'Jazz' en '(modern)klassiek' zijn hele brede begrippen; klassiek van Bach - Mahler - Stravinsky - Satie - Andre Rieu (ben geen echte kenner, hoor) en jazz van ragtime, swing, bigband, bebop, hardbop, freejazz, mwandishi, miles, weather report, headhunters, vocalisten (Ella, Sinatra) tot steve coleman & five elements) En er zijn ook wel moderne mengvormen van 'klassiek' en 'jazz' te verzinnen
wat ik bedoel te zeggen, je kan al deze muziek niet in 2 categorien stoppen, maar dit is mijn persoonlijke mening..jullie raden het al, mijn voorkeur gaat uit naar (bepaalde) jazz... (even over de muzikanten kant: het lijkt me niet leuk om iedere avond precies hetzelfde te spelen)
MAAR ben het toch wel met NickNOVA eens dat 'over het algemeen' gezien jazz ook meer het intellect stimuleert (sommige jazz-soorten raken mij dan ook diep op emotioneel vlak), maar dat heb je al snel als muziek wat ingewikkelder wordt, maar je hebt dus ook wat intellectuelere 'moderne klassieke' muziek zoals bijv stravinsky ofzo..
En natuurlijk ervaart iedereen muziek weer anders.. -maar dat is een ander verhaal-
Wat vinden jullie van deze tweedeling:
Dans- en Luistermuziek...
Op de dansvloer kan ik dus helemaal uit mijn dak gaan op bepaalde muziek, die ik dus echt nooit in mijn CD-speler thuis zou zetten..