Genesis gear

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Gebruikte gear tijdens het Live at Knebworth concert, voor de nummers Mama, Throwing it all away. Leuke setup, met de nodige waterdruppels erop :halleluja

Attachments

• image5 (medium) (custom).jpg
    image5 (medium) (custom).jpg
    26,4 KB · Bekeken: 229
pic2

Attachments

• image6 (medium) (custom).jpg
    image6 (medium) (custom).jpg
    30,9 KB · Bekeken: 182
pic3

Attachments

• image8 (medium) (custom).jpg
    image8 (medium) (custom).jpg
    26,1 KB · Bekeken: 188
pic4

Attachments

• image9 (medium) (custom).jpg
    image9 (medium) (custom).jpg
    25,2 KB · Bekeken: 169
pic5

Attachments

• image11 (medium) (custom).jpg
    image11 (medium) (custom).jpg
    28 KB · Bekeken: 180
Maar wat zien we daar nou precies staan?

pic6 zo nu eerst :koffie:

Attachments

• image12 (medium) (custom).jpg
    image12 (medium) (custom).jpg
    31,5 KB · Bekeken: 180
Koren op de molen van Slipperman! 8)

Het staat misschien in een verkeerd topic nu ik het goed zie. Sorry!

De setup van tony is de zelfde als van de invisible touch tour...

Hij heeft voor hem de synclavier NED (versie 2) met daaronder de DX7 die enkel als master werd gebruikt. Rechts de CP70M piano van Yamaha (met midi dus) met daarboven op de Emulator 2 HD versie. Links van hem een Arp quadra met daaronder een SC prophet 10.

8er hem een groot mengpaneel met daarop midi modificaties van Lexicon. In zijn rack Yamaha REV7, Akai S900, Lexicon delay, Lexicon chorus en Super Jupiter module en ook nog een TX816 en de een of andere midi patchbay vermoed ik...

Ik geloof dat de setlist van knebworth uit:
mama
Throwing it all away
en een medley bestond waarbij dit ook de enigste keer was dat de solo muziek van tony banks live werd gespeelt door tony zelf (shortcut to somewhere)

Dit is gebruikt:

Mama:
Synth lead uit de Synclavier
De organ patch ergens in het midden uit de Prophet 10 bestuurd door de DX7
Koto patch (nummer 2) op de Emulator 2
Arp quadra voor de synth bass (dat hele tijd tikkende ding). (Of door de arpeggiator gedaan of door de LFO op trigger mode te zetten met een saw golfvorm en een rate waarde toe te kennen in het juiste tempo)
Prophet 10 is in unison mode gebruikt voor die basstone die eronder zit.

Throwing it all away:
CP70 voor de piano
Synclavier voor de synthstring
DX7 (TX816 dus) voor de onderliggende stringpad en de andere lead die erin voor komt.

Turn it on again medley:
CP70 piano voor de piano sound.
Ken deze versie niet echt maar afgaande op wat ik er van herriner is dat de brass die dan gebruikt zou moeten worden uit de emulator komt en dat tony met links dan nog een synthbass speelt op de DX7...

Overigens de andere synth die nog gebruikt word is de Moog Taurus 1 en 2... (staan naast elkaar. worden door daryl stuemer en mike rutherford bedient.)

Wat ik overigens MIS op deze setup is de SDS7 trigger kit die op de CP70 zou moeten staan (welliswaar andere kant natuurlijk). Zou kunnen omdat tonight tonight tonight niet gespeeld werd.
Verder mis ik ook een Linndrum tenzij die een andere plaats heeft gekregen. Die was noodzakelijk voor mama en throwing it all away.

Hihi, je weet het nog beter als Tony zeker. ;)

Slipperman, :halleluja

Staat die trigger niet rechtsbovenop de Emulator?

En de medley bestond uit:
Turn it on again
Everybody needs somebody to love
Reach out, I'll be there
Pinball wizard
Turn it on again - reprise

Muzikaal vond ik Everybody en Reach out erg leuk bedacht, maar qua uitvoering: het swingde het niet echt. Zeker als je het naast de overige nummers zet. Maar goed, my personal two cents. De rest is natuurlijk wel erg erg goed.

:dj: Heb hier de DVD's; best aardige shit. Vooral Phil Collins, Status Quo en Eric Clapton met Dire Straits (in afgeslankte vorm welliswaar) is super!

ey Slipperman, ik zit nog eens te kijken; volgens mij komen die lage tonen niet van Tony Banks, maar van de bassist; zie het plaatje met de bas-synths? Of bedoelde je dat ook?

winderig en nat ook :W Je ziet Phill Collins op een gegeven moment bijna van het podium waaien. :dubbel:

Origineel geplaatst door Slipperman
Overigens de andere synth die nog gebruikt word is de Moog Taurus 1 en 2... (staan naast elkaar. worden door daryl stuemer en mike rutherford bedient.)

Wat ik overigens MIS op deze setup is de SDS7 trigger kit die op de CP70 zou moeten staan (welliswaar andere kant natuurlijk). Zou kunnen omdat tonight tonight tonight niet gespeeld werd.
Verder mis ik ook een Linndrum tenzij die een andere plaats heeft gekregen. Die was noodzakelijk voor mama en throwing it all away.

