[Roland] Nadelen van de 303

TraiZor

Ouwe rot
Iedereen op dit forum prijst de TB 303 de hemel in.. maar ik heb ergens wel eens gelezen dat de 303 helemaal niet zo'n utopie is dat menigeen denkt. Dat de 303 zo duur is weten we allemaal.. maar hoe zit het met de andere nadelen? Klopt het dat de 303 op batterijen werkt, en dat er een hoop bugs in zitten?

Re: Nadelen van de 303

Re: Nadelen van de 303

Het enigste nadeel vind ik dat de sequencer zo "niet-gebruiks-vriendelijk" is...

maar ja, dat is misschien ook wel weer net de charme...

Hij werkt overigens op batterijen, maar heeft uiteraard ook gewoon een adapter aansluiting. Je hebt de batterijen wel nodig om de 303 je sequences in het geheugen te laten vasthouden.

equate

Laatst gewijzigd:
Dat zijn juist de karakterestieken van de 303, en daarom klinkt hij ook als geen ander...

tja, en wat zijn design bugs?

Er wordt wel es beweerd dat het filter eigenlijk een 24db/Oct. filter had moeten zijn, maar een 18dB/Oct geworden is...

Waarschijnlijk heeft de Roland designer gewoon van zijn baas de opdracht gekregen het ding zo geodkoop mogelijk te maken, en daarom dus bepaalde concessies gedaan.

equate

een bekende "bug" is natuurlijk dat de sync aansluiting wel een swilt haperen omdat die niet echt lekker op het board vast zit...

tsja, en de knopjes zijn onhandig klein, maar dat is niet zo erg. wel erg zijn de kleine druktoetsjes die onhandig zijn omdat je ze wel erg vaak per ongeluk 2x intoetst terwijl je maar 1x wilde.

voor de rest klinkt ie wel uniek natuurlijk!

Ik heb dit weekend in de Keyboard van september 1982 gekeken en daarin wordt voor het eerst over de 303 en de 606 gesproken. Over de 606 nemen ze nog de moeite om 1 kolom vuil te maken. Over de 303 zeggen ze alleen dat het niet de moeite waard is om daar iets zinnigs over te schrijven!!!! En dat ze allebei 395 dollar kosten.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb dit weekend in de Keyboard van september 1982 gekeken en daarin wordt voor het eerst over de 303 en de 606 gesproken. Over de 606 nemen ze nog de moeite om 1 kolom vuil te maken. Over de 303 zeggen ze alleen dat het niet de moeite waard is om daar iets zinnigs over te schrijven!!!! En dat ze allebei 395 dollar kosten.

Scannen?

Origineel geplaatst door schaapje
...wel erg zijn de kleine druktoetsjes die onhandig zijn omdat je ze wel erg vaak per ongeluk 2x intoetst terwijl je maar 1x wilde. ....

dan zijn de knopjes versleten, dat ligt niet aan dat ze zo klein zijn

Origineel geplaatst door Boost303
Het grootste nadeel van de TB303 vind ik dat de potmeters niet meer draaien nadat je vriendin er een vol glas apfelkorn overheen heeft geflikkerd

staat niks over in de handleiding dat dat niet mag volgens mij?
gewoon roland aanklagen! krijg je vast je geld terug:confused:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Menig journalist is volgens mij op zijn bek gegaan met recenties van 303/808/909 dozen.

Greetz,

Yawgmoth

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Menig journalist is volgens mij op zijn bek gegaan met recenties van 303/808/909 dozen.

Dat is niet helemaal waar.
Ze werden beoordeeld op wat ze zouden moeten toen.
Oftewel die gasten beoordeelde de 303 als bassbegeleidingsapparaat voor gitaarspelers.
En volgens mij was de 808 niet echt een mislukking toendertijd. Werd namelijk door duizend en 1 grote artiesten gebruikt en is op menig hit te horen.
En dat begon al vlak na dat ie uitkwam.

Origineel geplaatst door sander

En volgens mij was de 808 niet echt een mislukking toendertijd. Werd namelijk door duizend en 1 grote artiesten gebruikt en is op menig hit te horen.
En dat begon al vlak na dat ie uitkwam.

LLcoolJ hiphop!

LLcoolJ hiphop!

Inderdaad! Toevallig vanavond nog z'n eerste album "Radio" gedraaid. Those good ol' days... ;{

ik weet wel dat je deze apparaten beter op battarijen kan laten draaien dan met een adaptor want de voeding heeft meer kans om stuk te gaan met adaptor (heeft iets met voltage van deze tijd te maken)
nog een nadeel de potmeters zijn niet zo snel meer te vinden en natuurlijk meerdere onderdelen maar dat heb je met die vintage apparatuur en als je wat vind kost het stervens duur

ik weet wel dat je deze apparaten beter op battarijen kan laten draaien dan met een adaptor want de voeding heeft meer kans om stuk te gaan met adaptor (heeft iets met voltage van deze tijd te maken)

Bij de meesten draaien ze op een adapter en dat gaat al prima. Voltage van deze tijd is volgens mij hetzelfde als 100 jaar geleden... 8)

ik bedeol 9 volt is 9 volt...

12 jaar oude thread, whoa

^ 1 minuut oude reply, whoa

Back