Nieuwe Sounddiver Access Virus

Kreeg vandaag post van Access. Er is een nieuwe sounddiver editor te downloaden die dus alle virussen ondersteund.

SoundDiver Virus, the editor and librarian for the whole Virus series
is now available free of charge for all Virus customers. The
installation CDROM is not needed anymore. The new version is available
for Windows, MacOS 9 and MacOS X.

Peter Schelfhout, Per Kristian Risvik and Stefan Weiland have
contributed soundsets which can be downloaded from the Access website.

http://www.access-music.de

is deze er niet al een aantal maanden?????

alleen bij mij werkt ie om een of andere reden niet. kan mun virus niet vinden :?

Origineel geplaatst door Croaton
is deze er niet al een aantal maanden?????

alleen bij mij werkt ie om een of andere reden niet. kan mun virus niet vinden :?

Het zou kunnen dat hij er al een poosje is. Wist ik niet.

wat ik heb gedaan. Manual uit het rijtje Virussen jouw type aanklikken.
Let ook of je midi exclusive hebt aanstaan op de virus.

wanneer je op request drukt, dan laadt hij alle sounds vanuit je virus.

Ik vind die editor er wel strak uitzien zeg.

het probleem is dat ie de eerste keer naar een poort zoekt waar de virus op aan is gesloten. hij gaat alle poorten af maar vind nergens mun virus. ook nie als ik um handmatig selecteer.....

maar ik zal nu gelijk nog eens proberen....

Origineel geplaatst door Croaton
het probleem is dat ie de eerste keer naar een poort zoekt waar de virus op aan is gesloten. hij gaat alle poorten af maar vind nergens mun virus. ook nie als ik um handmatig selecteer.....

maar ik zal nu gelijk nog eens proberen....

Kies daarom voor MANUALLY. Of lees meer bij Help

Succes

Ik heb datzelfde probleem, sounddiver herkent mn virus ook niet, zegt dat ik mn kabels moet checken.

Ik weet ondertussen(na mn pc te formatteren) wat er mis is: sounddiver gaat niet samen met mn terratec phase 28 geluidskaart. Dus, Croaton, ik weet niet of jij met diezelfde kaart werkt maar dan weet je in ieder geval waar het aan ligt.

Het komt overigens niet door mn pc, heb het al met meerdere pc's getest....

Het probleem is ook niet zomaar te verhelpen, heb al gebeld/gemailt met Access en Terratec, hebben allebei nog nooit van het probleem gehoord.
Sounddiver wordt voor Access gemaakt door e-magic, en die hebben geen klanten support, lekker makkelijk, heb je ook nooit gezeik...

Als iemand ditzelfde probleem heeft en er iets op heeft gevonden, zou ik dat graag horen.

Misschien dat het met die nieuwe versie inderdaad is opgelost maar ik geef het weinig kans....

Sander

Lijkt me sterk dat het aan die Terratec kaart ligt. Dan zou het bij mij aan mijn AMT 8 moeten liggen.
Hij herkent hem ook niet automatisch bij mij.
Daarom MANUALLY en dan jouw type aanklikken.
Stel de midi in en uit kanalen links gelijk aan de kanalen waarmee de Virus is verbonden.
En test door REQUEST aan te klikken. Als het goed is zie je nu op de virus SE (System Exclusive) flikkeren en gaat hij de sounds verzenden naar de computer.
Stel op de virus bij system edit dus wel alles goed in. Midi Volume ENABLE, PRG. Change ENABLE, Multiprg. change ENABLE en Midi dump RX ENABLE, Midi Dump TX op TOTAL zetten

probeer het

Wat een takke programma zeg! Sorry hoor, maar dat moest er ff uit.

- Toen ik 'm voor het eerst opstartte deed ie er zo'n 20 minuten over om m'n virus te zoeken (ik heb zo'n 12 midipoorten en uiteraard zat m'n Virus op poort 8 van m'n Midex). Kon ik maar handmatig instellen, dat 'auto zoek' window was niet weg te trappen.

- Zo'n 5 minuten aan het pielen : Sounddiver muurvast! (en ik heb een behoorlijk stabiel XP draaien).

- Die editor werkt voor geen meter. Als ik met m'n muis een parameter wil veranderen verspringt bij elke parameter van 0 naar max en weer terug.

Na heel wat gevloek en getier gelijk van m'n systeem gegooid.

Origineel geplaatst door Catalunya
Lijkt me sterk dat het aan die Terratec kaart ligt. Dan zou het bij mij aan mijn AMT 8 moeten liggen.
Hij herkent hem ook niet automatisch bij mij.
Daarom MANUALLY en dan jouw type aanklikken.
Stel de midi in en uit kanalen links gelijk aan de kanalen waarmee de Virus is verbonden.
En test door REQUEST aan te klikken. Als het goed is zie je nu op de virus SE (System Exclusive) flikkeren en gaat hij de sounds verzenden naar de computer.
Stel op de virus bij system edit dus wel alles goed in. Midi Volume ENABLE, PRG. Change ENABLE, Multiprg. change ENABLE en Midi dump RX ENABLE, Midi Dump TX op TOTAL zetten

probeer het

Jongen, geloof me: Het is die kaart. Ik heb m'n pc geformatteerd, Windows geinstalleerd, Sounddiver geinstalleerd(deed het toen nog perfect) en 1 voor 1 al m'n programma's geinstalleerd. Op het laatst de Terratec kaart en toen ging het mis. Volgende pc, zelfde ritueel en weer die kaart.... Ben zelf geen pc-virgin en ben er hele avonden/nachten aan bezig geweest....

