Tannoy Active/R-bus/Ruis/Knal/Afsluiten

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ola,

Gekraak, en een keiharde knal!!!! Dat is wat ik hoor zodra ik m'n computer afsluit, zonder eerst m'n actieve monitoren uit te schakelen.

M'n monitoren zijn aan m'n SI-24 studio interface gekoppelt. Deze hangt via een Roland R-bus kaart + kabel aan m'n comp. Wanneer ik deze afsluit, en niet binnen 1 seconde de stroom uitzet hoor ik eerst een keiharde ruis, en vervolgens een knal. Enig idee waar de basis van dit probleem ligt, en hoe het op te lossen valt. Zet nu gewoon m'n monitoren als eerste uit, maar bedien liefst via de centrale schakelaar.

je hebt de oplossing al gevonden

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Jij verteld mij nu dat dit normaal is???? :D

correct..dus daarom zitten er van die mooie schakelaars achterop je monitors die je eerst uitschakelt, daarna de rest ;)

Klopt, heb ik ook (Tannoy Reveal Active op Spirit Folio SX, WaMiRack 24), ik moet m'n monitoren eerst uitschakelen voordat ik m'n mengpaneel uitschakel, aangezien deze een pieksignaal genereert bij uitschakelen... dichtdraaien van de controlroom is niet genoeg....
Ik heb de stekkers van m'n Reveal's samen in een stekkerblok met schakelaar geprikt zodat ik ze samen in een keer kan uitschakelen (powerknop achterop monitor staat dus constant aan, gaat prima).

Geld niet alleen voor die speakers..

Is gewoon een algemene eigenschap..

In duurdere speakers of eindversterkers zit een mute schakeling ingebouwd.. die in werking treedt zodra jij je apparatuur uit zet eerst gaan muten, en dan pas echt uitgaat..

Back