Opgepast! rotzooi codecs

Bobby

.com
Yoyo,

wil effe een mededeling doen, handig om weten denk ik toch:
mijn probleem was dat ik geen audio-mixdown kon doen van m'n VSTi MIDI ... ---> "serious error blabla"
In m'n log stond dat de fout optrad in lameACM.acm.
Na wat gegoegel bleek dit inderdaad afkomstig te zijn van een codec pack (meerbepaald Nimo Codec Pack) dat lastig deed.
Uninstall, heropstarten, en audiomixdownen lukt! joehoe :kroon:

Pas dus effe op met je codecs! :smeris:

Origineel geplaatst door bionrg
waarom gebruik je zoiezo een codec bij audiomixdown?

gewoon .wav uncompressed is toch veeeeel beter?

of had je daarbij ook last van die lame.acm?
8D
dat was em net ... ik zou zelf niet weten waarom Cubase (blijkbaar) em nodig heeft om een mixdown naar .wav te doen.
Het is niet zo dat ik dit ergens heb gekozen om die codec te gebruiken hoor. Op de achtergrond zal die ergens om éen of andere duistere reden effe uitgevoerd worden; totaal nutteloos dus.
Maw: bad codec pack. De install integreert z'n inhoud waar ie niets te zoeken heeft blijkbaar :duivels:
een betere uitleg kan ik er niet voor bedenken.

Hiermee wordt gelijk aangetoond dat het erg belangrijk is dat je een "produce-pc" alleen voor het produceren gebruikt. Het installeren van codecs voor het kijken van films, of het uitproberen van de 93ste vage VST kan je denk ik dus beter op een andere machine doen.

ik install ook geen codec-crap op mijn studio pc, daar ik soms wel een film wil kijken (aangezien het geluid denderend is). gebruik ik daarvoor mplayer ( ftp://ftp1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/win32-beta/ ) je hebt dan nooit meer een codec nodig (alles zit ingebouwd in de exe) en de installatie is ook niet aantastend voor je computer, je maakt gewoon zelf een folder en daarin zet je de exe neer wel later even instellen dat ie avi en mpg en bin met mplayer afspeelt.

Back