Synthedit, ronddraaiende knoppen

RPH

Ouwe rot
Hoi,.. ik heb dit net ontdekt ..(15min. geleden) , voor de mensen die al een beetje met de "rotating knobs" aan de slag zijn geweest (grafisch) en een snellere methode zoeken om een mooie geanimeerde knob te knrijgen.

Dit zal wel even slikken zijn voor iedereen die er nog niet naar gekeken heeft ( of gewijzigd).

iedereen wil graag z'n eigen gemaakte "rotating knobs" voor in synthedit,..

Gebruik flash om je knob te maken,..
je kunt heel makkelijk een flash-animatie maken van een cirkel met een wijzertje erin die bijna helemaal rond draait( of je eigen ontwerp uit photoshop/paintshop)...zoals alle knobs in synthedit.
Gebruik daarvoor iets van 50 tot "weet ik veel" ..120 frames voor de animatie ...
Wanneer die goed is geanimeerd (zie het orginele knob.bmp om te zien hoe die hoort te draaien ..begin om 3uur!) exporteer 'm ongecomprimeerd als .swf

.swf kun je niet in synthedit of photoshop of paintshop inladen,.hij zal geconvert moeten worden naar bitmap!

swf2avi 0.3
Size: 465 kbyte, Type: freeware

swf2avi is a tool to convert or batch-convert Flash/Shockwave movies (swf) to bitmaps, bitmap-sequences (bmp, jpg) or videos (avi). swf2avi includes and executes all required movies and ActionScripts while converting the swf movie.

http://www.swftools.com/tool-details.php?tool=7664294067

dit programmatje convert de boel wel (wel even help doorlezen he)

Daarna moet zelf even de plaatjes goed in 1 bmp zetten. Het masker van ervan moet je ook zelf even doen..kan het niet zo even uitleggen ... :)

Veel plezier!

mzl !

Laatst gewijzigd:
er is een tooltje om dus al die bmptjes in 1 file te krijgen... masking naja of je dat wil is aan jezelf ik heb het weggelaten voor mellorack.

overigens gewoon 1 strip gemaakt in kleur. daarna kleurfiltertjes gebruikt in fotosoep voor andere kleur button. de reeks ff als kleine button ofzo opgeslagen klaar;) en heb idd flash gebruikt ja...

Origineel geplaatst door Slipperman
er is een tooltje om dus al die bmptjes in 1 file te krijgen...

welk tooltje is dat dan? . . . kun je ons de link geven of de naam van het tooltje hehehe (zou handig zijn)

tnx mazl!!

;)

flash...

voor als je het helemaal netjes wilt doen:

- maak een movie aan van een X aantal frames
- in de eerste teken je idd een circle met een wijzer/pointer/streepje (whatever you may call it)
- copier dit frame naar posite X+1
- creeer nu een motion-tween tussen deze 2 frames (counter of clockwise naar gelang)
- verander frame X in een key-frame
- verwijder frame X+1
- exporteer naar bmp

waarom 'moet' dit zo? wel, het eerste en laatste frame waren exact gelijk wat inhoud dat de animatie ff stopt op dat punt, want we dus doen is het laatste frame weer weghalen om zodoende een perfect loopende anim te creeren...

...is dit wel synth gerelateerd eigenlijk...?!

ok,...vergeet flash ...ik heb net met bryce4 een goede animatie gekregen ( vet 3d!!) van een roterende knop.
ik heb de animatie gesaved als een bmp reeks en die reeks in photoshop geknipt naar het juiste formaat( 32x32 ).
(je kunt actions gebruiken om het process wat makkelijker te maken)
Stop de verkleinde 32x32 plaatjes die je dan overhoud in een nieuwe file van 32x1248 ... dat zijn 39 plaatjes :D ..en geen achtergrondkleur gebruiken ( transparant houden)!!
ik heb 39 gebruikt...het orginele .png bestand heeft volgens mij 25 posities ... ff controleren hehe..
save het uiteindelijk resultaat via de "save-for-web" optie als een transparante .png ( naam : knob_med.png )
en zet 'm in je eigen skin folder.

synthedit opstarten en je skin inladen.... kies een slider en zet 'm op knob via "properties".