De medewerker van terratec zei ook niet dat het onmogelijk was

Ik ben trouwens (na het sounddiver debacle) zelf bezig met het schrijven van een librarian voor de Virus.

Het moet een heel snel en intuitief klein programmatje worden om individuele sounds over en weer te zenden en op je computer een library van 100-en (zoniet 1000-en) sounds te beheren. Hij moet sys-ex data uit SMF (*.MID) en sys-ex (*.SYX) kunnen lezen en in de library kunnen plaatsen. Op deze manier kun je alle op het net zwervende patches snel uitproberen zonder meteen een hele bank te moeten overschrijven en zelfgemaakte sounds snel even 'backuppen' naar een SMF of SYX file. De patches moeten onder te verdelen zijn in groepen (folders) en er moet snel doorheen gebladerd kunnen worden (met up- en down-toets bijvoorbeeld). Ook moet er een 'category' filter aanwezig zijn om door files binnen een bepaalde categorie te bladeren.

Het ziet er tot nu toe goed uit. De applicatie zit nog wel zwaar in de ontwerp fase, maar het lezen uit SMF en SYX files gaat al feilloos en het scrollen door de library en indiviuele sounds gaat ook prima.

Zijn er mensen die interesse in zoiets hebben???

Ik wel, zeker aangezien sounddiver bij mij niet werkt. Goed plan!

sounddiver werkt nu eindelijk bij me :D herkende nu wel poort 1. heeft misschien toch met installatie te maken :D

eindelijk wat overzicht :D

we gaan vooruit !

Origineel geplaatst door Leudes
Ik ben trouwens (na het sounddiver debacle) zelf bezig met het schrijven van een librarian voor de Virus.

Het ziet er tot nu toe goed uit. De applicatie zit nog wel zwaar in de ontwerp fase, maar het lezen uit SMF en SYX files gaat al feilloos en het scrollen door de library en indiviuele sounds gaat ook prima.

Zijn er mensen die interesse in zoiets hebben???

daar was het mij om te doen. Het beheren van je sounds. Zeker tof wanneer jij aan zo'n programmaatje werkt. Zal zeker interesse voor zijn.

Voor nu houd ik het even bij sounddiver. aangezien ik (net als de meeste onder ons) nogal ongeduldig ben en snel wil werken, zijn dit soort editors verschrikkelijk moeilijk om te ontdekken. Je kunt er gerust enige tijd voor vrij maken.

Sommige instrumenten (inclusief midi synth op Terratec kaart?) sturen zoveel midi heen en weer dat SoundDiver er in stikt. Ik had dat met een Clavia Nord Modular geloof ik, misschien ook wel m'n mLan spullen. Kweeniemeer precies.

Anyway, je kunt voor SoundDiver de midipoorten van instrumenten die je toch niet in SoundDiver edit verbergen. In Win.ini (oh, ik ben oud...) in je Windows folder staan alle midi-poorten. Kun je openen met notepad.

In mijn geval:
[SoundDiver]
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_MIDI_1=1
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_MIDI_2=1
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_MIDI_3=1
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_MIDI_4=1
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_MIDI_5=1
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_MIDI_6=1
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_MIDI_7=1
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_MIDI_8=1
MidiIn_1_EDIROL_UM_880_CONTROL=1
MidiIn_mLAN_MIDI_In=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__2=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__3=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__4=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__5=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__6=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__7=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__8=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__9=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__10=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__11=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__12=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__13=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__14=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__15=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__16=0
MidiIn_mLAN_MIDI_In__17=0
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_MIDI_1=7
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_MIDI_2=7
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_MIDI_3=7
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_MIDI_4=7
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_MIDI_5=7
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_MIDI_6=7
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_MIDI_7=7
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_MIDI_8=7
MidiOut_1_EDIROL_UM_880_CONTROL=7
MidiOut_Creative_SoundFont_Synthesizer=0
MidiOut_Microsoft_GS_Wavetable_software=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__2=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__3=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__4=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__5=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__6=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__7=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__8=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__9=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__10=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__11=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__12=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__13=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__14=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__15=0
MidiOut_mLAN_MIDI_Out__16=0
MidiIn_ReMOTE_SL_MIDI=1
MidiIn_ReMOTE_SL_MIDI__2=0
MidiOut_ReMOTE_SL_MIDI=7
MidiOut_ReMOTE_SL_MIDI__2=0
MidiOut_ReMOTE_SL_MIDI__3=0

Zet ALLES op "=0" voor die poorten die je zeker niet gaat gebruiken. In mijn geval doe ik dus niks via mLan poorten of via m'n Remote SL. Alleen via m'n Edirol UM880.

En zoals altijd, maak vantevoren even een kopietje van die Win.ini naar bijv. win.ini.org voor het geval je een vergissing maakt.

Groeten,
Bram

Back