Six machines that changed the music world

CraZ

..
Op wired.com staat een artikel.. dat moet iedereen gewoon effe lezen. Het heet "Six Machines That Changed The Music World"... (een paar kun je er vast wel raden.. )

Het stukje over Derrick May is echt om je ziek te lachen. Die produceerde op een gegeven moment platen die niet te masteren waren.. niet op vinyl gezet konden worden.. hehe.. omdat ze té dissonant, té ver uit fase waren.. dat noem ik nou kick-ass!

Lezen dus : http://www.wired.com/wired/archive/10.05/blackbox.html

lache!

tip: download ff elke plaat die genoemd wordt (net als ik ;) )

Leuk verhaal. Had wel wat uitgebreider gemogen, maar a la...

tegengeluid

tegengeluid

Laat ik 's een tegengeluid horen:

Wat een verheerlijking van 'the good old days'. Ik kan er niet over uit dat dit zo 'cool' gevonden wordt en dat Juan Atikins zonodig een held is. Iedereen had dat uit kunnen vinden van die 303...

Ik vind dat mensen de charme en romance van dit soort dingen veel te erg overschatten en daardoor constant maar streven naar DIE sound en DAT type geluid en DIE mensen bij DAT type feest.
Doe 's wat anders en laat het verleden het verleden...

Ik moet bijna janken...

Helemaal met je eens..

Helemaal met je eens..

Ik ben het helemaal met je eens Tim. Veel mensen lijden aan dit 'syndroom'. Niettemin een aardig artikel over de invloed die deze apparaten gehad hebben..

Oh, Ernst Jan, worden we te oud...?

Ik ga als ik oud ben ook met rode wangetjes terugdenken aan de tijd van Native Instruments, Acces Virus en Granulaire synthese. Dat was pas echt goed vroeger...

Hmm..

Hmm..

Nou kan ik je niet helemaal volgen.. of je moet bedoelen dat dit soort 'nostalgie' (want dat is het) niet helemaal op zijn plaats is in een muziek-wereld waar op dit moment zo ontzettend veel gebeurd op het gebied van synthese en geluid.

En trouwens.. ik vind niet dat ik iemand ben die 'the good old times' verheerlijkt. En van rode wangetjes heb ik overigens weinig last. :D

Laatst gewijzigd:
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens!

Juan Atkins maakte destijds muziek die eigenlijk nog niet eens bestond. Die man maakte al techno in '81. Alleen kraftwerk was vergelijkbaar...en ook een voorbeeld voor hem.

Proberen jullie maar eens een nieuw genre te doen ontstaan ;)

En van die 303 was misschien maazle, maar wel ontstaan door het zoeken naar nieuwe klanken.

Of het waar is..

Of het waar is..

En wat nu dus écht niet meer gaat gebeuren is het opnieuw ontdekken (en legendarisch maken) van lang vergeten en weggegooide synths. Dat blijft een leuk jongensboek (ga ik weer met m'n rode wangetjes).

Back