space echo tape

Errol

The difference is Clear
weet iemand waar ik tapes kan kopen voor de space echo.

nee, zelf maken werkt niet.

bedankt alvast

Attachments

• tape.jpg
    tape.jpg
    57 KB · Bekeken: 112
Re: space echo tape

Origineel geplaatst door Errol
weet iemand waar ik tapes kan kopen voor de space echo.

nee, zelf maken werkt niet.

bedankt alvast

Hoezo werkt zelf maken niet? Ik maak al jaren mijn tapes zelf. Bij mij werkt het wel gewoon goed.

Re: Re: space echo tape

Re: Re: space echo tape

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Hoezo werkt zelf maken niet? Ik maak al jaren mijn tapes zelf. Bij mij werkt het wel gewoon goed.

Ja, zou inderdaad goed moeten werken. Die "Robert L." maakt ze toch ook zelf? MatthijsBlom waar heb jij dan de plaktape vandaan???? Die kan ik namelijk niet vinden.

Re: Re: Re: space echo tape

Re: Re: Re: space echo tape

Origineel geplaatst door mikanik
MatthijsBlom waar heb jij dan de plaktape vandaan???? Die kan ik namelijk niet vinden.

Ik kan die ook niet meer vinden. Ik doe het nu met standaard plakbandjes, maar ik zou liever weer originele plaktape gebruiken. Ik heb het idee dat die plakbandjes toch wel storen op de las.

Tja, ik zou mijn Vorg Echo Orbit (Pearl Instruments) tape delay ook wel weer willen gebruiken.

Echt niemand goede tips alwaar verse tape en plakspul te verkrijgen??

Attachments

• echo orbit2.jpg
    echo orbit2.jpg
    111,8 KB · Bekeken: 112
scotch magic tape werkt goed omdat er geen plak/lijmresten uit vrijkomen a verloop van tijd. Is wel een beetje stug, dus je hoort de las vaak wel, maar daar doe je sowieso niks aan volgens mij. Trouwens, die echo orbit is een mooi apparaat. In finland betalen ze er wel 700 euro voor (ik spreek uit ervaring }:| )

Origineel geplaatst door vos_paul
scotch magic tape werkt goed omdat er geen plak/lijmresten uit vrijkomen a verloop van tijd.

Dit is gewoon kantoor plakband als ik het goed begrijp? Tenminste, zo wordt het verkocht op de Scotch website.

Origineel geplaatst door vos_paul
scotch magic tape werkt goed omdat er geen plak/lijmresten uit vrijkomen a verloop van tijd. Is wel een beetje stug, dus je hoort de las vaak wel, maar daar doe je sowieso niks aan volgens mij.

Dit kan ook kopen doordat de tape te dik is.
Ik gebruik nu standaard plakband. Dat werkt ook goed, maar zweeft ook een beetje. Ik weet niet of er problemen met lijmresten komen als het er lang inzit. Ik doen meestal maar een maand met een tape. Het is tenslotte zelfbouw tape, dus erg goedkoop om te vervangen.

Ik wil nog altijd wel eens originele splicing tape hebben. Deze is dunner waardoor de las minder hoorbaar is. En ik vind het ook wel fijn om tape gelijk op de goede dikte te hebben....nu moet ik eerst met een schaar het plakband dunner maken ;)

Op MP bij rubriek bandrecorders word regelmatig plaksetjes aangeboden/gezocht.
Voor de tape moet je professionele opname tape gebruiken zoals Ampex 456 of die Basf prof-tape die zijn wat dikker dus goed voor dat aandruk wieltje (bij dunne tape schijnt dat die eruit lopen bij de geleiding) + ze ruisen stukken minder.
8D

Origineel geplaatst door shortwave
Serieus? :frons:
Serieus! Reeds twee keer :o: een goede deal gemaakt met Finnen. Er is een beroemde Finse band (nou ja, in Finland dan) 'agents' waarvan de leadgitarist de Echo Orbit gebruikt/gebruikte voor zijn sound. Ebay is een goede plaats om ze te verpatsen, of om potentiele kopers te vinden :duivels:. Ik wist het ook niet, had een keer voor 30 euro bij Feedback een kapotte gekocht. Heb de aandrijfsnaar vervangen, en toen zag ik op google in de cache een oude Ebay veiling. Mijn dag was goed. Heb hem niet lang daarna verkocht aan een Fin. Opsturen is alleen lastig, de TPG doet niet aan COD in Finland, dus je moet er op een andere manier uitkomen met een koper.
Ik heb geluiden opgevangen dat de gekte in Finland trouwens over zijn hoogtepunt is, maar het is daar nog altijd heel anders dan hier :W

