[GOA track] Future Brothers

Jack 'n Jill

Stamgast
Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ben bezig om vooral veel aandacht te geven aan het masteren van het nummer. Ik gebruik FL Studio. Geen hardware.

Goa - Future Brothers

JJ

Best lekker,

Ben zelf met psytrance bezig maar dit tempo, klanken enz gaan de goede kant op.
Alleen waar het nr stopt moet je door gaa.
Goa - psytrance zijn min 7 / 8 min lang. Dus waar jij stopt moet je er een draai aan geven.
BV nieuwe synth erin die het hele verhaal op doen komen, want het is een goed lange intro naar iets meer.....

Masteren komt pas als het nr staat en af is. Eeerst maken dan afmaken.

Maar top doorgaan dus.
wat ik maak: www.pradox.com

groet

Idd best lekker, er mist wel iets. Het is een beetje kalig zo, maar wat er is klinkt best lekker.

ik vind de track vrij dof klinken.. beetje wat meer met EQ spelen misschien?

ik vind de kick te hoog, die mag wel wat feller..

verder vind ik dat er vrij weinig gebeurt in het nummer en dat er totaal geen power inzit..

op de achtergrond gebeurt wel t een en ander, maar ik mis een spetterende lead of arpi ofzo

en ik vind de kick gewoon niet mooi

[Track] - nieuwe versie

[Track] - nieuwe versie

Bedankt voor de reacties. Ik heb een nieuwe versie. De vorige versie is tot intro geworden, de leegte is flink opgevuld. Aan de kick heb ik niets veranderd, het kan zijn dat dit verschil ontstaat door verschill in speakers.

Future Brothers - The Self Fulfilling Democracy

JJ

ik heb monitors, dus daarop zal t geluid vrij getrouw ten gehoren gebracht worden..

ik ga je nieuwe versie luisteren..

Dat bedoel ik. Ik heb geen monitors. Toh heeft de kick een vrij scherpe attack. Anyway, de meningen lopen uiteen over de klok geluiden. Ze klinken opzich mooi maar ben nog niet tevreden over de toepassing in het nummer.

JJ

tja, t klinkt allemaal wat helderder, maar vind nog steeds dat er weinig gebeurt..

misschien dat je bij een volgend nummer wat meer spetterende dingen moet doen :D

Ok.

Ken je Atmos? of Etnica? dat zijn Goa maker die vrij minimalistische goa maken. Dat zijn zo ongeveer de artiesten waardoor ik geinspireerd geraakt ben. In dat soort nummers gebeurt in letterlijke zin niet zo veel (het principe van minimalisme) maar tegelijkertijd ook weer wel. Op andere gebieden. Er wordt meer gebruik gemaakt van one-shot geluiden, wooshes, rips, en dat soort effecten. De focus is op de beats en geweldige swingende hi-hat-sets. De basdrum is typisch goa dof en er wordt gebruik gemaakt van een typisch basloopje.

Wat in dat soort nummers niet tot nauwelijks gebeurt zijn de typische Goa Trance melodielijnen en Spy trance achtige soundfx.

Atmos is geweldig. Je kunt ze bij mij ophalen als je wilt met Soulseek (user : trafficmanager)

Kun je meer uitleggen wat je bedoeld met "ik mis iets"

JJ

mag ik je erop wijzen dat die subtiele veranderingen op de achtergrond niet hoorbaar meer zijn als ze gedraaid worden op een feest?

kijk leuk dat die subgenres apparte namen hebben.. maar trance betekent voor mij gewoon heel wat anders dan ;)

Back