeer plat :D . Maar euh, laat dit geen discussie worden over wat nu vetter klinkt of niet. Deze dingen gaan analoge ontwikkelingen misschien wel eens serieus stimuleren en dat kan enkel maar plesant worden denk ik.

Stel je een bak voor die je de ene dag dienst kan laten doen als synth en de andere als analoge delay , lijkt mij wel maf :D

Dus je wou beweren als je een memorymoog monofoon bespeeld zonder unison
Dat ie vetter klinkt dan een mini?????
Foei Toon!
Volgens mij is het voorbeeld wat je noemt synth---delay wel extreem
Volgens mij is het programeren wel makkelijker te doen maar of je nou zulke extrem dingen kan doen????
Je zit ook met externe routings

Origineel geplaatst door mono-poly
Dus je wou beweren als je een memorymoog monofoon bespeeld zonder unison
Dat ie vetter klinkt dan een mini?????
Foei Toon!

haha

Stel dat die dingen zo uitgebreid worden in de toekomst dat je bv. in zo een chip een heel project kan steken, alles intern geroute. Lijkt me toch wel maf. Aangezien echt alles de afgelopen 20 jaar aanzienlijk verkleind is zullen deze dingen in 10 jaar er ook compleet anders gaan uitzien. Het probleem is dat alle componentwaarden nu nog vast bepaald zijn. Stel je voor dat ze erasebaar worden, dat je echt alles zelf kan fabriceren. Dat die dingen gewoon analoge microprocessoren worden.

Ik ben misschien een beetje te hard van stapel aan het lopen, hehe. maar zo zie ik analoge elektronica toch gaan evolueren. }:| 8o)

ik wil een mobieltje waar ik SX op kan draaien...:dubbel:

Tom

Vooruit dan ..........
croky_paprika.jpg

of gewoon maken wat je zelf wil zonder voorgebekken chips of wokkels

Origineel geplaatst door Toon
Wat is het hier weer een on-topic gebeuren

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=1315

zelfs nonkel Bob had interesse in deze chips, en naar't schijnt zullern er op de komende summer namm enkele aparaten geshowd worden die deze chips effectief gaan gebruiken.
"Rumour has it Bob Moog was seen at the stand talking over the possibilities. "

die man moet er maar naar kijken en de aandelenkoers explodeert...

Begrijp ik het nu goed: met deze chips is het dus mogelijk om de karakteristieken van de vco/lfo/vca/vcf te modificeren on-the-fly?

Is het dan mogelijk dat je dus synths ala Nord Modular krijgt maar dan met echte componenten?

klinkt iig veelbelovend (sommige termen op die site zeggen mij niet echt veel)

Back