ReDrum alternatief

Inspiran

Administrator
Ik gebruik af en toe ReDrum van Reason, maar eigenlijk zou ik liever een gewoon Cubase plugin hiervoor willen gebruiken. Het omleiden met rewire naar cubase geeft me wel de klanken, maar met veel herrie errond, wat ik niet wil.

Dus wat ik zoek is een soort step based ding, waar ik eventueel een hoop default samples kan inladen enzo en dat dingetjes aanklikken.

Ik ben benieuwd :p

Gebruik eens Micro Tonic. Is van één van de makers van Reason, maar heeft zijn eigen bedrijf opgericht. Verder kan je Machine 2 van Jørgen Aase gebruiken (gratis), of Ruction van Desaster Development. Tenslotte nog Stepchild van ModuLR. (wel grappig, is ook gratis)

Origineel geplaatst door extremo
Check Battery van Native Instruments eens.8o)

Deze heeft toch geen step sequencing?

Enfin, nu eens de anderen bekijken.

Allicht al bedankt voor alle info. Fruity ga ik denk ik niet gebruiken, het lijkt me te veel bloated voor wat ik maar wil: een goede boenke boenk generator

hoezo "teveel herrie"? dat gaat gewoon via rewire 1 op 1 naar binnen....

gewoon, veel gekraak, ik denk dat mijn geluidskaart het niet aankan.

notebook inspiron 8500, P4 2,2ghz, 512Mb ram

Origineel geplaatst door Gabberatski
gewoon, veel gekraak, ik denk dat mijn geluidskaart het niet aankan.

notebook inspiron 8500, P4 2,2ghz, 512Mb ram

moet meer dan genoeg vermogen zijn.....weet je zeker dat ie niet clipped?

wat is clippen?

Origineel geplaatst door Gabberatski
wat is clippen?

Clippen gebeurt als een audio signaal te hard is, je golfvorm "past" dan niet meer in de beschikbare bandbreedte, de boven en onderkant worden dan afgekapt, dit klinkt als gekraak.

zijn er dan instellignen die ik moet aanpassen in reason of cubase?

Gebruik je de interne geluidskaart van je laptop ? Dan kan het naast clippen ook gewoon een gebrek aan asio drivers zijn.
M.a.w de latency is te hoog.

yup, interne.

Ik ben nog aan het sparen voor een low latency usb/firewire device :(

Back