Review achterlaten van gekocht artikel bij webshops van muziekinstrumenten

MacGyverGear

midi-life crisis
Iemand die dit ook doet? Ik kijk vaak naar reviews als ik twijfel en is dan soms doorslaggevend, vaak als het een huismerk is bv.

Ik heb het 'n paar keer bij Bax gedaan, daar zag ik mijn bericht gelijk terug.. misschien heeft het anderen geholpen.

Bij Thomann heb ik het 'n keer gedaan.. niet eens negatief, maar ik heb mijn review nooit teruggezien.. had niet het idee dat ik iets fout had gedaan maar niet meer over nagedacht verder.

Nu plaats ik net bij Music Store een review over iets waar ik best positief over ben. Weet zeker dat ik alles heb ingevuld en bevestigd maar mooi niks te zien bij het artikel. Dat zou dus betekenen dat reviews eerst gecheckt worden, lekker objectief ordeel dan.. En misschien is dat bij Thomann ook wel gebeurd.

Doen jullie weleens een reviewtje na een aankoop.. En dit ook opgemerkt??

Nooit. Eens ze t vragen heb ik t ding soms niet eens uitgepakt. Laat staan de manual gelezen. Doet me denken aan een comment die ik eens gaf op een online (auto parts) zaak die totaal gefaald was in hun levering en me enkel vroegen hoe ze t gedaan hadden. Om dan een hulplijn in te schakelen omdat ik kritisch was, vroeg deze om ik niet dat kon wijzigen omdat ik na al die weken toch mijn geld had terug gehad. DUH. Mijn auto stond dus weken stil door hun vakkundigheid. Ik heb integendeel er nog wat kritiek op bijgegeven en ze gevraagd me uit hun klantenkring te halen want ik hoef hun reclame ook niet meer 😅

Als je niet tegen kritiek kan, pak er dan niet mee uit alsof je t wel kan

Reviews op de site van de verkoper is echt een gevalletje "Wij van WC Eend".
Ik review vrij weinig maar als ik dat doe dan over het bedrijf en op Trustpilot.
Google reviews zijn niets waard, iedere idioot kan daar zonder reden of aankoop iemand door de stront halen en ze doen er niets aan.

Bedrijven zijn trouwens helemaal niet blij met ophemelende reviews omdat de lat dan gewoon te hoog komt te liggen.

Nooit. Eens ze t vragen heb ik t ding soms niet eens uitgepakt. Laat staan de manual gelezen.
jammer..

Ik herken het niet uitpakken trouwens wel. (nog steeds nieuw in doos..:D) Maar had em eerder gekocht en dat ie valse oscilatoren had was al genoeg over te lezen op het www.. :(

bij bax en thomann allebij reviews geplaats die ik allebij ook gewoon terug zie, thomann kan soms wel ff duren die worden eerst gereviewed
doe er iedere maand precies 1tje braaf voor de kans op de 100/250 euro winkel tegoed of het nou een kabel, een schroef of een synth is meer dan 1 wordt het niet :P

ik kijk meestal vooral naar de negatieve reviews bij de kleinere dingen als kabels om te kijken of er een beetje quality control op zit, synths enzo kun je beter via youtube of iets dergelijks opzoeken

bij bax en thomann allebij reviews geplaats die ik allebij ook gewoon terug zie, thomann kan soms wel ff duren die worden eerst gereviewed
doe er iedere maand precies 1tje braaf voor de kans op de 100/250 euro winkel tegoed of het nou een kabel, een schroef of een synth is meer dan 1 wordt het niet :P

ik kijk meestal vooral naar de negatieve reviews bij de kleinere dingen als kabels om te kijken of er een beetje quality control op zit, synths enzo kun je beter via youtube of iets dergelijks opzoeken
Herkenbaar.. Sharing is caring..

Maar dat Thomann reviews kennelijk eh.. reviewed, vind ik niet kunnen. Geen eerlijk oordeel. Er staan wel slechte reviews maar die springen er dan ook echt uit op een manier dat je denkt van 'het zal wel'..

Herkenbaar.. Sharing is caring..

Maar dat Thomann reviews kennelijk eh.. reviewed, vind ik niet kunnen. Geen eerlijk oordeel. Er staan wel slechte reviews maar die springen er dan ook echt uit op een manier dat je denkt van 'het zal wel'..
(naar hun zeggen) wordt het gedaan door vrijwilligers en kijken ze alleen of er niks ongepasts als scheldwoorden enzo in staan

Reviews volg ik wel van sites of shops die ik (nog) niet ken of vraag hier op het forum of er ervaringen zijn bij artikelen als ik iets nodig heb en twijfel, ook zoek ik bij voorkeur naar testen van bijv anwb, Hardware info of zoiets of reviews van reviewers die ik vertrouw, tweakers is ook een site waar ik ervaringen van gebruikers lees om maar wat te noemen.
Ik bestelde zondag voor het eerst iets op Ali en zag bij de eerste winkel bij beoordelingen dat verschillende mensen niets ontvangen hadden en dan kijk ik toch maar verder naar winkels die er al jaren op staan en veelal goede reviews hebben want winkels die nooit leveren zullen hoogstwaarschijnlijk een kort leven beschoren zijn, je probeert toch ergens vertrouwen op te baseren.
Soms zoek ik ook specifiek op slechte ervaringen van bedrijven als ik overweeg iets met dat bedrijf te doen zoals bijv een loodgieter, garage of zoiets.

Ik plaats vaak reviews, positief en negatief, inclusief bij Bax en Thomann. Kan me niet herinneren dat er ooit één niet is geplaatst. M'n laatste review is van gisteren: groene currie kip bij De Peper te Den Haag :{

Met name de gebruiker reviews van mensen die een product al een paar maanden gebruikt hebben vind ik nuttig. Als ik een paar keer lees dat iets snel stuk gaat haak ik af.

Youtube filmpjes geven ook niet altijd een volledig beeld. Als een reviewer een gratis product heeft ontvangen van de fabrikant wordt ik al sceptisch.

Vaak laat ik wel een review achter als ik een reminder krijg van de webshop.

ik heb nog nooit iets gewonnen hiermee, terwijl ik soms uitgebreide reviews maak

(naar hun zeggen) wordt het gedaan door vrijwilligers en kijken ze alleen of er niks ongepasts als scheldwoorden enzo in staan
Om even terug te komen op mijn betuigeningen dat Music Store geen reviews plaatst.. dit gaat kennelijk bij Music Store hetzelfde.. met enige vertraging komt het later toch online. Zie inmiddels ook mijn minder positieve review over een item online staan.

Bij Bax was dit niet het geval.. en sommige producten zag je idd reviews waarin werd meegewogen hoe het qua verzending of service was afgehandeld en er nog even een trap na werd gegeven.. reviews kon je ook altijd direct na plaatsing zien en werden niet gecheckt.

Bij Bax heb ik een paar reviews achtergelaten. Deze werden ook direct geplaatst.
Ook bij Behringer op de site. Werd ook netjes geplaatst.

Back