Mijn virus doet niks meer

emkedouwe

Doorgewinterd lid
Een paar dagen terug waren al mijn user patches opeens leeg toen ik mijn Access Virus A aanzette. Alleen de fabriekspatches maakten nog geluid. Ik dacht misschien helpt het als ik een OS update doe. Dus ik download de laatste update (2.8) voor mijn virus en installeer m op de virus. Nadat het midi file helemaal is afgespeeld vraagt de virus of ik het wil opslaan dus ik druk op store. Na een tijdje komt er te staat "Programming complete" en daar onder een code wat lijkt op: "FF 00 KK". Verder gebeurde er niets. Dus ik denk misschien moet ik hem opnieuw opstarten. Ik zet hem uit en aan en mijn scherm blijft helemaal leeg. Er gebeurd verder niets en ook de LFO lapjes blijven continue branden.

Kan iemand mij helpen ???

Hoi!!

Ik denk dat je best de winkel waar je je virus gekocht hebt contacteerd of de mensen van access zelf(www.virus.info) daar ik een vermoeden heb dat ie helemeel naar de zak is en opnieuw moet geflashed worden!

Veel geluk!
Vincent

misschien zat er wel een virus in. ;)

(flauw, ik weet het)

"FF 00 KK"

Dat roep ik nou ook altijd als het volledig om zeep is :duivels:

Sorry, kon het ook ni laten :kont:

Ik had ook zoiets, met access gebeld, die zeiden dattie terug moest naar de fabriek. Daar had ik geen zin in dus ben ik terug gegaan naar waar ik m had gekocht, probleem uitgelegd en een nieuwe meegekregen. Het was trouwens idd. een flash-rom probleem....

Mm jah, het probleem is dat het een 2e hands is. Dus ik kan niet terug naar de winkel gaan. Zo ik nog bij de distributeur in Nederland kunnen vragen ?

Ik raad je aan je in te schrijven op de mailing lijst van access (te vinden op de access site) en daar is na te vragen of je zelf niks kan doen, anders vrees ik dat je inderdaad bij een verdeler van access producten langsmoet, die zal hem dan opsturen, terugkrijgen en je een vette rekening presenteren ;{

Je kan het beste naar de customer support van de fabrikant mailen of naar de importeur. Vaak weten ze een oplossing of doen ze een goed aanbod om hem te laten maken.

Met access heb ik nooit echt contact gehad. Met clavia wel en die waren erg behulpzaam.

kan je niet eerst proberen die update procedure te herhalen? of lukt dat niet?

Waarom neem je niet via mail contact op met Access? Ze zijn super behulpzaam daar.

Voor mijn B hebben ze mij vorig jaar zelfs nog geheel gratis een manual toegestuurd. Niets, ga maar een PDF downloaden maar gewoon een net gedrukt exemplaar zoals bij een nieuwe. Dat terwijl ik had aangegeven dat ik de B tweedehands had gekocht.

Ik heb inmiddels ook contact gezocht met Access, maar die verwezen mij weer door naar hun service centrum in duitsland. Daar heb ik nog geen reactie van gehad dus ik wacht af...

Kreeg vandaag een telefoontje uit duitsland. Ze sturen kostenloos een nieuwe flashrom op !! Ik mocht kiezen of ik hem opstuurde en dan moest ik de transport kosten betalen, of zij stuurden een nieuwe flashrom op.
Heel netjes van Access dat ze gewoon kostenloos een nieuwe opsturen.

Nu eens kijken hoe we zo'n ding erin prutsen. Iemand ervaring/ tips ?

Nope, geen ervaring.

Is wel mega tof dat ze de flash gewoon opzenden! Goed om te onthouden.
Die mensen van Access doen echt wat voor hun klanten :-) :-) :-)

*Off topic* *****
Maar als je het ziet zitten om enkele digitale foto's te nemen van de virus zijn binnenkant en een lijst te maken van de grote bouwstenen die er in zitten? :-) (Motorola chips 56xxx chips etc...)
en deze te posten...(ik ben nog al een technologiefreak en weet graag hoe de shit in een zit..:-)
zou ik dat zeker leuk vinden..

Zelf heb ik mijn "virus rack" nog niet oppengekegeld maar dat zal wel es komen.

Voor de mensen die graag es hun synth van de binnen kant zien :-)

http://www.sequencer.de/moogulatorium/synthesizer_chip.html

Thx :-)

Vincent

Origineel geplaatst door emkedouwe
Kreeg vandaag een telefoontje uit duitsland. Ze sturen kostenloos een nieuwe flashrom op !! Ik mocht kiezen of ik hem opstuurde en dan moest ik de transport kosten betalen, of zij stuurden een nieuwe flashrom op.
Heel netjes van Access dat ze gewoon kostenloos een nieuwe opsturen.

Nu eens kijken hoe we zo'n ding erin prutsen. Iemand ervaring/ tips ?

Ik zei het toch! Die gasten zijn echt top :okdan:
Gelukkig zijn er ook nog bedrijven die niet alléén maar aan geld, geld, geld denken.

Er zit vast en zeker een beschrijving bij. Anders hadden ze wel gezegd dat je hem op moest sturen. Als het net als een epromm werkt is het een eitje.

Hoogstwaarschijnlijk te veel anti-biotica gebruikt.
Ga eens naakt op een tochtige galerij staan; mischien dat dat helpt.

Succes,
ISPdeRuiter

Back