Welke VST's e.d. ?

FragK

Ingeburgerd
Ik gebruik nou al een tijdje cubase sx3 in combinatie met VST's van NI, namelijk kontakt 2, battery 2 en absynth. Absynth gebruik ik nauwelijks maar de andere 2 wel. Wat ik nou wat minder aan deze vst's vind is het gebruiksgemak: je kunt bijvoorbeeld niet scrollen door je library met je gewone muis scroll enzo, dat soort kleine dingetjes. Het ziet er wel gelikt uit, maar ik heb liever iets wat makkelijk werkt en er wat minder uitziet (zoals cubase zelf).

Ik vroeg me nou af wat goeie alternatieven zijn. Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik er met de search of google niet uit kom. Aangezien ik het gebruik van cubase goed vind, zat ik te overwegen om bijv. Groove Agent 2 voor drums (ipv battery) en misschien HALion voor andere samples (ipv kontakt). Ik weet dat er een heleboel gratis vst's zijn maar ik zou graag weten wat de beste mogelijkheden zijn, en of ik er wel op vooruit ga tov battery en kontakt.

Of vraag ik nou te veel :W

bedankt voor jullie meningen! :dj:

Voor je drums zou ik zeker bij de battery blijven.
Mocht je nog wat anders zoeken voor je drums dan zou je de
spectrasonics stylusRMX kunnen proberen.

misschien v-station is ook errug goed! en trilogy voor goeie bas geluiden en voor drums gewoon lekker sampelen en via hallion in qbase gebruiken8>

Voor de drums zou ik zeker even naar deze optie kijken:

http://www.fxpansion.com/product-guru-main.php

Ik heb een tijdje de Demo geprobeerd en vind het echt een lekker programma.Je hebt er in iig heel snel drumtracks mee gemaakt.
Op de individuele drumgeluiden kun je ook een hoop verschillende fx en filters loslaten.
Hij heeft een eigen stepsequenser of je kunt die van Cubase, Sonar, etc gebruiken.

Ik zou zeggen probeer de demo ff.....

Greetings van Defaulty

bliepbliep bedankt voor je reactie, maar ik kende die site al. Probleem voor mij was dat het er zoveel waren, en ik niet de tijd heb ze allemaal uit te proberen. Heb je nog aanraders van de gratis vst's die jij bedoelt? 8D

en defaulty, bedankt ik zal die eens gaan proberen :okdan:

Back