Helemaal nieuw

PastMidnight

Stamgast
Via wat omzwervingen hier terecht gekomen.....geweldig forum....

Ik ben Gary, 26, woonachtig te Amsterdam....In een grijs verleden met iemand in zijn studio gezeten, wat herrie geschopt(en dat nog op 5 12" weten te krijgen ook)

Ik heb nu wat spullen bij elkaar geschraapt(Nord Lead1, P3 850 met 256 mb, Creamware Luna2, 80 gig aan IBM hd's en ook nog een setje absolute2 monitors..komt op korte term ook nog een jp8000 bij)

Grap is dat ik geen flauw idee heb hoe ik het geheel aan elkaar moet knopen en zo....verwacht dus veel stomme vragen, al zal ik wwel eerst de search functie misbruiken ..;)

In het uiterste geval kun je binnenkort bovenstaande in de 'te koop' sectie vinden......:)

Groetz,

Gary

Laatst gewijzigd:
Hoe kan t nou te koop komen als je al 3 12" heb uitgebracht.

Talent moet je dus al hebben.
Enne de techniek leren wij je wel. (Immers ik heb geen talent ;) )

Maarre welkom hier!!!

Origineel geplaatst door Twin-x
Hoe kan t nou te koop komen als je al 3 12" heb uitgebracht.

Enne de techniek leren wij je wel. (Immers ik heb geen talent ;) )

Maarre welkom hier!!!

Elementary, my dear Watson,; De gaast met wie ik de tracks destijds maakte wist precies hoe alles werkte..maar niet wat op een dansvloer werkt....wist ik wel(plaatjesdraaier)..Ik lag op de bank joints te draaien en te vertellen waar alles moest vallen....waarop hij de technische kant invulde....ideaal natuurlijk....maar ik wil het nu zelf kunnen.....:)

enneh, bedankt voor het welkom.....:)

Ook welkom hier PastMidniight !!

Maarru ben je niet een beetje te vroeg ?? >:|

Zeg.... kunnen we die tracks ook beluisteren ??

Eneeuuu ik ben net zoals twin erg benieuwd waarom je je spul binnekort weer gaat verkopen ?? Of begrijpen we het verkeerd :confused:

Origineel geplaatst door glennplumber
Of begrijpen we het verkeerd :confused:

yep...:) Ik zei: "in het uiterste geval" d.w.z. als blijkt dat ik toch niet zoveel talent bezit als ik zelluf denk.....voorlopig ben ik nog veel te blij met m'n speeltjes...die rooie knoppenbak staat toch wel erg mooi op m'n kompjoetertafeltje.....:)

Welkom,

Stuur ons je eerste setup probleem maar even op, kunnen wij doen alsof we er verstand van hebben :) :)

Greetz,

Yawgmoth

Origineel geplaatst door PastMidniight

yep...:) Ik zei: "in het uiterste geval" d.w.z. als blijkt dat ik toch niet zoveel talent bezit als ik zelluf denk.....voorlopig ben ik nog veel te blij met m'n speeltjes...die rooie knoppenbak staat toch wel erg mooi op m'n kompjoetertafeltje.....:)

Yeps.... ik snap um :)

Die rooie knoppenbak ja .... ja staat bij mij ook al een poosje te blinken :p

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Welkom,

Stuur ons je eerste setup probleem maar even op, kunnen wij doen alsof we er verstand van hebben :) :)

Greetz,

Yawgmoth

Inderdaad PastMidniight jij HAD problemen :D

hahaha...wow, waty een behulpzaamheid....nou ja, waar moet ik beginnen? Tot voor kort had ik alleen Reason 1.0, draaiend op een soundblastertje live....was best leuk...tot ik tegen cubase met wat plugins aanliep(crack, heb nog niet besloten of ik Logic of Cubase wil..wacht met kopen tot ik daaruit ben)....bleek allemaal niet te draaien op mn soundblastertje...dus ben ik in december bij Dijkman in A'dam naar binnen gelopen en heb daar een Creamware Luna2 gekocht...heb dat ding in mn systeem gepropt, één keer gekeken of ie het deed en verder wegens tijdgebrek nooit meer iets mee gedaan.....gelukkig heb ik het nu zo voor elkaar dat ik iets meer vrije tijd heb ....Dus toen heb ik vandeweek meteen die Nord Lead gekocht....nu nog ff snel een JP8000 en/of Access Virus(als iemand één van beiden heeft en ervan wil, lemme know) en dan ben ik (voorlopig) tevree...Wat is nu het probleem? Ik wil de ASIO drivers van de Luna(eigenlijk de enige reden dat ik dat ding gekocht heb) gebruiken Cubase/Logic mee te dfraaien zonder latency...en dan de synths ook nog kunnen gebruiken....heb alleen totaal geen kaas gegeten van midi e.d. ....moet dus eigenlijk gewoon iemand hebben die het zooitje aan elkaar hangt ...komt wel goed....Daarna red ik het wel.....

zoooo, dat is er uit.....sorry voor de lange post.:)

Gary

Laatst gewijzigd:

Ik zeg altijd:

Talent is 1 van mijn vele gaves.. :L

Welkom op dit bord!

