aldi Medion pc is dat wat?

OK computer

Ingeburgerd
sla ik zojust mn krant open zie ik een aanbieding van jawel de ALDI!.
Een desktop van het merk medion met de volgende specs:

• Echte 3.0 Ghz
• Intel® Pentium®4 processor
• Intel® Hyper-threading Technologie
• Pioneer multi standaard DVD/CD brander
Sony DVD-ROM 16x
• Seagate 160 GB harde schijf
Ultra ATA100 Interface
supersnelle 7200 U/Min
• ATI Radeon 9800 XL
128 MB DDR SDRAM
256 Bit Memory Interface
• Prism Nitro Wireless WLan
draadloze netwerktoegang
De perfecte kennismaking met de
kabelloze netwerktechnologie voor
thuis en kantoor
• Medion Afstandsbediening
Ter ondersteuning van de DVD-,
TV-, video-, cd-,
radio- en fotofuncties
(Medion Power Cinema)
draadloos toetsenbord
draadloze muis
• Geheugen 512 MB DDR 400 MHz
64 bit duo channel memory
• Medion Stereo TV-, FM-tunerkaart
• USB 2.0 7 x USB 2.0 3 front USB,
4 USB aan de achterzijde
• FireWire/ IEEE 1394 1 x front,
1 x achterzijde
• Dolby Digital 6-Kanaals Audio
voor de digitale
thuisbioscoopervaring
• DSL & Network ready Netwerkcontroller
on board Fast Ethernet 10/100 MBit
• Medion Modem 56K V.9x PCI Data Fax
incl. telefoon-aansluitkabel
• Multimedia luidsprekers

per stuk
1149.-

goedkoop is ie imo wel, maar het enige wat ik met mn desktop doe is muziek maken, geen internet , games , dvd's en ander geneuzel. Dus heel veel dingen zijn dan overbodig bij deze pc.
concreet: Heeft iemand ervaring/onderbouwde mening wat betreft aldi pc's of specifiek deze pc?
groet ok cpu.

Ze zijn zeker niet slecht voor multimedia gebruik. Maar wat je al aangaf,dat er veel dingen voor je overbodig zouden zijn,zou ik zeggen stel gewoon een computer samen voor 1100euro aan jouw wensen. Kun je ook nog extra investeren in kwaliteit en prijs van de specifieke onderdelen,die voor je muziek pc belangrijk zijn.

Origineel geplaatst door justin
Ze zijn zeker niet slecht voor multimedia gebruik. Maar wat je al aangaf,dat er veel dingen voor je overbodig zouden zijn,zou ik zeggen stel gewoon een computer samen voor 1100euro aan jouw wensen. Kun je ook nog extra investeren in kwaliteit en prijs van de specifieke onderdelen,die voor je muziek pc belangrijk zijn.

weet jij heel toevallig bij welke site of winkel ik dat zou kunnen doen?

www.tweakers.net/pricewatch

Maar als je geen kenner bent, qua PC's kan je je met zoiets niet echt een buil vallen.
Bijna al het 'standaard' verkrijgbare spul is tegenwoordig goed genoeg voor (niet pro-studio) gebruik.

Denk inderdaad na wat voor jou belangrijk is:
-alles in 1 pc of dedicated muziek pc.
onthoud: alles wat je extra in je pc hebt zitten maakt 't weer onderhouds-gevoeliger
(denk: drivers, updates, crashes)

-formaat / uiterlijk / geluidsproductie etc.
Een mooie PC dat is zo'n medion natuurlijk niet.
Als 't esthetisch of ergonomisch verantwoord moet zijn kan je misschien beter verder kijken.
Maar dan wordt 't altijd duurder. (het I-mac effect zal 'k maar zeggen :D)
Feedback verkoopt speciale 'muziek-PC's'. Ik zelf vind dat overdreven, maar ja...

-uitbreidingsmogelijkheden
Je kan er altijd nog een semi-pro betere geluidskaart in prikken...
Da's tenminste het eerste wat ik zou verbeteren.
De rest is wel gewoon OK.

Origineel geplaatst door OK computer
weet jij heel toevallig bij welke site of winkel ik dat zou kunnen doen?

ik heb mijn studio-PC bij www.informatique.nl laten bouwen

esthetisch verantwoord muziek pc vind ik nogal nonsens, maar een vriend van mij heeft zelf ook een muziek pc in elkaar gekutseld en is wel tevreden. ga het maar bij hem navragen, thanx

Ik bedoel met esthetich verantwoord: iets anders dan een lelijke ATX kast.
Als-ie toch maar onder je bureau staat en er nooit onder vandaan komt, soit...

Zelf ben ik erg blij met m'n Shuttle XPC.
Voor het idee:

Figure-5.jpg

Is een praktisch dingetje qua formaat, ziet er leuk uit, en alles wat je nodig hebt past erin.
En: niet onbelangrijk, relatief stil!