ps: check het orginele knob_med.png voor de start- en eindpositie van de knob!

ben zelf ook nog wat aan het experimenteren maar het eerste resultaat mag er zeker zijn ...nu al beter dan flash!!

mazl:peukie:

Origineel geplaatst door 6 trak
flash...

voor als je het helemaal netjes wilt doen:

- maak een movie aan van een X aantal frames
- in de eerste teken je idd een circle met een wijzer/pointer/streepje (whatever you may call it)
- copier dit frame naar posite X+1
- creeer nu een motion-tween tussen deze 2 frames (counter of clockwise naar gelang)
- verander frame X in een key-frame
- verwijder frame X+1
- exporteer naar bmp

waarom 'moet' dit zo? wel, het eerste en laatste frame waren exact gelijk wat inhoud dat de animatie ff stopt op dat punt, want we dus doen is het laatste frame weer weghalen om zodoende een perfect loopende anim te creeren...

...is dit wel synth gerelateerd eigenlijk...?!

vriend van me is wel goed met flash ...heeft mij ook dat wat je zei laten zien...en zag er toch niet super uit,en mensen die niet goed zijn met flash kunnen dit volgens mij niet zo ff uitvoeren hehe . . maar, tnx for the tip!!

en,..ja dit is synth gerelateerd : synthedit gerelateerd :D wie wil nu niet z'n eigen knobs en sliders voor z'n gebouwde synth?? ik zeker wel :D

met flash gaat het vrij eenvoudig, het is even de draai te pakken krijgen, maar daarna supersimpel
je kan dan bijvoorbeeld ook:
3dsmax files inladen ;) enzo :)

Origineel geplaatst door RPH
vriend van me is wel goed met flash ...heeft mij ook dat wat je zei laten zien...en zag er toch niet super uit,en mensen die niet goed zijn met flash kunnen dit volgens mij niet zo ff uitvoeren
dan moeten mensen die niet zo goed zijn er beter in worden...
flash is en blijft een machtig pakket en ook uitermate geschikt als 'teken' programma...

maar goed... succes met de knoppen en hopelijk zien we binnenkort een creatie met die befaamde knoppen van je ;)

http://members.lycos.nl/synthedituser/ .......page : effects ...onderaan :D

De eerst roterende knop die ik heb gemaakt ....ik heb 'm als VST effect gecompiled in Synthedit, maar het doet verder niets. Het is een test voor iedereen om te bekijken...

Ik heb er 25 frames voor gebruikt, net als het orgineel "knob_med.png" ...de kleur van de knob enzo is nog niet goed.
Daar werkt ik nog aan ...het is een eerste test die ik wil delen met iedereen ;)

check it out !!

Laatst gewijzigd:
grappig gedaan alvast...

btw: 6 heeft nog 1 goede tip voor je... check pb ;)

pb ? wat is dat....

DIT is je PB... Persoonlijke Berichten... of terwijl je SF mailbox ;)

hehehe,...dank je ( zag wel meteen het prive berichtje in m'n email box verschijnen..dacht ff niet na :confused: )

mazl! bedankt voor de tip!

Laatst gewijzigd:
ik heb er nog 1 bijgemaakt :D ....een gekleurde :) van groen naar rood ... http://members.lycos.nl/synthedituser/

onder effecten : testknob2

om te kijken of ze lekker roteren heb ik er midi CC aan gekoppeld nr 1,2,3,7,10

lijkt wel tof wanneer ze alle 5 automatisch roteren 8o)

Origineel geplaatst door Slipperman
leuke site... alleen zo leeg...

hehe,..ja ik weet het.. moet er nog aan werken

bedankt voor 't checken van de site, updates komen eraan wanneer ik tijd heb!

klopt... in vergelijking met jouw'n site wel...
daar staat zelfs nog informatie buiten het beeld dat niet eens voor elke bezoeker bereikbaar is... 8o)

mja wie draait er dan ook 800x600
bende zowat blind ofzow;)

[offtopic]

Slipperman,

leuke Avatar trouwens. Alleen vraag ik me al een tijdje af welke van de 2 jij nu bent? :engel:

[/offtopic]

Back