ALs eerste ...Welkom !

Maaruh.. volgens mij heb jij geld teveel of HEEL veel zin om muziek te maken. Je koopt ff een creamware kaartje...koopt er nog ff een Nord Leadje bij (ach jah...wel lachuh die knopjes of nie ;))... ohw en er moet nog ff een JP 8000 bij :) (Zou trouwens denk ik voor de virus gaan maar heb daar zelf ook te weinig goed zicht op)

Of heb je er stiekem toch wat meer verstand van dan je zegt 8) ?? Hoe dan ook, vraag maar raak !!

Welkom !,

Je bent alleen nog vergeten te vertellen wat voor muziek je wilt gaan maken! Vertel nog eens wat over je DJ verleden. Uitgebrachte platen maken me altijd benieuwd 8o)

J-Run

Origineel geplaatst door Almeros
ALs eerste ...Welkom !

Maaruh.. volgens mij heb jij geld teveel of HEEL veel zin om muziek te maken. Je koopt ff een creamware kaartje...koopt er nog ff een Nord Leadje bij (ach jah...wel lachuh die knopjes of nie ;))... ohw en er moet nog ff een JP 8000 bij :) (Zou trouwens denk ik voor de virus gaan maar heb daar zelf ook te weinig goed zicht op)

Of heb je er stiekem toch wat meer verstand van dan je zegt 8) ?? Hoe dan ook, vraag maar raak !!

Geld teveel? was het maar waar....meer heel veel zin.....:) dat creamware kaartje was de goedkoopste creamware die er is....ietsje duurder dan een terratec.....die Nord Lead is een nord lead1..tweedehandsje......en die JP of Virus die er nog bijkomen zullen ook niet nieuw zijn....en wat dat verstand betreft; Ik heb wel eens de FM en de SOS gelezen.....verder kom ik ook nog wel 's in studio's, daar m'n halve kennissenkring muziek maakt.

Je bent alleen nog vergeten te vertellen wat voor muziek je wilt gaan maken! Vertel nog eens wat over je DJ verleden. Uitgebrachte platen maken me altijd benieuwd
lawaaihouse! :)

eerste twee 12"waren clubplaatjes....niets bijzonders, 13 in een dozijn, derde was een oldschool hardcoreplaat voor ID&T (jajaja, genant) en dan circuleren er her en der ook nog wat bootleg remixes van ToneLoc en salt&pepa op lakker bij verschillende DJ's ....moet nog het een en ander overzetten van vinyl naar mp3....heb hier geen draaitafel, moet ik ff bij een maatje doen....dan kan ik wat laten horen.....mk'n recentere-helemaal eigen- brouwsels wil ik jullie nog niet laten horen.....:)

Wat dat dj verleden aangaat; nix bijzonders....kan een plaatje draaien....heb het pakweg 12 jaar geleden geleerd van wat figuren die regelmatig in m'n stamcffeeshop kwamen; DJ Gino, Spider Willem, Jeroen Flamman & Abraxas.....wat kleine feestjes gedraaid, huis dj geweest in de eerste discotheek van Almere(TheCube) after hours gedaan in Deurne...en zo nog wat klusjes...nix bijzonders....

Allereeerst welkom PastMidnight. Jouw naam zal iets te maken hebben met je leefstyle gezien je DJ verleden als je begrijpt wat ik bedoel ?!? ;)

Maar zomaar even een vraagje tussendoor pastMidnight.
Wat vind je van de sound van de NL1, much the same als de 2 neem ik aan alleen minder krachtig ?

gr. Mario

Tsja, een NL1 met een NL2 vergelijken is niet helemaal eerlijk ....volgens mij doen ze qua geluid niet veel voor elkaar onder....maar de 1 is 4 stemmig tegen 16 bij de 2....de 2 heeft ook meer lampjes geloof ik.....en de 3 is helemaal een kerstboom.......:)
Vooralsnog ben ik best blij met de 1.....al zal ik m het meest gaan gebruiken voor filltjes ....voor de leads wil ik toch nog iets anders...hetzij een JP, hetzij een virus....zal alleen helaas nog even moeten wachten ben ik bang....ben net naar de pc winkel geweest en heb me een beetje teveel uitgeleefd......;)
bovendien kom ik er net achter dat ik nog eens 500 euro uit moet geven aan m'n geluudskaart voor een i/o doosje....en dat doet zeer.......=(

Origineel geplaatst door krz

Onder welke naam?

ancient heroes-the waltz

verschenen op: ID&T, cenobite records

andere tracks zijn verschenen op BONK! Records en Blank Records.....ik zal ze één dezer dagen ff mp3'en...

Back