Neu, ein moezieken

best gave track :okdan:
bass beetje zwak tov het hoog hier
en ongeveer halfverwege verslapte de aandacht

wat vind je van de sample aan het begin en bij de break? :D

moet er nog een lead in denk je?

Arv

die samples zijn grappig ja, doet me aan The Orb denken
en een lead zou wel kunnen voor wat extra gepingel, maar niet om drukke hoofdmelodie mee te spelen... denk ik

Origineel geplaatst door Bahamut
die samples zijn grappig ja, doet me aan The Orb denken
en een lead zou wel kunnen voor wat extra gepingel, maar niet om drukke hoofdmelodie mee te spelen... denk ik

je hebt het goed geraden! Die samples komen van een Orb Remix van Zombie van de Cranberries. Ik vind/vond ze zo gaaf dat ik ze gebruikt heb als intro..
Volgens mij heeft the Orb ze weer van een Engelse comedy geript.

Re: Re: Neu, ein moezieken

Re: Re: Neu, ein moezieken

Origineel geplaatst door JurgeN
Wel grappig, gebeurt eigenlijk wat weinig in het nummer. Aandacht verslapt inderdaad nogal snel.

JurgeN

thanx voor het luisteren natuurlijk, heb je nog tips anders? Zo van "dat zou er nog lekker bij passen"

Arv

Leuke melodielijn opeens, doet me een beetje B-boy achtig aan. Die strings klinken ook lekker erbij. Ik zou mischien dat flangen wat minder doen, het maakt het zo onrustig. Lekkere bassline, waar heb je die uit?

thanx boba!

de lage bass komt uiteraard uit mijn Pulse! de andere bassline is een RS7000 patch

ik vind het ook een erg lekkere track, maar er gebeurd verder niet zoveel in kwa veranderingen, dus ik zou ook gaan voor inkorten.

maar goed werk hoor :)

Vind het wel een cool plaatje gave geluids, alleen wat al gezegt is die flanger is wel n bietje iritant! voorderest :okdan:

sorry

Mening: saai weinig structuur wel lekker afgemixed maar de bas mag meer aanwezig zijn rn wat over gengen waar ik over struikel, niet echt dansbaar

tip: misschien iets korten

He ARV ik zou het arrangement idd wat korter houden, de flanger wat minder,, de mix wat strakker. Maar de opzet is goed,,, de spirit van het nummer is er.

zo arvje .. lekker hoor

instant detroit !

vooral die strings zijn top .. en die flanger over de beats vind ik erg lekker
alla derrick may .. moet ook meteen aan metroplex denken .. zeker de beats .. die zijn top
in detroit noemen ze dit high tech funk !!!

van mij mag die delay soms wat minder
ook die zoem bass vink niet helemaal geslaagd .. ben er niet zo fan van maar soms is het wel erg lekker

ik zou echt voor zo'n walking bass gaan die 3 octaven in 15 stappen doet ofzow ..
of een monotonere die echt de spanning houdt die die beats en strings creeren ..
iig een goede funky of duistere basslijn dat mist ie .... dat vind ik helemaal te gek

voor de rest mijn complimenten !

Re: Re: Re: Neu, ein moezieken

Re: Re: Re: Neu, ein moezieken

Origineel geplaatst door Arv
thanx voor het luisteren natuurlijk, heb je nog tips anders? Zo van "dat zou er nog lekker bij passen"

Arv

Het klinkt alsof je een hele lange intro hebt gemaakt, ik mis iets om naar toe te werken. De basis van het nummer werkt, laat ik daar duidelijk in zijn. Maar na de break (well, there goes the computer) ga je eigenlijk op dezelfde voet verder.

Er is een spanningsopbouw die niet tot uitbarsting komt (misschien iets met een fel staccato akkoord). Misschien heb je er iets aan.

JurgN

Hey thanx mensen voor de reacties! Dat waardeer ik zeer!

De lengte is inderdaad in de gauwigheid wat lang.. Ik was van plan om hem ergens na 5 minuten te faden, maar dat ben ik stomweg vergeten! Ik hoorde het gisteravond pas toen ik hem weer ging luisteren.. :D

Dus, ik ga de track wat comprimeren, zodat het allemaal wat steviger wordt en niet zo uitgerekt. Ook de bassline kan wat funkier inderdaad!

greetz
Arvke

Origineel geplaatst door Arv
Hey thanx mensen voor de reacties! Dat waardeer ik zeer!

De lengte is inderdaad in de gauwigheid wat lang.. Ik was van plan om hem ergens na 5 minuten te faden, maar dat ben ik stomweg vergeten! Ik hoorde het gisteravond pas toen ik hem weer ging luisteren.. :D

Dus, ik ga de track wat comprimeren, zodat het allemaal wat steviger wordt en niet zo uitgerekt. Ook de bassline kan wat funkier inderdaad!

greetz
Arvke

Dus je hebt het nummer weg gehaald?:confused: :confused: :confused: :confused: :)

Back