AkaiDisk onder Windows XP

Stefan

budget freak
beste mensen,

Ik heb een Akai S20 sampler staan. Werkt prima, en voldoet momenteel aan alle eisen die ik aan een sampler stel. Er is echter geen probleem.

Voor het overzetten van samples naar mijn S20 gebruikte ik altijd het programmaatje AkaiDisk, dat wav bestanden om kan zetten in akai bestanden op een diskette. Echter, nu ik windows XP heb, werkt dit niet meer. AkaiDisk kan niet omgaan met windows XP omdat de manier waarop XP met de diskette omgaat zodanig anders is dat het arme DOS-gebaseerde proggie het niet meer snapt. Zelfs opstarten in compatibilty-modus werkt helaas niet.

Kent iemand hier een alternatief voor AkaiDisk dat danwel op Windows XP danwel op slackware linux te gebruiken is? Of weet iemand van het bestaan van een fix van AkaiDisk zodat het wel draait onder windows XP?

een oplossing die ik ondertussen in de archieven heb van de akai samplers mailinglist heb gevonden is het versturen van samples via MIDI. uiteraard heeft de S20 hier geen ondersteuning voor en is dit dus alleen mogelijk voor de iets uitgebreidere samplers :(

mijn zoektocht duurt voort ;)

Bij het programma cdxtract wordt als ik me niet vergis ook AkaiDisk geleverd. Kijk maar eens op www.cdxtract.com, heel cool programma dat een heleboel formaten kan converteren.

Patrick.

oeps...

oeps...

Het was niet cdxtract maar translator van chickensys; als je de demo download (free translation) krijg je akaidisk erbij. Ook is er tijdens de installatie een optie om de cd-rom drivers te installeren (aspi).

Patrick.

zoek je Win98 bootdisk op

je programma zal nu wel werken

enige wat je moet doen is een kleine partitie aanmaken omdat Win98 niet met je NTFS om kan gaan. Als je je samples van te voren op die partitie zet, dan rebooten met je win98 bootdisk, kan je zo je samples wegschrijven

het is wat omslachtig maar het werkt

'n andere optie is een dual-boot omgeving op je pc.

Dus: zowel winXP als win98 erop

of 2 pc's

;)

hey stefan, lang niet gezien hier op het forum

je had toch een eigen label? Ik zie het niet meer staan bij je homepage

dualboot vinnik een beetje te ver gaan, net als een aparte sample partitie. ik heb nu een S3000XL staan ;)

Arv: ja, ik had een label. dat label is momenteel... in ruste. als tijd en financien het in de toekomst toelaten dan zal het vast wel weer tot leven komen :)

Werkt het ook niet in compatibiliteitsmode? Rechtermuisklik op de executable en dan onder compatibiliteit windows 95 of zo instellen. Zou weer moeten werken dan.....

het ligt gewoon aan de 16bit of 32bit architectuur van de besturingssystemen. 16 ok, 32 no way.

-een oplossing: koop voor x0,- euro een 486 pc of pentium I. Liefst met win95/cd-speler en netwerkkaartje
-andere oplossing (niet voor S-20): samples via midi of scsi versturen
-laatste oplossing (toch minder -??-): de geluiden afspelen en samplen. Natuurlijk met zo min mogelijk verlies...

ik heb dus ook nog een pentium I 200 Mhz 'bewaard' om een akai-s3000 van het laatst uitgekomen OS te kunnen voorzien. Windows2000 kon de diskette niet schrijven. Maar inmiddels heb ik dat OS op een SCSIzip staan en is de ouwe pc eigenlijk overbodig. Toch bewaar ik 'm maar...

Origineel geplaatst door Cecil
het ligt gewoon aan de 16bit of 32bit architectuur van de besturingssystemen. 16 ok, 32 no way.

-een oplossing: koop voor x0,- euro een 486 pc of pentium I. Liefst met win95/cd-speler en netwerkkaartje
-andere oplossing (niet voor S-20): samples via midi of scsi versturen
-laatste oplossing (toch minder -??-): de geluiden afspelen en samplen. Natuurlijk met zo min mogelijk verlies...

ik heb dus ook nog een pentium I 200 Mhz 'bewaard' om een akai-s3000 van het laatst uitgekomen OS te kunnen voorzien. Windows2000 kon de diskette niet schrijven. Maar inmiddels heb ik dat OS op een SCSIzip staan en is de ouwe pc eigenlijk overbodig. Toch bewaar ik 'm maar...

word dan idd een SCSI kaart, via midi wil niet goed lukken, samples zijn dan opeens van erg slechte kwaliteit of worden niet verstuurd....snap er niks van

joh...

dat heb ik vroeger niet meegemaakt...
misschien een instelling?

SCSI is echter wel vele malen sneller en handiger ;-)

Origineel geplaatst door Cecil
joh...

dat heb ik vroeger niet meegemaakt...
misschien een instelling?

SCSI is echter wel vele malen sneller en handiger ;-)

zoals? zoveel kan je niet instellen, en meestal is t dan, werkt of werkt niet... Maar dus of van slechte kwali (overstuur) of de programs worden wel verzonden maar de samples niet... welk programma gebruiken jullie dan? Ik wav_akai

kies 'Sampling' in het menu

wel ff goed instellen :D

Back