Ik heb ook een S90 (Motif 8 - sampler), maar het is het DE synth voor in bands, en hij vormt de kern van mijn hele setup ik snap het probleem van de 4 kanalen niet, er zijn 4 modes, single (1 kanaal), performance (4 kanalen) en mix (16 kanalen) is niet zo simpel als zeg bv. korg, maar als je je er een beetje in verdiept zijn de mogelijkheden oneindig. qua midi is het zoooo perfect, wat je nml. kan doen in Master Mode is meteen bank en program select sysex meesturen bij het veranderen van je preset (dit hoeft niet via smartcard) dus met het veranderen van mijn preset veranderd mijn Korg en Roland JV meteen mee. En je kan volume, effect etc. van de afzonderlijke 4 channels weer regelen via schuiven. Ik snap eerlijk gezegt dat je met 4 layers niet wegkomt, het is MEER dan voldoende als je er nog een synth bovenop heb staan zoals bij mij. Slechts bij 1 nummers wat we spelen zit ik erover te denken mix mode te gebruiken, maar dat is simpelweg omdat dat het merendeel van de sounds in de S90 alle andere synths die ik heb overtreffen.