hoe houd je je studio stofvrij?

Origineel geplaatst door Burp
Ha leuke thread! :dubbel:
Wat ik doe is dat ik (bijna elke nacht;) ) slaap in mijn 'studio' in de hoop zelf een boel stof te happen en zodoende mijn spul te vrijwaren... totnogtoe hap ik nog te weinig trouwens!

-Jan

dat is bij mij nu dus ook t geval :D

we hebben net een energieadviseur in huis (omdat studenten te veel stroom verbruiken :confused: )

ik zal t er even vragen :D

ik heb t haar gevraagd en ze vond het in eerste instantie een geweldig initiatief!

een koe maakt namelijk gebruik van een van de nieuwste technieken in de inovatiefe sector die groene stroom heet!

De koe maakt geen gebruik van het ouderwetse lichtnet en heeft dus ook geen stekker, nee, de koe dient elke dag meerdere malen met gft afval gevuld te worden en de koe zet deze dan realtime om in energie,

tevens kan dan bespaart worden op verwarming! want men heeft ondekt dat naast het stofhappen een handig bijkomend effect is dat de koe wartme produceert!

echter 1 probleem waarom de koe nog niet het ultieme mulievriendelijke alternatief is om je studio stofvrij te houden en te verwarmen, is dat er nog een rest product is, namelijk de in vaktermen genoemde "koeievlaai"

dit schijnt dan weer belastend te zijn voor het milieu, dus misschien kun je dan toch beter gaan voor een airco systeem :D

aldus de adviseur van de woningbouwvereniging :D

Als er een stoflaag van 1 mm ligt, dan haal ik 't weg. Nog ff sparen dus. :)

Attachments

• stof.jpg
    stof.jpg
    71,8 KB · Bekeken: 82
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Als er een stoflaag van 1 mm ligt, dan haal ik 't weg. Nog ff sparen dus. :)

juist.. zo doen echte mannen het.

stofdoekjes en afdekkapjes zijn voor mietjes.

Ik heb de mazzel een apart hok te hebben waar geen beddegoed en kleding wordt opgeborgen of gehusseld. Dat is echt het beste.

En met de behaarde zuigmond :confused: van de stofzuiger kun je over je knopjes gaan :confused: :confused:

Ik bedoel, het werkt echt. En je wordt er blij van.

Origineel geplaatst door wesko
Ik heb de mazzel een apart hok te hebben waar geen beddegoed en kleding wordt opgeborgen of gehusseld. Dat is echt het beste.

En met de behaarde zuigmond :confused: van de stofzuiger kun je over je knopjes gaan :confused: :confused:

Ik bedoel, het werkt echt. En je wordt er blij van.
hehe, behaarde zuigmond:D

da s wel vervelend bij mij, mijn ruimte is 'studentenkamer annex studio'. hier wordt geleefd, gewerkt, geslapen en soms zelfs gegeten, en ook nog s muziek gemaakt. op een oppervlakte van nog geen 12m².

de parkiet lukte wel, maar om die koe erbij te zetten wordt het stapelen...

Origineel geplaatst door divi
hehe, behaarde zuigmond:D

da s wel vervelend bij mij, mijn ruimte is 'studentenkamer annex studio'. hier wordt geleefd, gewerkt, geslapen en soms zelfs gegeten, en ook nog s muziek gemaakt. op een oppervlakte van nog geen 12m².

de parkiet lukte wel, maar om die koe erbij te zetten wordt het stapelen...

same here :(

HEeft er dan niemand zo'n duster ?

Dusternew2.jpg

Ook verkrijgbaar in minder schreeuwerige kleuren hoor ;)

Ik kom ze regelmatig tegen in studio's. Erg makkelijk om het stof tussen en naast je toetsen/knoppen te verwijderen.

Vindt het maar stom als je er niks overheen legt. Dat stof gaat tussen al die knoppen zitten en in de loop der tijd gaat dat alleen maar problemen geven. Ik zelf leg er van dat bubbeltjes plastic overheen.

dj-d prime
waarvoor heb je allemaal een stofkap nodig?

ik heb ze nl. zelf gemaakt voor mijn bakkies.
gewoon een stuk stevig doorzichtig plastic en wat tape en/of nietjes...
simpel en effectief, zo gedaan.
ik heb ook nog een aardig stuk over dus...
(wordt met rack-apparatuur wel iets moeilijker).

chielos

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
verspreiden die t niet alleen maar meer?

eh...je moet wel om de paar keer ff je duster buiten afkloppen, anders verspreid je het inderdaad alleen maar :D

Hehehehe Demian: SMOKE AND NOISE. YET NO DUST! ;)

Re: hoe houd je je studio stofvrij?

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
Weet niet of dit uberhaupt mogelijk is, maar wil de hoeveelheid stof zo veel mogelijk beperken, zodat t niet in mn spullen komt. Overal een hoes overheen? (en de monitors dan?) of goede ventilatie?

graag wat adviezen :D

stofhoezen
stofzuigen
niet roken
heb zelf alle toetsen en mixers voorzien van stofhoezen, niet de monitors echter
stofzuigen doe ik te weinig
:kimono:

Origineel geplaatst door Croaton
als je slaapkamer je studio is :

niet meer slapen :?
geen sex meer in deze kamer :?

: hoes-lakens !

Origineel geplaatst door Croaton
als je slaapkamer je studio is :

niet meer slapen :?
geen sex meer in deze kamer :?

: hoes-lakens !