USB / firewire externe audio

Inspiran

Administrator
tis ff 100 eurotjes meer, maar mij bevalt de Audiphile van M-Audio prima, deet het meteen met mijn HP laptop. 2 in 2 uit, midi in-uit en ook nog digitaal in-uit, en je kunt zelfs 24/96 in of uit (helaas door beperkte USB bandbreedte kun je die instelling maar een kant op doen). Klinkt perfect!
-Jan

NB En latency bij mij: P3 650Mhz in+uit= 8ms

Laatst gewijzigd:
Re: USB / firewire externe audio

Origineel geplaatst door Gabberatski
Ik ben op zoek naar een niet al te dure (100 - 150 euro) externe audio interface die low latency heeft.

Dan vond ik deze:

http://www.edirol.com/products/info/ua20.html

Maar daar weet ik de latency niet van.

Ik zou het willen gebruiken voor softsynths & midi recording. Iemand nog suggesties?

Ik zoek zelf ook,wat betaal je nou voor zo'n edirol ding?

Da's wel raar. De M-audio Quattro die ik had kon wel 24/96 aan voor in én uit, voor USB dus.
En een latency van iets van 3 of 5 ms of zo. En da's prima te doen.

mja, dan maar eens kijken voor een tweedehands spul denk ik.

Origineel geplaatst door Hentheman5
Hou het maar op die M-audio......ben het met burp eens.....

Voor mij geen M-Audio meerIk heb nog steeds geen fatsoenlijk geluid uit mijn Quattro USB

Origineel geplaatst door Burp
Heeft de Quattro ook Midi dan?

Nee, dat niet. Maar wel midi dan. In én uit. :confused:

off topic

jongens ik heb binnenkort een emagic a62m te koop.

Vooral als je alleen wil opnemen is ie prima ..
heb nog wel meer mensen die hem willen hebben

zal binnenkort een advertentie plaatsen
als ik hem nog niet kwijt ben

off topic
( shit hee ik begin echt een handelaar te worden ... )

Maar stel, je hebt geen FireWire op je laptop. Ben je dan beter uit als je een PCMCIA kaartje koopt met een FireWire-poort i.p.v. USB2.0 wat ingebouwd is? Ik doel meer op de doorvoer van PCMCIA t.o.v. USB op het mainboard.

Zo ja, ik zie die kaartjes in vele prijsklassen. Echt van 3 euro-tientjes tot 120 euri. Die van 30 ondersteunt 100/200/400. Is dat voldoende? Zit er snelheidsverschil in die dingen? Wat moet je hebben zeg maar? Hoe hoger, hoe beter? Maar wat is hoog? :)

Inclusief kaartje is het verschil tussen een Audiophile FireWire en USB zo'n 130 euro. Als ik dat ga merken in performance dan vind ik dat niet zo erg. Maar het moet geen overkill zijn. Ik wil zowel de digitale als analoge ins gebruiken, als de MIDI I/O en de audio of hoofdtelefoon out. Vraagt FireWire dan ook meer van je laptop (PIII 1.0GHz / 512Mb)?

Zijn er al mensen die met FireWire werken? Je hoort zulke vreemde dingen. PCI zou een nieuwe standaard krijgen, andere voeding. FireWire zou de toekomst zijn. USB zou het toch niet meer worden in de toekomst.

Is het dan toch FireWire? Alle nieuwe spullen zijn zowat FireWire. Op PCI gebied zie je maar weinig nieuws!

Maar goed, wat ik eigenlijk vraag: zijn er gebruikers die de audio via FireWire doen en wat zijn de bevindingen.

Hoi Bert, ik gebruik o.a. de Digi002 Rack op een PowerMac G4 /1,25 Ghz met OS X 10.3.1
De Digi002 werkt niet alleen perfect met ProTools LE 6.2, maar ook met Logic 6 en andere Mac-applicaties. Hiervoor gebruik je de "CoreAudio" driver van DigiDesign.

