N00b reporting in

Damjone

digifiel
Hallo allemaal.

Zolang ik een computer heb, ben ik bezig met geluid.
Het begon ooit allemaal met recorder.exe in windows 3.11 :)

In de loop der jaren heb ik heel wat afgeprutst met Cool Edit, en andere muziekprogramma's. Maar omdat ik veel tijd in mn studie (hogere informatica) heb gestoken heb ben ik nooit echt veel verder gekomen. Maar de ambitie bleef.

Toen ik eenmaal Reason in handen kreeg ging er opnieuw een wereld voor mij open. Ik heb al enkele discussies over Reason gelezen en ik weet dat de meningen erg verdeeld zijn.
Ik denk dat het voor een beginneling ech must is om kennis te maken met de wereld van synthesizers en digitale muziek, zonder duizende euro's te investeren in hardware etc.

Nu ik bijna klaar ben met mijn studie vond ik het tijd om die oude ambitie weer op te rapen en verder te gaan met muziek (op de computer). Ik heb onlangs een masterkeybaord aangeschaft, en ik hoop met dat apparaat veel leuke nieuwe dingen te ontdekken en misschien ooit met jullie te delen.

See you arround ;)

Hallo en welkom op het forum,

Hiero zul je erg veel info vinden over alles wat je maar wil weten over muziek en computers. Wat voor muziek ga je maken?

-- HanzZ

Welkom,

Fijn om te zien dat er wat meer leden uit het noorden komen! Wat voor muziek maak je?

Greetz,

Yawgmoth

Al bezig sinds Windows 3.11 en dan noem je jezelf nog n00b?

Schaam je diep ;)

En welkom op het forum.

Volgens mij ben je als IT'er hier niet in de minderheid en zeker niet een n00b. Zeker als je in je studio voornamelijk software gaat gebruiken is het een voordeel omdat je iets meer affiniteit met software heeft dan mensen die met hardware zijn begonnen.
En ik denk dat elke studio met een goede mix van hard- en software heeft zodat je er alle kanten mee op kan. En meer is altijd beter. ;)

Bedankt allen.

Ik maak veel verschillende soorten muziek. Ik officieel een gitaar/rock achtergrond, maar ik ben mij in de laaste jaren erg gaan thuisvoelen in de electronische muziek. Fat of the Land van Prodigy was voor mij een openbaring. Tot die tijd luisterde ik vooral naar rock/punk etc.
Enige van mijn favorieten zijn Moby en Faithless. Maar een goed trance nummer (Rank1 bijv) kan ik ook erg waarderen.

Ik noem mezelf idd maar n00b omdat ik na het browsen van dit forum met klapperende oren zat ;)
In sommige dingen kan ik behoorlijk meekomen, maar andere ook weer totaal niet. Vandaar n00b.

Het is in ieder geval mooi dat er een nederlandse groep mensen is waar ik op terug kan vallen als ik dr niet meer uit kom :) En omgekeerd hoop ik natuurlijk ook mijn 2 centjes bij te kunnen dragen hier.

Hey welkom collega Hogere Informatica!

Ik zit welliswaar in Grunn dan maar toch :)

Back