Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door bobaphat
24/96 khz en super geile os implimentaties
Origineel geplaatst door mono-poly
Een z4/z8 lijkt me best wel goed om lekker van bv een oude klassieke synth dingen te samplen
Het is idd wel een beetje zonde als je een 16bit 44.1khz cdtje inlaad
Origineel geplaatst door d.b.1
je vat hem volkomen
en ik zou terug AKAI kopen als ik morgen brokken had. Zoniet, een EMU Ultra komt er zeker bij in de toekomst voor zijn soort klank.
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Waar ga je van sampelen dan ?...16 bit CD's ?
Of ga je pokke-dure 24bit format CD'roms kopen en gebruiken waarvan je uiteindelijke master 16 bit moet zijn om het op Jantje's Modaal cd player te kunnen spelen ?
En vergeet niet : in geval van brute pech kan je garantie wel vergeten. De importeur kijkt nl. serienummers na indien het om garantie gevallen gaat.
Verder is het wel een goede keuze als apparaat, maar ik zou inderdaad ook eerder uitkijken naar een 5000 met flink wat opties zoals voldoende geheugen, FX bord, USB poort, 16 outputs,voice card...en extra geld stoppen in een flinke SCSI schijf voor data opslag. Dan kan je namelijk ook nog eens 8x2 tracks audio streamen.
Hoe dan ook : fijn dat u voor Akai kiest. Het zal u niet berouwen. Het zal snel duidelijk worden wat de voordelen van hardware sampling zijn. Ik gebruik mijn S5000 namelijk als extra 16 hardware outputs voor Logic audio of
als AD convertor bij opnames. Way beyond de kwaliteit van de meeste soundcards !
Daar zijn de Sigma Delta 128 bit chipjes natuurlijk de oorzaak van.
Nee, ik kan mij helemaal vinden in het 24/96 khz verhaal op voorwaarde dat dat zinvol is. Als je voornamelijk werkt met orchestraties, strijkensembles of erg klassiek klinkende piano's wil gebruiken ( hetgeen meestal erg dure libraries zijn, vergeet het maar om dat gratis te downloaden) dan kan ik daar nog inkomen. Dan moet echter al de rest van je outboard gear ook nog eens van het 24 bit niveau zijn wil je acoustisch enig voordeel halen. Heel je keten is zo sterk als je zwakste schakel. Het 24bit/96 Khz vehaal is dus zéér relatief en bovenal afhankelijk van de hardware-omgeving (zeg maar de échte high-tech studio's met Euphonics toestanden en zo) waarin je werkt.
Tot slot vind ik persoonlijk de Z4 en Z8 er niet uit zien ! It looks like cheapo japanese hifi !
Daarintegen stralen de broertjes 5000/6000 echt de degelijkheid uit die van zulke machines verwacht.
Op de data draaiknop na. Echt gemaakt om stuk te gaan bij intensief gebruik. Ik bedien het ventje dan ook via Aksys.
Tot slot vind ik persoonlijk de Z4 en Z8 er niet uit zien ! It looks like cheapo japanese hifi !
Je kan bij de Z4 makkelijk al je audio recorden en dumpen in logic, OOHHH my God,,, 24/96 Akai sound,,,,,

please ensure that your z4/z8 meets the power requirements in your area. if in doubt, consult a qualified electrician or AKAI professional dealer.
120 VAC @ 60Hz for USA and Canada
220-240 VAC @ 50 Hz for Europe
240 VAC @[ 50 Hz for Australia /QUOTE]
2. de stekker zelf mag geen probleem zijn. 't is gewoon een powerkabel zoals bv voor computers. kost weinig, gewoon even de us-kabel vervangen door eentje zoals bij ons.
3. de z4/z8 is best wel mooi.
4. je kan gewoon een ata hard drive inbouwen (ALS hij er nog niet inzit, tegenwoordig standaard 80 gig!). gaat stukken sneller dan scsi, en is overal te vinden voor een redelijke prijs. let alleen op het merk. en de 512 ram zijn natuurlijk ook niet te versmaden.
5. 2 usb ports. één om een ev. hard drive/memory stick/cd-writer aan te hangen, of een usb keyboard om de namen van je samples in te typen ipv te knoeien met het data wheel. een andere om hem aan je mac/pc te hangen en alles via akSYS te bedien. kan je gewoon samples van je computer recht naar de z4 slepen, samples in je sample editor bewerken en saven zodat ze onmiddellijk in hun bewerkte versie op je sampler staan, samples naar je hard drive van je mac/pc slepen als je geen hd in je z4 wil steken, enz. opgepast: akSYS voor OSX wordt al een eeuwigheid aangekondigd, maar is er nog niet. any day, they say, maar dat zeggen ze al lang...
6. je hebt een 128 kanaals virtueel mengpaneel in akSYS. kijk even