Mijn collega gebruikt een andere Digi002 (het fader-model) op een Toshiba P4 laptop met Windows XP, en ook deze combinatie werkt prima en uiterst stabiel.

FireWire zit trouwens al jarenlang standaard ingebouwd in alle Macs. In feite is dit FireWire 400, maar intussen zit er op de nieuwste Macs ook al FireWire800, met een bandbreedte die dus 2x groter is. Ook zou er op termijn een FireWire 1600 en zelfs Firewire 3200 protocol komen.

FireWire komt trouwens ook heel goed van pas om meerdere harde schijven aan elkaar "door te lussen", volledig hot-pluggable. Veel handiger dan dat geklooi met SCSI-schijven en ID's. In onze studio's werken wij daarom sinds 2003 enkel nog met (externe) FireWire schijven van LaCie.

Maar FireWire heeft nog andere nuttige toepassingen : bv. met een composite converter van het merk Canopus kan je digitale videofiles (Quicktime DV) via de FireWire poort naar een gewoon TV-toestel of projector streamen. Vooral in audiovisuele productie is dit ontzettend handig.

Een nieuwe PCI-standaard, "PCI-X", zit intussen al standaard op de PowerMac G5.

Wat mij betreft is FireWire beslist de toekomst.

The only way is up... pjiew... baby... ;)

Maar stel, je hebt geen FireWire op je laptop. Ben je dan beter uit als je een PCMCIA kaartje koopt met een FireWire-poort i.p.v. USB2.0 wat ingebouwd is? Ik doel meer op de doorvoer van PCMCIA t.o.v. USB op het mainboard.

Zo ja, ik zie die kaartjes in vele prijsklassen. Echt van 3 euro-tientjes tot 120 euri. Die van 30 ondersteunt 100/200/400. Is dat voldoende? Zit er snelheidsverschil in die dingen? Wat moet je hebben zeg maar? Hoe hoger, hoe beter? Maar wat is hoog? :)

Inclusief kaartje is het verschil tussen een Audiophile FireWire en USB zo'n 130 euro. Als ik dat ga merken in performance dan vind ik dat niet zo erg. Maar het moet geen overkill zijn. Ik wil zowel de digitale als analoge ins gebruiken, als de MIDI I/O en de audio of hoofdtelefoon out. Vraagt FireWire dan ook meer van je laptop (PIII 1.0GHz / 512Mb)?

Origineel geplaatst door D-mike-E
The only way is up... pjiew... baby... ;)

:D

Ik gebruik een motu 828 MK II met de standaard 4 pins laptop firewire aansluiting, dat werkt uitstekend.
Wel is gestelt door motu dat je beter een 6 pins aansluiting kan gebruiken, dit idd dmv een PCMCIA
firewire kaart.

Ik heb wel het idee dat firewire over het algemeen stabieler is dan USB. Ik heb iig veel plezier van mijn
motu. Ik heb niet al teveel kennis van de diverse protocollen als het werkt dan werkt het en dat doet
het uitstekend.

Ik zou in ieder geval firewire kiezen.

OK, dat is alvast wat. Bedankt voor je input.

Meer? Met name over minimale of recommended snelheid. Wat is voldoende? 400? Of kom je met 200 al all the way met een x-aantal kanalen + midi?

transitlapopti.jpg

wij gebruiken deze... ben er zeer tevreden over.. en niet duur.. +- 120 euro...

klik

Ik kan tweedehands een Quattro USB kopen voor 150 euro. Is dit een interessant ding & prijs?

Origineel geplaatst door D-mike-E

Ik heb nog geen USB2.0 geluidsinterfaces gezien. Alleen USB1.1. Iemand inmiddels wel al USB2.0 devices gezien?
Firewire is idd wat stabieler. Met USB kan je in de problemen komen met interrupts. Prijsverschil zit er vooral in dat Firewire gewoon duurder is om te implementeren.

Back