[SuperWaveP8] Harde Tik en dan helemaal geen geluid

4tune

Stamgast
Als ik de SuperWaveP8 in ene project gebruik, dan hoor ik een harde tik met openen van dat project en heb ik gewoon helemaal geen geluid meer :( Ik ben erg gesteld op de SuperWaveP8 en vroeg me af of iemand anders hier ook last van heeft of heeft gehad. Eerst had ik hier helemaal geen last van en snap niet echt wat er gebeurd is. Ik gebruik Cubase SX 2 en heb al geprobeerd de oude VST engine voor de SuperWave te gebruiken. Alvast bedankt.

bij mij doet die soms ook wel eens vreemd, zoals als ik op play druk dat die ineens heel
mijn systeem extreem laat haperen ook al is er maar 1 plugin ingeladen :S

wellicht een nieuwe versie downloaden en instaleren ?

nou heb dus vandaag maar m'n hele pc opnieuw geinstalleerd zonder het gewenste resultaat :( ik heb zelf versie 1.6 wat op het moment de nieuwste is. Ik heb dus ook deze plugin opnieuw geinstalleerd. Bij de SuperWave is dit een kwestie de dll file in je VST map copieeren. Wordt er nu helemaal gek van. Was nogwel zo blij met deze gratis plugin.

Volgens mij is het een synthEdit probleem. Heb namelijk net ook even de SuperWave Performer gedraaid met exact het zelfde probleem. Weet iemand nog een gratis SynthEdit sintje? Dan ik het daarmee uitsluiten.

mij heeft ie ook nogal kuren als ik aan die knoppen, draai worden ze allemaal grijs :confused: en zie ik niet meer precies waar ik aan draai, geen id waar dat aan ligt.:erm:

Ik had welleens dat oppeens het geluid aan de linker kant zomaar wegviel, ook welleens helemaal geen geluid. Had er op een gegeven moment echt genoeg van en toen is de superwave gewoon de prullenbak ingegaan... Was ook al niet zo kapot van het geluid dat eruit kwam en het editten kan ook makkelijker.. Ik vindt dat een vst synth wel betrouwbaar moet zijn want er is niks irritanter dan dat een nummer waar je een hoop moeite in stopt zomaar oppeens naar de k@#k*#r is.

Ik heb hetzelfde probleem. Wanneer ik bezig ben in Cubase en ik laad een grote project, hoor ik zodra ik mijn nummer afspeel een grote tik. En daarna helemaal niks meer. Vervolgens sluit ik Cubase en herstart hem weer. En er is niks aan de hand.. Volgens mij is dan het project te zwaar voor je computer en stopt je geluidkaart ermee. Maar het ligt niet aan Superwave, ik gebruik hem ook. En ik heb het probleem ook met andere plugins...

hopelijk kan je hier iets mee...

Ik heb ook ellende gehad met enkele (oudere) plugins. De nieuwe VST audio-engine (vst 2.3) is hiervoor verantwoordelijk (niet compatibel met sommige oudere plugins). Staat ook gewoon heel eerlijk ergens in de manual vermeld trouwens. Ik moet er wel bij zeggen dat ik SL gebruik (=helft !! van de prijs van SX en surround-geneuzel heb ik echt niet nodig...). Ik heb oa problemen gehad met de PPG Wave-plugin en enkele oudere TC Native-dingen. Gelukkig installeer ik altijd alles altijd één voor één en doe ik volledige tests in alle programma's die ik gebruik, voordat ik besluit of ze op het systeem (mogen) blijven. Voor mij dus voorlopig helaas geen PPG meer, tot er een update komt ofzo. De TC-Native-plugins had ik niet helemaal legaal, dus daar mag ik eigenlijk niet over klagen...
Mijn ervaring is eigenlijk ook wel dat de meeste gratis (synthedit) plugins toch niet echt stabiel te noemen zijn. Ik installeer dan ook nooit al die Interface-demosoftware, voordat ik er 100% zeker van ben dat ze stabiel draaien en geen 85% van je CPU nodig hebben (dwz: eerst testen op de internet/huiskamer-pc).

Origineel geplaatst door JaDeX
Volgens mij is dan het project te zwaar voor je computer en stopt je geluidkaart ermee. hopelijk kan je hier iets mee...

Ik heb een test gedaan door m'n project zeer klein te houden en toen de superwave er in te zetten. Helaas zonder resultaat. Ook heb ik andere asio drivers geprobeert ook zonder resultaat.

Origineel geplaatst door rejo
Ik heb ook ellende gehad met enkele (oudere) plugins. De nieuwe VST audio-engine (vst 2.3) is hiervoor verantwoordelijk (niet compatibel met sommige oudere plugins). Staat ook gewoon heel eerlijk ergens in de manual vermeld trouwens.

Er is een optie in Cubase om de oudere VST audio-engine te gebruiken. Old behavior of zoiets dergelijks. Deze heb ik gebruikt en de tik blijft met als resultaat geen geluid meer. Het vage van alles is, is dat ik hem eerst zonder probleem wel heb kunnen gebruiken.

Origineel geplaatst door 4tune
Het vage van alles is, is dat ik hem eerst zonder probleem wel heb kunnen gebruiken.

Welke wijzigingen heb je toen aangebracht??? Kan best zijn dat je daarna ergens een verkeerde instelling hebt gekozen...

Heeft iemand ook last van de cc nummers die het niet doen in cubase sx?
Ik heb WEL in de CC list gekeken hoor, maar hij pakt hem gewoonweg niet?

Back