Wat er naast de Taurus1 staat is geen Taurus2! Mike Rutherford gebruikt een Taurus2 controller gekoppeld aan een Moog Source. Het pedaal naast de Taurus1 is waarschijnlijk ook een midicontroller (één octaaf). De Taurus2 heeft 1,5 octaaf...

P-five

Origineel geplaatst door P-Five
Wat er naast de Taurus1 staat is geen Taurus2! Mike Rutherford gebruikt een Taurus2 controller gekoppeld aan een Moog Source. Het pedaal naast de Taurus1 is waarschijnlijk ook een midicontroller (één octaaf). De Taurus2 heeft 1,5 octaaf...

P-five

helaas mike heeft wel degelijk de taurus 2 gebruikt. Doet hij al zeker sinds het begin ook. De moog source kwam pas in 1992 mee op tournee en is ook toen gebruikt. Voor de rest nooit.

Tony banks heeft zelf verklaard (geloof in de SOS over de prophet 5 en de prophet 10) dat de lage bass dus wel degelijk de prophet in unison is. Hoor je ook goed op archives 2 waar een demo tape (lees jam) staat van mama...

Ik ben helaas geen tony, weet het niet beter, weet het net zo goed als hij...

Die trigger op de emulator is van lexicon en is een bediening voor wat was het een tape dinges ofzoiets? Had ik thread over geplaatst om dat ding te identificeren. Tis iig een lexicon controller. Johnny Busca weet wat het is...

Neem aan dat dit in 1990 was? TOen is wel degelijk tony banks' shortcut to somewhere gespeelt aangezien er geen andere gigs waren in die tijd die zo groot waren/. (enkel een mtv performance die weinig voorstelde)

Dat met die medleys dat was een trend van hun. Begonnen ze in 1983 met de mama tour mee en dan in 1986 hadden ze aardig wat toegevoegd. Reach out and I'll be there klinkt op de IT tour iig wel vet. Die taurus laat het echt lekker klinken vind ik maar goed weet niet hoe het in 1990 klonk. heb die show nooit gezien (ja toen ik 4 jaar was ghehe)

Dat die controller geen taurus 2 is dat zou kunnen weet niet hoeveel pedalen die had. Moog taurus 1 staat er iig wel bij :) Kan ook andere controller zijn. Voor de phil collins 1990 tour zag het er overigens ook het zelfde uit voor bassist Leland Sklar... Maar goed.

In mama doet daryl pas bij de drums mee met spelen. Op een basgitaar kan je denk ik niet een saw achtige lead maken die je dan netjes een paar minuten aan houd en vervolgens weer laat in en uitfaden... Kan je wel op de prophet. Vergeet niet de prophet is een prophet 10 dus 2 kanaals...

Ik zal aan een vriend van me vragen of die tony banks nu toen dat nummer bracht want begin nu zelf te twijfelen eigenlijk... Kan me niet herinneren dat genesis mee deed aan live aid. Geloof alleen collins zelf...

En idd die view vanaf het podium. Zijn ze wel gewend. In 1978 stonden ze al op knebworth met de mirror tour... En in 1992 stonden ze er weer (is toen live in nederland uitgezonden. 2 augustus. 1 augustus was gecancelled).

Genesis is wel wat gewend ;) In 1987 4 nachten wembley helemaal vol gekregen.288000 mensen per dag. dus dat maal 4. Bijna 1 miljoen mensen die kwamen kijken... en dat is dan 4 nachten wembley. Die tour duurde van september tot augustus zonder pauze... (wat bij de WCD tour wel was. 60 stadium shows. 2 maanden rust. Daarna nog UK tour in de zalen als earls court)

Genesis heeft zelf geen bassynths gebruikt. Als je die korte zwarte basgitaren bedoelt (of gewone gitaren ook) dat zijn steinberger gitaren. Zijn gewoon normaal electrisch...

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Dit moet echt kicken zijn

Dat doen is GOD. Vind ik.

Jammer dat Genesis de meeste saaie band ooit is, qua rock & roll, waarschijnlijk zat Banks intussen te denken dat het toch wel koud was, dat die regen op z'n gear kon komen en welk boek hij ook al weer aan het lezen was. ("wat doen al die mensen daar toch?") :D

Ik las trouwens een interview met Phil Collins in Revue (ja, sorry, die kwam ik tegen...). Wat een Judas zeg... Vroeger briljant drummen, nu Disney-soundtracks maken en zeggen dat dat in feite net zo moeilijk is als de vroege Genesismuziek! Wel alle... :(

Wel gaaf: hij was iets positiever over een reünie dan vroeger. Banks, Rutherford en Collins willen wel (en dan Collins weer puur drummen), alleen Gabriel niet zo nodig, maar hij is minder negatief. Hij ziet het nu als een soort ouderwets kerstdiner (waarbij Collins zich afvroeg of hij daarmee de gezelligheid of het verplichte bedoelde...). Alleen mis ik in dat verhaal een beetje de naam van Steve Hackett... :confused: Als ze dat doen vind je mij in ieder geval in een slaapzak voor het postkantoor! :)

Back