Midi thru

sander

_
Waarom wordt er door fabrikanten toch op een midi thru uitgang bezuinigd.
Ik snap het gewoon niet. Dat lijkt me toch een kleine moeite??

Iemand nog aanraders voor een midi thru box. Dus 1 midi in en bijv 4 outputs.

Zelf heb ik een philip Rees V10 - 1 in 10 thru. Dat werkt echt fijn.
het ding heeft een ingebouwde voeding dus met een normale stekker eraan (zo'n smalle die ook aan leeslampjes zit meestal).

-C-

Origineel geplaatst door C738
het ding heeft een ingebouwde voeding dus met een normale stekker eraan (zo'n smalle die ook aan leeslampjes zit meestal).

-C-

Yep....zo 1 had ik ook...:D

Origineel geplaatst door C738

-C-

deze heb ik ook toppie apparaatje, nooit problemen mee!

2ehands kan het nog wel eens meevallen reken op een paar tietjes hooguit.

-C-

ik heb zelf een midiman midi thru 1 x in 4 x uit, en die bevalt me prima. Kan je zonder voeding gebruiken, want volgens de handleiding geven de meeste midi apparaten net zoveel kracht als gevraagd word aan de uitgang, maar als het niet goed werkt kan je er ook een adapter aan hangen. Ik gebruik hem zonder en nooit problemen mee gehad:)

Ik gebruik een MIDIMAN Thru 3x8, wél met adapter want zonder had ik wel eens problemen.

Is er eigenlijk een waarneembaar verschil tussen gebruik van een Thru box (dus tussen je MIDI out en apparatuur) en een MIDI interface (bijv. Midex-8 ) en daar direct je apparatuur op aangesloten ??

Ik vraag dit omdat ik wel eens wat DENK te horen maar dat heb ik ook wel eens bij tracks op bekende CD's en platen (niet dat dat persé wat zegt).

Anyway.. ?

Umm neen, ik denk soms drumgeluiden net naast de maat te horen (en dan niet bedoeld natuurlijk 8o) ) en vroeg me af of dit misschien een timing probleem zou kunnen zijn. Het gaat dan meer om of je verschil zou kunnen waarnemen tussen MIDI thru box (bijv. 1 in 8 uit) en een MIDI interface die bijv. 8 directe outputs heeft ?

Soms lijken geluiden bijv. ook naast de kick te zitten door het soort kick, etc.. Ik bedoel dan wel echt minimale verschillen dus niet dat je je er direct aan zou kunnen storen als je er gewoon naar luistert.

Anyway.. het was maar een vraag.. :bekdicht:

Back