[techno] vacuum

barn

Detroit nerd
een trekje...

uitgangspunt was om iets neer te zetten qua geluid, waar je niet achter komt hoe het in elkaar steekt...

plus natuurlijk een gevoel/sfeer neerzetten...

sounds uit de mono/poly, beetje effecten en sample truckjes uit mijn asr-10, en een laatste subtiele sound uit mijn kersverse microwave...

laat hem nu even liggen, ik vind hem demo-waardig zo...

vacuum.mp3

:mexico:

Laatst gewijzigd:
:koffie:

ben ook nog benieuwd of een masteraar hier nog wat energie/dynamiek kan toevoegen?

Ik vind het een erg lekkere track hoor :okdan: Doet me ergens een beetje denken aan Robert Hood zijn producties. Lekker vage geluidjes, en loopt lekker door. Ik had zelf die clap IETSIE zachter gedaan, maar dat is persoonlijk denk ik. Ook vind ik die ridecymbal wat te hard...Verder een top trackie :okdan:

Lekker trekkie! Dat melodietje wat er rond 0:40 in komt klinkt goed! Ik vind ook dat de Cymbal wel ietsje zachter kan. Jammer dat er geen hardere kick in komt. Lekkere dromerig door de pads ook.

Tim

hoor her en der wat tikjes; volumes mogen ook iets beter worden afgesteld (zie comments hierboven) Het idee achter deze track is iig erg dope... Kek wazige sounds die je helemaal in een trip kunnen doen geraken :P

jerzz

-mooie geluiden !
-een track waar je ff aan moet wennen want de 2e keer luisteren vond ik hem beter dan de eerste keer.
-het abrubte einde vind ik mooi maar ik zou die laatste maten vaker herhalen voor dat je stopt.
-iets meer climax/anti-climax door het hele stuk
-de afwisseling die je met de handclaps of cymbals maakt vind ik vaak te kort.
-de eerste maten zijn een beetje vaag.
-het hele stuk kan best iets langer (geen andere patterns maar alles uitelkaar trekken)

alles positief bedoeld hoor !!

Klinkt cool, al ben ik toch wat meer gecharmeerd van je vorige nummer. Ik vind namelijk dat bellen geluid nogal onrustig,,, ongebalanceerd. Die strings zitten er wel lekker in, lekker verweg.

Wat de drums betrefd sluit ik me aan bij de vorige reacties.

Probeer iets meer na te denken over je drumsound,
wil je echt kletsende jeff mills achtige beats. of wil je juist dat de beats in dienst staan van de muziek....

Ik denk dat je beter voor het laatste kan kiezen.

ja, ben het eigenlijk wel eens met iedereen...

klap, vooral de snelle klap mag ietsjes minder...
de cymbal, doch ik wel van harde cymbals houd, mag iets minder...

en de kick zuigt... vind ik het moeilijkst om die een beetje goed te krijgen, passend bij de rest zeg maar...

denk dat ik nog een re-edit ga maken en probeer dan meer energie erin te bouwen... meer focussen toch op het ritme van het vage geluid plus bassline... en meer focussen op de kick... op andere geluidsbronnen klinkt ie helemaal als een natte krant...

ben nu ook weer met iets vaags bezig, wat ik echt niet kan benoemen... ook niet of ik het nou goed vind of niet... misschien zet ik vanavond ff wat online...

goed bezig barn! je doet je eigen ding.
De ideeen zijn goed, en de sound is ook apart.
Maar verder ben ik het eens met bovengenoemde commentaar en je eigen conclusie.
Ik vond de mix van deze track vermoeiend om naar te luisteren, maar ik weet niet precies waarom, dus lijkt het op teveel compressie (op de drums).
Maar verder: vooraldoorgaan :dj:

ja, ik ga toch wat meer aandacht besteden, meer leren van het mixen... ik vind het moeilijk om de energie erin te krijgen en te behouden... vaak klinkt de energie beter over mijn koptelefoon bijvoorbeeld dan over mijn monitoren, terwijl ik wel duidelijk gedetaileerder hoor op m'n monitoren, maar wel iets teveel laag voor zover ik mijn monitoren ken...

oversturing over mijn Mackie CFX klinkt ook niet zo mooi/energiek... maar als ik mijn pioneer djm600 overstuur klinkt het al veel beter... :stupid:

en wat compressie betreft, ik gebruik helemaal geen compressie... nog niet echt de middelen voor, en past nog niet in mijn werkwijze... (heb het namelijk wel op mijn asr-10 zitten natuurlijk), maar krijg binnenkort een reel-II-reel tape-recorder, en hoop dan wat warmte/compressie/mooie oversturing van tape te krijgen, waardoor mij eindmix wat beter klinkt sowieso... ben ook huiverig dat er heel wat kwaliteit verloren gaat door mijn mini-disk...

oeh, klinkt lekker ingehouden zeg!

hou ik wel van. Voor mij hoeft die clap nie harder, maar die kick mag wel wat meer hebben en die cymbal wat minder, maar das al gezegd..
Maar lekkere onderwaterbubbeltjes enzo verder hoor

Back