Amerikaanse AKai Z4 en voeding??? HELP

Met dat mixen,,, hoe zit dat??? Daar heb je toch ADAT voor nodig?? Het lijkt me niet dat die audio via de usb gaat ofzo

OOOOOHHHHH op die fiets, toppie.

Kan je dan wel al je instellingen safen op de hd die in de Akai zit of moet dat op de PC?

Das wel lekker manier van werken als je dat zo allemaal ziet...en snel ook...
Ik krijg ook al goesting om te up te graden....

Origineel geplaatst door bobaphat
OOOOOHHHHH op die fiets, toppie.

Kan je dan wel al je instellingen safen op de hd die in de Akai zit of moet dat op de PC?

je kan alles wat je met akSYS doet, saven op je z4, dacht ik. de multi's heb ik me nog niet mee beziggehouden. wacht nog op extra ram alvorens de z4 in mijn rack te hangen, dus heb er nog maar weinig ervaring mee. alleen wat spielerei tot nu toe.

De z4 werkt echt geweldig.

Ik ben van een Emu Esi2000 overgestapt naar een Akai Z4...
Met die emu had ik constant gelazer met saven en laden vanaf scsi zip etc. En nu NIKS meer aan de hand, inladen vanaf de interne hardeschijf of gewoon via het usb kabeltje.

Net gister ff die piano van 256 MB ingeladen en :halleluja wat een ding!

Kweenie of ze hem nog hebben, maar bij dawsons.co.uk hadden ze hem voor ERG weinig geld. Ik was zo'n 500 euro kwijt inclusief verzendkosten. (wel de kale versie zonder harde schijf en met 16 mb ram)

Heb m´n S5000 een poosje geleden verkocht en een Z8 is er voor in de plaats gekomen.
Voordeel is een snellere processor en standaard dimm ipv simms
Let wel op dat het single side geheugen moet zijn
De Q-Control is toch een leuke functie
Als het ware een controller bij je sampler die realtime werkt en ook uitstuurt.
Ander klein voordeeltje t.o.v de S5000 is 2HE
Toch weer 1HE vrij in je rack
Nadeel is inderdaad standaard 2 outputs.
Vond ze dat ze pas uitwaren ook niet zo mooi maar nu ie zo in het rack zit toch mooier als het ouderwetse akai-wit.

Let wel op dat het single side geheugen moet zijn

Huh?
Bij mij wilde ie geen enkel reepje single sided pakken van 256 mb maar wel een dualsided!

Origineel geplaatst door SILML75
Huh?
Bij mij wilde ie geen enkel reepje single sided pakken van 256 mb maar wel een dualsided!

op de yahoogroups had iemand getest, en het hangt volgens hem af van de softwareversie die je erop hebt staan. het verhaal werd door meerdere mensen bevestigd. als je update naar de laatste versie, herkent hij maar 1 kant van double sided ram, in oudere softwareversies is het geen probleem... maar je hebt meer baat bij de laatste software en single sided ram, denk ik.

?

?

Origineel geplaatst door feindbild
4. je kan gewoon een ata hard drive inbouwen gaat stukken sneller dan scsi, en is overal te vinden voor een redelijke prijs.

Dat gelooft u toch zelf niet ?
Ik ben het beu van zulke onzin te moeten lezen. ATA is NIET sneller dan SCSI. Het is net omgekeerd. Op het internet vind je voldoende harde cijfers ivm snelheden van ATA/SATA/ SCSI/FIREWIRE. Maar voor hetgeen je met de Akai wil doen - laden van sampeltjes - volstaat een ATA drive.
Als je toch zou twijfelen meneer Feinbild, kom dan even langs onze studio in Antwerpen waar ik je graag uitgebreid informeer over de voordelen van SCSI en dat zal demonstreren. :)

Origineel geplaatst door feindbild
op de yahoogroups had iemand getest, en het hangt volgens hem af van de softwareversie die je erop hebt staan. het verhaal werd door meerdere mensen bevestigd. als je update naar de laatste versie, herkent hij maar 1 kant van double sided ram, in oudere softwareversies is het geen probleem... maar je hebt meer baat bij de laatste software en single sided ram, denk ik.

Dat is dan ook wat.
Heb je een werkende Z4 of Z8 met een oudere OS met double sided geheugen, wil je de laatste OS eropzetten en zou het niet meer werken.
Dan rest slechts de keuze of oudere os of ander geheugen.:frons:

Ik heb de nieuwste software erop, en mjin geheuge werkt gewoon hoor :D

Het was wel een tijd zoeken tot ik het goede werkend geheugen had!
Godzijdank was hij makkelijker met de hardeschijf :D

Je kan toch het beste gewoon die Mutec ram kopen, ze zijn nauwelijks duurder dan andere kaarten, en van de mutec weet je tenminste zeker dat het werkt

Re: ?

Re: ?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dat gelooft u toch zelf niet ?
Ik ben het beu van zulke onzin te moeten lezen. ATA is NIET sneller dan SCSI. Het is net omgekeerd. Op het internet vind je voldoende harde cijfers ivm snelheden van ATA/SATA/ SCSI/FIREWIRE. Maar voor hetgeen je met de Akai wil doen - laden van sampeltjes - volstaat een ATA drive.
Als je toch zou twijfelen meneer Feinbild, kom dan even langs onze studio in Antwerpen waar ik je graag uitgebreid informeer over de voordelen van SCSI en dat zal demonstreren. :)

juist ja. heb het even opgezocht. ik zat fout.
leuk van je dat je me er zo vriendelijk attent op maakt.

op je aanbod zou ik met graagte ingaan maar aangezien ik momenteel geen scsi drives gebruik noch het geld heb om dat in de nabije toekomst te doen, heeft het nu weinig zin. toch bedankt, meneer sketelum! :biertje:

Back