Wie heeft er een geluid van een bliksemflits (filmgeluid)

jopjoey

Ingeburgerd
Hallo, ik ben bezig voor de audio nabewerking van een speelfilm alleen ik kan maar geen mooi flits geluid vinden/maken
Misschien kunnen jullie helpen??

Groeten Jop

waar komt die knal na de flits vandaan dan?? misschien omdat het licht sneller is dan het geluid???

volgens mij is bliksem een ontlading van statische electriciteit in de atmosfeer. Deze ontlading gaat gepaard met een knal (zoals een explosie), maar of het dan de bliksemflits is die het geluid maakt...
Het feit dat je de knal hoort na de flits komt idd doordat het licht sneller is dan het geluid.
maar goed dat maakt toch helemaal geen flikker uit?! :D

volgens mij is bliksem een ontlading van statische electriciteit in de atmosfeer. Deze ontlading gaat gepaard met een knal (zoals een explosie), maar of het dan de bliksemflits is die het geluid maakt...
De ontlading gaat gepaard met geluid. De ontlading gaat van aarde naar de wolken, dat is de flits. Maar dit terzijde.

Ik heb geen verstand van onweer idd;)
Maar ik ben echt op zoek naar een geluid die je wel vaker in een film hoort als je een flashback van bijvoorbeeld een moord ziet.
In mijn film zit dus ook zo'n flashback van een moord, je ziet steeds 10 a 14 frames van die moord en daarna is het beeld weer zwart. In het 1e frame zit een witte flits in, dus daarom wil ik een soort bliksemflits geluid.
Bedankt voor de 2 geluiden, maar dit is niet echt wat ik zoek, maar dat ligt meer aan mijn slechte omschijrving van het geluid dat ik zoek.
Sorry

Origineel geplaatst door gemmetje
In veel GM-modules zit zo'n donder-geluidje als preset ingebakken.

Ja zelfs in niet-GM dingen, zoals mijn Kawai K4... zit aardig leuk donder-en-bliksem soundje in. Leuke preset met 4 oscillators in elkaar gezet. Ooit weleens gebruikt voor een intro.

begrijpend lezen is niet de sterkste eigenschap van creatieve geesten jobjoey, voordat de zin uitgelezen is, is dat brein al 5 ideen verder en allang niet meer in de dimensie waar jij het in zoekt.
Misschien dat je hier iets aan hebt. Ik denk vooral de eerste. Met een beetje eq en compressie kom je hier een heel eind mee.

gr. Tom

Zo'n tesla coil bouwen schiet niet echt op;) maar het is inderdaad wel een goede zoekterm:)
Ik heb inmiddels aardig wat sample cd 's doorzocht maar tot nu heb ik nog niet het gewneste geluid.
Ik kan jullie ingezonden bestanden nu nog niet luisteren, maar ik ga ze vanavond thuis eff checken.
Bedankt!!
Groeten Jop

Back