Externe effecten icm Cubase SX?

musica

Trance is my middle name
Ik las ergens dat iemand zijn externe compressor had aangesloten op zijn geluidskaart en als effect in Cubase SX gebruikte (dus niet via zijn mengtafel). Hoe werkt dat precies en hoeveel externe effecten kun je dan aansluiten? Ik gebruik een terratec esw88mt geluidskaart....

Uhm, is dat niet gewoon dmv. een input en output van je geluidskaart? Je stuurt het signaal naar buiten en vervolgens komt het weer, nadat het door het effectapparaat is geweest, weer terug je PC in.

Een geluidskaart met veel ins en outs is dus gewenst. Al is een geluidskaart met veel outs en een mengpaneel ook oke denk ik zo.

routen naar de uitgang van je geluidskaart. Toch? Anders kan het niet volgens mij...

Cubase ken ik niet, maar het zal wel niet veel verschillen met Logic.

Die heb ik al lang, maar wat effecten over (passen niet op de tafel)...volgens mij kun je die digitaal aan je geluidskaart hangen....

Cubase SX 2 werkt met bussen. Alle inputs/output/FX's/etc kun je aan je inputs/outputs van je geluidskaart mappen. Dus een intern (VST) send FX en return zijn ook aan een externe compressor te koppelen.

Deze super flexibele manier van werken is nieuw binnen Cubase. Je hoeft je ook niet meer druk te maken over plugin delay. Dit wordt (dankzij deze bus technologie) automatisch gecompenseerd.

Back