Wanneer nog iemand op zoek is naar kwaliteitstape zoals BASF LGR-50 Audio Broadcast, ook volgens Robert L. (Hongarije/Kroatie) de beste keuze voor de Roland Space Echo en vergelijkbare apparaten zoals Korg en Vorg,
waarom zou je zo ver weg moeten bestellen (Australie/USA/Engeland/Duitsland) als je het dichtbij huis nog goedkoper kunt krijgen, geen hoge verzendkosten, geen lange wachttijden en korte lijnen voor overleg over de juiste tape voor jouw analoge echo.
Net zoals Robert L. fabriceer ik al jaren op professionele wijze tapeloops voor alle tape-echo's, iedere loop is handwerk en wordt op kwaliteit gecontroleerd, voor de 'las' wordt studioplaktape van BASF gebruikt, vrijwel naadloos dus geen womps te horen.
Naast kant en klare tapeloops is ook BASF LGR-50 op een spoel van plm 200 meter verkrijgbaar voor slechts 20 euro, reken maar uit wat je dan kwijt bent voor een eigengemaakte kwaliteits tapeloop, 4 meter voor de Roland is dus 50 loops voor je 20 euro. Ook de beste studiotape-plaktape per rol van 25 meter is nog te leveren, nieuw dus geen uitgedroogde plakkertjes.

Als je het helemaal in orde wilt hebben (do-it-yourself) kijk dan eens naar een CAT splicer, de top op dit gebied. Info op aanvraag.

Vergelijk de prijzen en kom tot de conclusie dat we hier in Nederland niet slecht bezig zijn.
tapes4u@live.nl

Sam Vreekamp - Utrecht

Serieus! Reeds twee keer :o: een goede deal gemaakt met Finnen. Er is een beroemde Finse band (nou ja, in Finland dan) 'agents' waarvan de leadgitarist de Echo Orbit gebruikt/gebruikte voor zijn sound. Ebay is een goede plaats om ze te verpatsen, of om potentiele kopers te vinden :duivels:. Ik wist het ook niet, had een keer voor 30 euro bij Feedback een kapotte gekocht. Heb de aandrijfsnaar vervangen, en toen zag ik op google in de cache een oude Ebay veiling. Mijn dag was goed. Heb hem niet lang daarna verkocht aan een Fin. Opsturen is alleen lastig, de TPG doet niet aan COD in Finland, dus je moet er op een andere manier uitkomen met een koper.
Ik heb geluiden opgevangen dat de gekte in Finland trouwens over zijn hoogtepunt is, maar het is daar nog altijd heel anders dan hier :W

Ja, mooi verhaal van die Echo Orbit's en Finland. Mijn Orbit is ook naar Finland gegaan voor idd. meer dan 600 euro. Toch leuk voor een apparaat dat ik ooit als 15-jarige heb weten te behoeden voor het grofvuil. Ik zat toen nog op de muziekschool en kon toen zakcentje verdienen door op zaterdag te helpen de zolder van de muziekschool leeg te ruimen. Ik herinner me nog dat op die zolder een groot raam openstond en beneden op straat stond zo'n container voor bouwpuin e.d. Staat opeens een docent met die Orbit in zijn handen, klaar om die naar beneden de gooien... Wist ik veel wat het was, maar het ding had wel knoppen!! Dus ik zei: "Geef maar hier, die neem ik wel mee." Pas thuis ontdekte ik wat het ding was en kon. Ik was toen nog aan het friemelen en pielen met cassettebandjes en nog niet met synths, maar ik heb het toen nog voor elkaar gekregen de Orbit aan te sluiten op de telefoon thuis. Werden diepe gesprekken...

Dit is het laatste beeld dat ik nog heb van die Orbit:

Attachments

• Vorg Verpakt.jpg
    Vorg Verpakt.jpg
    72,1 KB · Bekeken: 111
Back