Componenten:
-> CPU, bij voorkeur Intel als 'safe choice'. Snelheid naar smaak (vanaf de 2.66 Ghz zou ik zeggen)
-> DDR SDRAM, min. 512 MB. Snelheid naar smaak (400 Mhz, ofzo).
-> evt. interne videokaart
-> indien gewenst: AGP videokaart, bijv. voor multi-screen toepassingen. Liefst fanless. ATI Radeon.
-> 1x fijne PCI geluidskaart, iets van M-Audio ofzo.
-> 1x stille grote (S)ATA harddisk. Gewoon even zoeken op www.storagereview.com
-> 1x CD/DVD burner, naar behoefte.
-> 1x Flashcard-reader o.i.d.

Maar da's wel duurder dan 1100 Euro.
Your choice! :)

Laatst gewijzigd:
Voor een eurootje of 500 kun je al een knap systeem in elkaar knutselen. Helaas moet je het dan wel zelf doen.
Veel zaken in die Medion-pc zijn voor muziek onnodig (WLan, sound onboard, Radeon videokaart, TV-kaart, enz.)
Steek je geld liever in minder, maar betere hardware.

500 euro voor je systeem
500 euro voor je geluidskaart

zoiets bijvoorbeeld. :)

Mocht je specifieke tips willen hebben over hardware, pb me maar even. Waarbij ik wel aan wil geven dat je dat 'n lijstje gaat krijgen naar MIJN smaak ! :duivels:

Trouwens: gisteren bij AH zag ik 'n vergelijkbaar systeem staan voor 1049,- 8)

ik heb een m-audio ozne , dus geluidskaart is niet meer nodig..dacht ik zo. en beeldscherm ook niet. en heb 1000 euro te besteden dus dan moet ik wel een heel end komen.

2gemmetje: thanx man, ik ga zelf eerst wel even op onderzoek uit en dan pb ik je waarschijnlkijk in het weekend of begin volgende week.

Geen monitor & geen geluidskaart meer nodig en dan toch nog 1000 euro te besteden !!!!!!

Man, jij gaat een race-systeem bij elkaar kunnen kopen !

mag ook wel werk al 3jaar met een pentium 866 en ik erger me dood aan zn snelheid, had eigenlijk al lang een nieuw systeem moeten hebben dus ik heb nog wel wat krediet in mijn ogen. en ik heb maximaal bijgeleend bij de IBG (studiefinanciering):engel: :geslaagd:

Stufi? Tsja, dat zijn ook nog mijn 'vrienden'.

Maar op zich een interessante aanbieding.
Alleen weet je niet wat voor moederbord erin zit.
Dat kan Via, SiS of ook Intel zijn. En dat maakt wel degelijk verschil uit voor de stabiliteit en snelheid.

Maar als je een beetje goed rondkijkt dan kun je voor hetzelfde geld een snellere/stillere (en mooiere) computer scoren. Maar dan moet je daar wel even wat tijd en moeite in steken.

Ziet er op zich netjes uit, maar idd wel even checken wat voor moederbord er in zit. TV kaart kun je er natuurlijk uithalen en onboard netwerk en sound zit tegenwoordig op veel moederborden standaard maar kun je altijd uitschakelen in je BIOS.
Maar als je al een soundcard en monitor hebt zou ik toch overwegen zelf iets te (laten) bouwen.

Een P4 3Ghz met bijpassend ASUS moederbord, 1 Gb RAM, flinke harddisk (7200 RPM), leuke videokaart (ATI, Matrox als je dualhead wilt, hoeft niet de snelste te zijn als je toch niet gaat gamen op je systeem).
Koop er ook een goede kast bij! (Antec of Chieftec of zo. Kosten wel even iets meer maar die komen met goede kwaliteit voeding en werkt gewoon lekkerder als je nog eens nieuwe hardware moet installeren).

Dat moet allemaal makkelijk onder de 1000 Euro kunnen.

Pas stond er een artikel in de PC-active (als ik het goed heb, kan ook een ander blad geweest zijn) over de aldi-pc's.
Ze hebben er uitgekleed en onderzocht, waaruit bleek dat de radeon 9800 XL speciaal voor Medion gemaakt is, en ongeveer 10% slechter presteert dan de standaard 9800. (niet dat je dat voor een muziekpc nodig hebt natuurlijk). Verder werd er bijgezegd, dat de ruimte voor uitbreidingen klein was. Er kan een hd extra bij, maar de PCI kaarten die er standaard in zitten zouden vrij veel ruimte innemen, zodat er eigenlijk geen extra pci kaart (dus geluidskaart) bij in kan.
Daarbij werd echter wel vermeld dat de computer goed werkte (ook met spellen als FlightSimulator enzo).

Over het moederbord werd verder niets gezegd. Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Ik heb een Aldi pc en ben er heel tevreden over. Het is wel krap allemaal, maar mijn pulsar kaart past erin.
Verder geen klachten.

Back